nadal 2008

Un relat de: teresa serramià i samsó

NADAL 2008

Nadal, olor de nin, caliu de braços i de mare.
Que ens dus l'estremiment del néixer i del morir.
Tens gust de bes, de caldo, de galets i de tendresa.

Nadal de peu descalç, de dents de llop i lluna gèlida.
De dimoni escuat i un molt trapella
que fuig esperitat -camins secrets del cor-.

Tu guardes dins, ben fons, en un batec etern:
la llum, la set, l'impuls, la rebel·lia.
El do de l'estimar-se i perdonar.

I en l'indefens instant que neix morint
dins el pessebre lluminós, tu ens dus, humil,
el teu somrís joiós de llibertat!





Comentaris

  • somrís joiós de llibertat[Ofensiu]
    franz appa | 09-01-2011

    M'arriba aquest poema uns quants nadals després i quan ja he deixat enrera el Nadal de l'any que va acabar fa tant poc... M'omple d'una estranya melangia i alhora em reconforta amb la seva sàvia serenor.
    Moltes gràcies, Teresa, per aquest caliu que saps transmetre tan meravellosament!!!
    Que tinguis un molt bon 2011!
    franz

  • Magnífic.[Ofensiu]
    Unicorn Gris | 11-07-2010 | Valoració: 9

    És un relat dolç i amable, i que fa de bon llegir. Expressa bé el sentir del nadal, que és un temps de tranquilitat i serenor, entre d'altres coses.

    Trobo que potser li faltaria una mica de dramatisme, però res és perfecte, i, en tot cas, és un bon relat.

    Per cert, el teu relat em fa pensar en estrofes tipus: "A Belen, me'n vull anar, vols venir tu rabadaaaa, vols venir tu rabadaaa...". Quins records.

    A reveure, Teresa. Fins la pròxima.

  • Ai, xicona! Sigues 'vila-realenca' o no...[Ofensiu]
    rnbonet | 21-04-2009

    ...saps que et recordarem -la dona i jo- sempre! Des de la llum implacable d'un Alacant d'estiu.

    Pregunta ella: " ja has llegit allò darrer de"... i li conteste: "la teresa fa com el guadiana, però en més llarg!"

    L'enhorabona des de més avall del Gran Riu!
    Salut i rebolica!

  • 5e aniversari[Ofensiu]
    Jere Soler G | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • HOLA TERESA[Ofensiu]
    meral | 30-11-2008 | Valoració: 10

    El que més m'ha agradat és "El de do de l'estimar-se i perdonar". Gracies pel teu poema que ens agermana.
    Petons.