L'excursió de l'esplai Xiroia

Un relat de: uanra

Hi havia una vegada trenta nens que se n'anaven d'excursió amb l'esplai Xiroia. Els acompanyaven tres monitors. I quan van arribar, van plantar les tendes perquè ja començava a fer-se de nit.
Quan van acabar, van menjar per sopar un bon plat de macarrons que els havia preparat la seva monitora, la Clara. Van encendre un foc, que els va costar molt de fer-lo perquè dos dels encenedors no acabaven de funcionar bé. Van cantar cançons, amb la guitarra, a la vora del foc.
Se'n van anar a dormir a les deu de la nit. A cada tenda hi havia deu nens i un monitor. Però, els monitors encara no s'havien posat el pijama perquè estaven preparant coses fora de les tendes.
Encara no s'havien adormit els nens, quan van començar a sentir: "Muuuuuuuuuuuuuuu! Muuuuuuuuuuuuuu!" Els nens i nenes tenien molta por, però, moltíssima por. I van començar a fer: "Ai, ai, ai!" mentre s'abraçaven entre ells. Se seguia sentint el mateix soroll que feia: "Muuuuuuuuu! Muuuuuuuu!". De sobte, ràpidament, es van obrir les cremalleres de les tendes. Primer, els nens no veien res; i després, van veure una vaca. Cap dels nens volia sortir de la tenda perquè tenien massa por.
-Les vaques mengen nens? -va preguntar la Teresina.
-Noooo. Que estàs tocada del bolet? Les vaques mengen herbes i plantes! -li va respondre en Dídac.
Van sortir de les tendes i van veure que, davant de cada tenda, hi havia un monitor disfressat de vaca. Després d'aquesta broma, se'n van anar a dormir i a somiar amb vaques.

16-12-2008

Comentaris

  • Molt campestre[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 25-03-2009 | Valoració: 10

    Molt bon relat i molt ben descrit.
    Jo he fet, de jove, de monitor en Colònies d'Estiu i no he viscut aquesta experiència.
    A cau d'orella, et puc dir que a mi, ara, també sento respecte per una vaca a prop.
    La Natura és vida. Enhorabona !!!!

  • Hola, Arnau![Ofensiu]

    Aquest relat no l'havia comentat. Com és això?
    Segurament, jo, me n'hauria anat d'excursió i no el devia llegir.
    Petonets de l'avi Joan [el de la iaia]

  • Aquest cap de setmana[Ofensiu]
    nuriagau | 07-02-2009

    Aquest cap de setmana estàs d'excursió amb l'Esplai Xiroia, per primer cop. T'he volgut deixar aquest comentari per tal que el trobis quan tornis.

    No aneu en tendes, dormireu a una casa de colònies que té calefacció. Però per arribar a casa caldrà que caminis 6 km amb la motxilla. Potser, més endavant, escrius un altre relat en què els protagonistes hagin de caminar força.

    Els monitors us faran alguna broma? Suposo que sí, però que no es disfressaran de vaques!

    Desitjo que els macarrons que duus a la carmanyola estiguin tan bons com els que us prepara la monitora del conte.

    Un conte molt simpàtic i imaginatiu!

    Petonets de la mama. Et vindré a recollir després del dinar relataire.

  • 5è aniversari!!![Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 11-01-2009 | Valoració: 10

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • Renoi que guai [Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 29-12-2008 | Valoració: 10

    Bonica i divertida acampada varen tenir aquets nens i nenes, fins i tot amb l'ensurt d'unes vaques humanes.
    Que els Reis et portin forces coses

    J. Lluís Cusidó i Ciuraneta

  • D'excursió![Ofensiu]
    Unaquimera | 25-12-2008

    Bona excursió aquesta: Una bona companyia, un bon sopar, un bon foc de nit... i una bona sorpresa!
    Els monitors de l'esplai són molt bromistes, pel que llegeixo, i tu t'ho deus passar molt bé a les activitats que organitzen, junt amb els altres esquitxets, pel que imagino.
    Quan per fi vagis a alguna excursió i dormis dins una tenda de campanya, segur que recordaràs el teu conte... potser el podràs explicar als amics, abans d'adormir-vos!

    Bé, jo venia a dir-te, abans de què vagis a dormir, que espero hagis passat un Bon Nadal en companyia de la teva família i que les Festes continuïn sent Bones per a tots vosaltres,
    Unaquimera

  • Molt divertit![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 23-12-2008 | Valoració: 10

    Hola uanra!
    Aquests monitors són una joia, oi que sí? Estan plens d'idees fantàstiques perquè després nens com tu ho puguin explicar així de bé.
    Ja sé que vas als Maristes de Sants...Saps que jo vaig néixer just al davant?
    Estic molt contenta de veure que segueixes les passes del teu avi que escriu molt bé i que tant tu com la teva mare l'animeu sempre.
    Endavant amb les teves ganes d'escriure! Ho fas molt bé! No t'aturis!
    T'envio una forta abraçada i celebro que estiguis entre nosaltres, els relataires boletaires, he,he.
    Et desitjo que passis un BON NADAL al costat de la teva família que t'estima tant.
    Mercè

  • explicació[Ofensiu]
    JOANPG | 22-12-2008

    Les vaques les he nomenat baques perqué eren molt grosses. Jajaja.

  • Quin record més entranyable.[Ofensiu]
    JOANPG | 22-12-2008 | Valoració: 10

    Em recorda quan jo era molt jove i també anaba a acampar amb d'altres nens. Clar que no tania uns monitors tan bromistes que es feien passar per baques. Molt ben escrit, amb il.lusió i ganes de millorar en el dificil art de fer gaudir als altres amb paraules plenes de innocència i joia. Apa, ja tens feina, si és que no ho saps ja, el significat del verb gaudir. Em temo que un noi tant espabilat sí que ho sap però cal que practiquis enriquint el teu vocabulari.

    Estic molt content que m'inclòguis en la llista dels que t'hem acollit amb estimació a RC. t'ho mareixes.

    Jo també et desitjo un bon Nadal, Arnau.
    T'aprecía molt Joan Perez.

  • I que bé...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 20-12-2008

    que us ho debieu passar aquell dia! Ho expliques amb tanta il.lusió que ens fas venir ganes de fer una excursió com aquesta, amb uns monitors tant trempats. A mi el tros que m'ha agradat molt és quan expliques que éreu a la vora del foc, cantant cançons i tocant la guitarra. Ara que, mira que portar uns encenedors que no funcionaven gaire bé! sort dels macarrons de la Clara, que segur que estaven bonissims.
    Escolta, escrius molt i molt ràpid, eh? i cada cop fas els contes més llargs. Molt bé!
    Una petó, Arnau

  • Valoració...[Ofensiu]
    violetaclara | 20-12-2008 | Valoració: 10

    No l'he valorat...quin cap el meu!
    Ara ja està tot correcte.

    Violetaclara

  • Molt ben escrit...[Ofensiu]
    violetaclara | 20-12-2008

    Molt ben escrit Arnau !! Quantes coses passen a les excursions del esplais!Segueix així ! Una abraçada i un petó.

    Violetaclara

  • OSTRES, ARNAU[Ofensiu]
    EULALIA MOLINS ARAGALL | 20-12-2008 | Valoració: 10

    Quina por m'has fet agafar. Ja em pensaba que les vaques es menjarien les tendes de campanya, sort que eren els monitors... mira que son trapelles tot hi essent tant grandots! Després d'aquest esglai, vareu dormir tranquils? De totes les maneres si algun altre dia us tornen a espantar, primer teniu que asegurar-vos que no son vaques de veritat, perquè si sortiu de la tenda i trepitgeu una "caca" es que les vaques us han vingut ha visitar de veritat. Un petó, maco!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de uanra

uanra

25 Relats

347 Comentaris

68368 Lectures

Valoració de l'autor: 9.90

Biografia:
Em dic Arnau. Vaig néixer, a Barcelona, el 17 d'agost del 2002.

Em vaig estrenar a Relats en català amb 6 anys i molta il·lusió per aprendre a escriure i fer amics. Ara ja tinc uns quants amics relataires i tinc 11 anys!

M'agrada l'aeromodelisme (com al meu pare) i escriure contes (com al meu avi, en Joan Gausachs i Marí i la meva mare, la nuriagau).

Faig 6è de primària i sóc un Llop al cau de la meva escola Maristes Sants Les Corts

Agraeixo l'acollida que m'heu fet a RC

arnausoler2002@hotmail.com