Les preguntes de l'altre

Un relat de: Antoni Casals i Pascual

És massa lluny el mar, i és pàl·lida la lluna
que just permet no perdre's quan enfilem els cims
on s'hi ha instal·lat un núvol recobrint els miratges
als que la vida hi vincla les nostres esperances.
¿Et sentiràs capaç de retornar als silencis
ara que s'han trencat els antics encanteris
pels quals t'era permès ser tu i alhora un altre?
¿Ja sabràs retrobar el punt just d'equilibri
entre l'aurora i l'ombra on t'has sentit prou còmode?
¿Serà a partir d'avui que no podràs mirar-te
al mirall on, abans, tan t'hi desconeixies?
Probablement no tens, de moment, les respostes
per a tantes preguntes com no t'has fet encara.
només una certesa: no saps si ets tu o ets l'altre.

Comentaris

  • Recolzament[Ofensiu]
    deòmises | 02-02-2008 | Valoració: 10

    Una abraçada ben forta i sincera del teu deixeble

  • Potser...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 04-08-2007 | Valoració: 10

    una de les coses més difícils sigui trobar aquest equilibri entre les dues personalitats que molts ens descobrim. I arribar a saber exactament qui som i quina de les dues té més força. Una bona reflexió, Antoni.
    Una abraçada

  • Qui ho sap?[Ofensiu]
    Frida/Núria | 28-07-2007 | Valoració: 10

    "Serà a partir d'avui que no podràs mirar-te
    al mirall on, abans, tan t'hi desconeixies?"
    M'ha agradat molt Antoni.

  • l'home d'arena | 23-07-2007 | Valoració: 10

    Extraordinari, com encertes a trobar la distància necessària per descriure l'angoixa, com la prens i l'analitzes sense deixar-te arrosegar i que en quede tot empastifat.
    És proper, punyent, encisador... La demanda final, necessària, i un vot per a seguir cercant-nos, per a no defallir.
    És un poema radiant, com una veu interior que de sobte es destapa, un avís de llum, perquè pugam tornar a buscar-nos quan ens aclapara el vertígen diari que prova d'esbravar-nos.

    Al menys, a mi, m'ha donat tot açò.
    Gràcies, company.

  • ostres!, preciós![Ofensiu]
    teresa serramià i samsó | 23-07-2007 | Valoració: 10

    preciós descobrir-te...Antoni. una troballa!

    M'ha agradat i sorprès el teu relat. El "jo", tots els "jo, com Pesoa els sentia ,tan vius i demencials alhora. Fascina el seu embruix i tothora hi dono voltes, feliç d'endiansar-me per aquests paratges estranys i meravellosos de la vida.

    Gràcies pel teu comentari..., una abraçada Antoni!, felicitats!!

  • gypsy | 22-07-2007 | Valoració: 10

    no saber qui som.
    un, dos o molts que ens habiten.
    De profundis, es podria titular aquest bell poema filosòfic i profund.

    una abraçada!
    gyps

  • La dualitat del ser[Ofensiu]
    Naiade | 20-07-2007 | Valoració: 10

    És bo escriure, perquè quan repasses el teu passat a traves d'escrits antics te'n adones d'aquest altre jo que va canviant amb el temps i les vivències i fa que de vegades no et reconeguis a tu mateix.
    M'ha agradat molt aquest relat tan profund, ben treballat i sincer que et surt de dins l'anima.
    Enhorabona per escriure tan be i fer pensar.

    Salutacions

  • Només puc dir-te[Ofensiu]
    hipocrates | 20-07-2007 | Valoració: 10

    que m'he quedat espaterrat amb aquest retrat dels esquizo-dubtes que ens corprenen a tants i tants de nosaltres. Com més va més m'agrada com escrius.

  • Sóc el que sóc?[Ofensiu]
    Anagnost | 19-07-2007 | Valoració: 10

    No s'hi val, amb els teus poemes, de fer-los una ulla leugera. I no en parlem si et poses a fer preguntes com:

    "¿Serà a partir d'avui que no podràs mirar-te
    al mirall on, abans, tant t'hi desconeixies?"

    Sí, ens desconeixem. Som com som, o com pensam ser, o com ens veuen els altres? Gran dilema, i, clar, hom no sap si és ell o és l'altre.

    Per arrodonir-ho, ens ho deixes tot perfectament estructurat -com sempre rigorós en la forma- però sense que aquesta imposi cap mena de feixuguesa.

    A la recerca de la perfecció.

  • "Je est un autre"[Ofensiu]
    F. Arnau | 19-07-2007 | Valoració: 10

    Ja veig que compartim, o almenys així m'ho sembla, aquesta dualitat que tenim molts dels que fem Poesia. Fa temps vaig fer uns versos, que no vull repetir, però que m'has recordat, amb aquest poema teu de "mètrica catorze", i marca de la casa...
    "Jo és altre", com va dir Rimbaud.

    Una forta abraçada!
    FRANCESC

  • ANEROL | 19-07-2007 | Valoració: 10

    me l'ha rellegit diverses vegades, perquè m'agraden molt les imatges que fas servir i per veure si canviava la primera impressió: pen parles d'una personalitat esquizoide, o d'una existència esquizoide per una vida d'auto-engany, ets un i fas veure que ets una altre, per no acceptació?

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Antoni Casals i Pascual

Antoni Casals i Pascual

123 Relats

783 Comentaris

145372 Lectures

Valoració de l'autor: 9.86

Biografia:
Vaig desaparèixer una temporada, no sé ben bé per quin motiu i de tant en tant retorno com qui de nou reprèn una vella addicció.

El meu correu: antonicasals@mesvilaweb.cat (per si em voleu dir res).