Modelatge

Un relat de: Antoni Casals i Pascual

Les meves mans modelaven silencis
al teu costat i el teu dir res obria
camins sense final a tots els dubtes.
Entre llençols cercava els breus petons
dels dits: llavors només era una absència
el tacte adust amb què es fongué la còrpora.

Aviat, però, vingué el fred per corprendre'ns
en el neguit dels xiscles del naufragi.

Comentaris

  • M'agrada veure[Ofensiu]
    Frida/Núria | 15-05-2008 | Valoració: 10

    com deixes fluir les sensacions.
    Una abraçada

  • hola Antoni[Ofensiu]
    ANEROL | 02-05-2008 | Valoració: 10

    fa temps que no et comento. I m'he sentit gràtament sorpresa. Sentiments, sensibilitat, amb la teva riquesa lingüística i lírica.

  • precisió[Ofensiu]
    manel | 02-05-2008


    Amic Antoni, ara feia dies que no et deixava un comentari, però des de la teva tornada que he anat seguint el que penjaves.
    Després de llegir i rellegir les teves darreres obres estic amb el diu l'Anagnost, bé, no sé si és el millor poema que has parit, però de ben segur que s'hi acosta.
    Sóc del parer que tècnica i emoció van lligats en poesia, una bona tècnica ja suposa un punt d'emoció, i emocionar-te ja implica un mínim de tècnica, però en aquest cas la implicació arribar a nivells sublims.
    Precís i equiblibrat, profund i sincer, decididament humà.

    salutacions,
    manel

  • Un dels millors[Ofensiu]
    Anagnost | 30-04-2008 | Valoració: 10

    Crec poder dir, i poques coses que hagis publicat em deuen haver passat per alt, que ens trobam davant un dels millors poemes que ens has ofert. Com algú altre ha dit, aquests versos traspuen classicisme per tots els porus, però classicisme en el sentit més noble de la paraula. Res a veure amb fórmules repetides o esgotades. Amb brevetat però amb clarividència esfereïdora, el poema ens mena cap a un naufragi inevitable, brutal, immens, i ens deixa amb el regust d'un fracàs expressat amb paraules exactes i precises, ordenades per un demiürg del lèxic. M'agradaria molt que a mi se m'ocorreguessin coses com "el teu dir res obria camins sense final a tots els dubtes". Aleshores jo també em podria dir poeta.

  • Modelant sentiments[Ofensiu]
    DANA | 29-04-2008 | Valoració: 10

    M'ha agradat el teu relat, tota una lliçó de magistral modelatge, però no de paraules, sinó d'autèntics sentiments.
    Dana

  • Els teus poemes...[Ofensiu]
    F. Arnau | 29-04-2008 | Valoració: 10

    ... sempre em fan evocar la veu dels nostres autors més clàssics. Potser serà pel metre en decasíl·labs i també pel lèxic tan acurat que sempre utilitzes...
    Continue fruïnt dels teus versos...

    Salut!

    FRANCESC

    PS Tinc gairebé tot amanit per anar-hi a la Megatrobada de Premià de Dalt del 31 de Maig.
    T'ho dic per di de cas has pensat en venir...
    M'agradaria molt poder conèixer't.

  • El principi de la fi,[Ofensiu]
    RATUIX | 29-04-2008 | Valoració: 10

    quan no hi ha resposta i el silenci del cos fa tan mal i de sobte, l'horror i els xiscles del naufragi que ens obliguen a lluitar per sobreviure (o a vegades no...)
    Breu, però dens i proper.

  • En el neguit[Ofensiu]
    allan | 29-04-2008

    dels xiscles del naufragi. No sé què tenen els teus poemes que em fan esborronar. Et vaig seguint. Fins aviat

    a.

  • Un excés de racionalitat...[Ofensiu]
    joanalvol | 29-04-2008 | Valoració: 10

    ...deixa a l'intern trista melangia. "silencis... dubtes... absència... fred... neguit... xiscles... naufragi". Amb connotacions d'un existencialisme clos. Si ho analitzo al recer del cor, de ben segur una guspira d'esperança aflorarà a la ment. En la vida cal cercar just el punt d'equilibri de noves perspectives. És la meva opinió. És clar.

    El poema, magistralment concebut i expressat!
    Joanalvol

  • Vinc de dir-te[Ofensiu]
    hipocrates | 28-04-2008 | Valoració: 10

    que un poema teu era del millor que t'havia llegit i ara mateix em trobo aquesta petita i inquietant joia que no acabo de saber si estic capacitat per entendre per complet i que te un estrany encís per la seva concisió abstracta si és que em permets que ho digui així.
    Segueixo pensant que, d'alguna forma, estàs canviant no sé si l'estil, però almenys les formes.

    Hipo

  • territoris de desolació[Ofensiu]
    franz appa | 25-04-2008

    Modelatge del silenci, de l'absència, i finalment del fred, de la tristesa sempre amarga del naufragi en què acaben els amors que s'havien estat intentar escalfant en el "el tacte adust amb què es fongué la còrpora."

    Fred i absència, i un toc adust, com a única restitució possible a la possibilitat de contacte.

    No seria gaire, si no fos perquè aquesta adustesa té les clares combinacions de paraules que sempre ens envies, missatges per a comprendre alguns dels territoris sonors per on transiten les desolacions del paisatge humà.

    Una abraçada,
    franz

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Antoni Casals i Pascual

Antoni Casals i Pascual

123 Relats

783 Comentaris

144912 Lectures

Valoració de l'autor: 9.86

Biografia:
Vaig desaparèixer una temporada, no sé ben bé per quin motiu i de tant en tant retorno com qui de nou reprèn una vella addicció.

El meu correu: antonicasals@mesvilaweb.cat (per si em voleu dir res).