melo67 LC

Un relat de: rnbonet

Balla amb mi, ara que l'amor s'acaba.

Ballem per les tendreses que sovint estrenàvem,
ballem pels fills que mai no hem tingut;
ballem tots dos per darrera vegada.

L'amor no és sols, malgrat ho penses,
cantar sota la pluja o mirar els estels.
Tant de bo tots els abismes foren dolços
i el desig, pas a pas, gota a gota, inabastable.

A tall de sina, un tall
arramblat al cor;
un acord de guitarra;
un clavell encetat
i un coixí d'esperances
esmolat de ganivets
quan amor acaba.

Com cada nit, em mastega el desig
centímetre a centímetre.

I un voltor -mar de naufragis-
vola i retorna a l'espai indefugible
dels propis somnis entelats de boira.

Perquè també ve vestida de tendra carícia
la tristor, ballem!
Galta a galta,
llavi a llavi,
cos contra cos.

Ballem tots dos junts per darrera vegada!

Comentaris

  • Rebolica que rebolicaràs[Ofensiu]
    llamp! | 12-08-2009


    En referència al comentari que m'acabes de fer al "Codi de barres", t'haig de dir en primer lloc que celebro que t'hagi agradat, i que el consideris insuperable. Tu sí que dispares ràpid, avui l'han penjat i no se t'ha escapat el detall!!!

    Segonament, quan dius:

    - I jo sóc valencià, que és una forma de dir 'pobrets, aquestos del sud, que no són ni carn ni peix'-

    Compte! Perquè segons a quin lloc: "No ser ni carn, ni peix" vol dir: "ser marica", o "gay" com es diu ara, per allò de les connotacions... o el què és el mateix: "Perdre oli", sí, sí, qui perd oli és "marica", segons el país que trepitjis, està clar!

    No prentenc ofrendre, ans al contrari, donar informació. Per exemple:

    A l'Aragó en diuen "llonganissa" de la "botifarra", i per a mi, una "llonganissa" o "llangonissa", com diuen alguns... és un embotit i és curat i assecat. A València no ho sé, m'ho podries dir tu.

    Com que no vull enredar-me amb varietats de la llengua, no prossegueixo.

    En tercer i últim lloc: el teu poema. M'encanta el paràgraf:

    "L'amor no és sols, malgrat ho penses,
    cantar sota la pluja o mirar els estels.
    Tant de bo tots els abismes foren dolços
    i el desig, pas a pas, gota a gota, inabastable."

    Però els darrers dos versos no lligen amb els dos d'abans, es produeix un trencament, però suggereixen imatges molt maques.

    "Perquè també ve vestida de tendra carícia
    la tristor, ballem!"

    Dit i fet, la tristor vé vestida de carícia, m'agrada.

    I, per acabar, em miraré el MELO de la Carme Cabús, donat que va triar a Leonard Cohen per aquest Repte i haig de veure com són els poemes...

    Fins aleshores... Rebolica tot rebolicant (el bon rebolicador que reboliqui bé, bon rebolicador serà.


    llamp!

  • fantàstic[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 15-07-2009

    i crec que si en Leonard Cohen el llegis, el musicaria i el cantaria, ja que té tota la seva inspiració poètica i vital. I la teva gràcia creativa.

    Felicitats mestre B onet!

    Ferran
    (Un home fosc, més clar que l'aigua!)

  • perfecte![Ofensiu]
    kispar fidu | 08-07-2009


    realment, els Reptes van molt bé per a posar-nos en forma (i per mantenir-la!),

    però si te n'has ensortit de conya!!

    ==> gràcies!

    Gemma

  • I despistada![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 05-07-2009

    Canvio la dièresi d'agraïr i la poso aquí: agraïda.

    Aquesta xafogor em deixarà les neurones estabornides.

    Des de l'Empordà, on sembla que tingui ganes de descarregar, t'envio una altra abraçada cap a les terres del Sud, on també crec que esteu ben acalorats!

    Mercè

    PS- Mira, Bonet, com dóna de sí una simple dièresi, haha!

  • Encantada![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 05-07-2009

    És com he quedat després de llegir el teu poema.
    Una melodia sensual i trista és la que llisca per cadascun dels teus mots. Sentiments dolços i amargs alhora, molt ben transmesos.
    Ballar per la vida és el que fem tot sovint. M'has fet pensar en aquella pel·lícula protagonitzada per la Jane Fonda i ? titulada "Danseu, danseu, maleïts" de fa molts anys.
    Una abraçada ben forta, Bonet.

    Mercè

    PS- Vull agraïr-te la dedicació/homenatge que ens fas en el teu Repte. Veig que t'has atrevit amb el doctor Volat d'una forma molt àgil i divertida. El poema no té desperdici i el comentari final té molt de suc. Gràcies.

  • Un bell poema,[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 05-07-2009

    trist però embolcallat de tendresa.
    Tal vegada estic equivocada però penso que, quan un amor és vertader, sempre queda quelcom sota les cendres.
    Que tinguis un bon estiu. rnbonet.
    Nonna_Carme

  • simplement [Ofensiu]
    ANEROL | 04-07-2009 | Valoració: 10

    m'encanta el teu poema. He escoltat la cançó, un dia abans del termini del melorepte iemva inspirar tantes sensacions, que vaig escriure desordenadament; en cara no goso revisar-lo, per això no m'he presentat al melorepte,. Però, encara que no l'haguès escoltat, el teu poema el sentiria igual; és sensibilitat a flor de pell, íntima, recíproca, desitjosa...
    Una abraçada Bonet

l´Autor

Foto de perfil de rnbonet

rnbonet

272 Relats

1589 Comentaris

357821 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Tururú, turrruuuurrúrúrúrú!
ES FA SABER
A TOTHOOOM
QU' AQUEST RELATAIREEE
NO S'ENFADA NI ES CABREEJAAA
PELS COMENTARIS
ADVERSOOOS
ENCARA QUEEEE
ESTIGUEN FEEEETS
AMB MALA BAVAAAA.
Tururúu!Turrurú!

*********

rnbonet ha tingut fills i ha plantat arbres. Ara, entre altres assumptes i dèries, es torba escrivint. Punt i apart. Format en llengua forastera, "por justo derecho de conquista" i "por el imperio hacia Dios" -com tots els seus congèneres a la mateixa època-, utilitza sempre per escriure aquella que li era pròpia, -és a dir, la present- per allò de la identitat i els orígens. I possiblement -caldria un psicoanàlisi seriós- per fer la guitza a la "classe dominant" del seu País. Potser. Punt i apart. Es considera agnòstic i crític, còmic i tètric, dàtil i fútil, pràctic i teòric, bàquic i anàrquic... i tots els mots plans amb titlla que vulguen vostés, i algun que altre d'esdrúixol. Quan es posa filosòfic -cosa que sol ocórrer si li toquen els testets o les barjoles- busca amb un cresol el trellat perdut per tanta gent del país, per tal de retornant-lo al seu poble -abans de fer catúfols totalment-, i veure si aquest esdevé d'una punyetera vegada un poble normal, en un país normal. S'hi cansa aviat, però. I abandona fins l'altra tocamenta. Mentrestant, ritme, paisatge i mesura. Amb qualque excès escaient, oportú. Què li anem a fer! Som de carn! Punt final.

R en Cadena


EmmaThessaM en va 'encadenar' i jo he passat la cadena a "Ada Bruguera Riera" i a "Arbequina". I a "La banyeta del badiu", i a "Biel Martí".

(descobreix què és "R en Cadena")



*¿ I si visitàreu aquest

maridatge?

Un intent de col·laboració amb gent propera. I d'RC!