Massa real

Un relat de: Rubba Bertanero


La mare es neguiteja quan veu que la nena no menja. Li ha sortit desganada, de poca vida. El metge ja li ha dit que si no menja més li haurà de donar vitamines amb injeccions.

- Au!, vinga Maria. T'he fet carbassons arrebossats i pit de pollastre com a tu t'agrada. Menja'n una mica.

Amb prou-tes feines, la mare aconsegueix fer-li engolir tres trossos mal comptats de pollastre. La nena mira el plat amb una barreja de fàstic, desgana i odi cap a la mare, que es desfà perquè la nena mengi. Res a fer. El carbassó va al cubell de les deixalles. I la nena deixa anar mig somriure.

Han passat uns quants anys des que la Maria va deixar de ser una nena. Ha sigut mare dues vegades, la Laia i la Berta. L' estan esperant per sopar. La Maria com de costum, surt al carrer a dos quarts de nou del vespre, quan el supermercat ja ha tancat. Sap que els dimecres acostuma a trobar força cosa. Aboca el cap dins el contenidor i remenant entre les caixes de cartró, hi troba dos carbassons encara ben sencers. Somriu complaguda. Avui per sopar les seves filles tindran carbassó arrebossat, com a elles els agrada.

Comentaris

  • Qui...[Ofensiu]
    Montseblanc | 08-10-2016 | Valoració: 9

    ...ho havia de dir que aniríem enrere, oi?
    Amb poques paraules ho has retratat molt bé.
    Gràcies!

  • Un ...[Ofensiu]
    Bonhomia | 07-10-2016 | Valoració: 10

    ... relat a nivell del món sencer, qualsevol racó de món avui en dia ho possibilita, el relat és molt encertat, perquè l'aliment és el que falta més i per contra, a sobre, el que ens fa viure.


    Sergi : )

  • Blanc i negre[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 07-10-2016 | Valoració: 10

    Concís relat de definició de blanc i negre, de no voler menjar i de remenar contenidors per poder menjar, de llençar i de recollir. I és que la vida és indefinible i sorprenent. Una forta abraçada.

    Aleix

  • Molt bonic[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 07-10-2016 | Valoració: 10

    Tant real que esborrona

Valoració mitja: 9.75

l´Autor

Foto de perfil de Rubba Bertanero

Rubba Bertanero

77 Relats

91 Comentaris

43472 Lectures

Valoració de l'autor: 9.81

Biografia:
Aprenent a escriure.

Disfrutant de llegir.

S´accepten comentaris, (fins i tot si són bons).

xavi6227@gmail.com