Pintats de blanc, els murs...

Un relat de: Antoni Casals i Pascual
Pintats de blanc, els murs
van reflectint un sol esmorteït
per les tempestes pròximes.
Viatgers sense rumb i amb un dubtós destí
fixem els nostres ulls a les parets que cauen.
Als miralls hi veiem
la imatge esmicolada d'un futur
que mai serà com era als nostres somnis.

Un breu esquitx travessa els murs i trenca
la insòlita claror dels vespres que no arriben.

Comentaris

  • Evocador[Ofensiu]
    Antònia Puiggròs Muset | 18-09-2012 | Valoració: 10

    Agraïda per aquest poema tan evocador. Davant d'una estació de tren o d'autobusos hi ha les parets blanques d'una fàbrica il·luminades per un sol esporoguit. És mitja tarda però uns núvols comencen a enfosquir el cel i bufa aquell vent tan característic que precedeix les tempestes. Els viatgers de l'estació guaiten les parets sense adonar-se de la seva existència. A la fàbrica s'obre una porta i de dins en surt la llum intensa que il·lumina l'interior de l'edifici. El treball a la fàbrica mai s'atura, a dins no hi ha nit ni els oratges canviants de la climatologia. M'encanta!

  • Molt bó[Ofensiu]
    pixa-pins | 18-09-2012

    Molt bon poema, que en la seva brevetat construeix una imatge poderosa dels somnis trencats i dels anhels que mai arriben a ser.

    La mètrica li confereix un ritme contundent, solemne i adeqüat al tema.

    Molt ben tancat també amb els darrers dos versos, un decasil.lab i un alexandrí.

    Enhorabona.

  • què bonic antoni...[Ofensiu]
    joandemataro | 18-09-2012 | Valoració: 10

    aquest poema que espressa aquesta incertesa de futur, aquests somnis que mai no arriben del tot perquè sempre tenim tendència a esperar massa , a idealitzar-ho tot, ens costa tant acceptar el que tenim i valorar-ho !!

    salutacions ben cordials des de mataró
    joan

  • Antoni,[Ofensiu]
    allan lee | 18-09-2012

    com sempre, molt feliç que "tornis" per RC. Necessito aquests versos per respirar, o per ofegar-me. Em trec el barret i les sandàlies i tot el què pesa. Aquest poema és un destroyer. Una meravella.
    Admiradora

    a

  • Somnis[Ofensiu]
    Aquiiara | 18-09-2012

    Tot i això necessitem els somnis per despertar i fer un nou dia. Per si més no,tenir la curiositat de què passarà demà.
    M'ha agradat aquest escrit! T'aniré seguint!
    Sort!

l´Autor

Foto de perfil de Antoni Casals i Pascual

Antoni Casals i Pascual

123 Relats

783 Comentaris

144849 Lectures

Valoració de l'autor: 9.86

Biografia:
Vaig desaparèixer una temporada, no sé ben bé per quin motiu i de tant en tant retorno com qui de nou reprèn una vella addicció.

El meu correu: antonicasals@mesvilaweb.cat (per si em voleu dir res).