L ' inspector

Un relat de: josep casanovas olmos

L' inspector



-Què? Com va? Piquen?
-De moment en porto quatre.
-No està malament. Què són?
-Orades.
-Té permís de pesca?
-Coi!... És vostè inspector?
-No, no… Ha! Ha! Ha!... Jo no més passava per aquí.
-Veurà, es que per a un dia que vinc a pescar no crec que faci falta treure'm un permís. A més a més, en aquesta zona del port es pot pescar sense problema. L'únic problema és que els peixos vulguin picar.
-No es justifiqui home; no passa res. Era broma. És una broma que faig tot sovint als que estan pescant. Alguns ja em coneixen i riuen quan em veuen.
-Quina gràcia…
-M'agrada fer bromes. Però mai les faig pesades; cregui'm, són petites bromes que utilitzo per a trencar el gel. No s'haurà mosquejat oi?
-No. No es preocupi vostè, que estic guarit de espants. A mi els inspectors me la porten fluixa. Sap que li dic?... Que jo pesco on em dóna gana i quan vull.
-Quina grandària tenen els peixos?
-No els he mesurat. Només faltaria això. Quina gaita!… Per què em pregunta la grandària?
-No em faci cas; simple curiositat.
-Escolti... Porto vint anys pescant i mai, però mai, ningú m'ha cridat l'atenció. Quan acabo de pescar recullo els hams del terra i ho deixo tot net com la patena. No com altres...
-I si un dia se li presenta un inspector de debò?
-Segur que vostè no es inspector?
-No. Què faria aleshores?
-Doncs no ho sé… Miraria d'establir un diàleg per a expressar les meves raons amb molta educació i civisme.
-I si ell no entrés en raons i es posés com una moto?
-Llavors mantindria la calma i intentaria apaivagar els seus nervis.
-Com ho faria?
-Insisteix molt amb el tema… Em jura que no és inspector?
-L'hi juro. Però digui'm, com ho faria?
-Hòstia! Amb paciència!
-Per què crida?
-Perquè està vostè un mica pesat.
-M'ha dit, pesat?...
-Vostè es un inspector, ho noto en la seva veu.
-Quina obstinació que té… Sap de quant és la multa?
-No. Però m'està vostè acollonint...
-Sap que li poden fotre la canya de pescar?
-Sap que li dic? Que recullo i fot-ho el camp. Em té vostè fins als ous…
-Com ha dit que el tinc?
-És vostè un ocellot de mal averany. Així no hi ha Déu que pesqui. Per postres està vostè sord.
-Com ha dit que estic?
-Vagi a fer punyetes! M'ha escoltat be? A la merda!
-A la merda? Em cago en tot!... Doni'm el seu d.n.i.!
-Ha vist com jo tenia raó? És vostè un puto inspector.
-Doni'm el seu d.n.i. immediatament!
-Ho sabia… Sabia que era vostè un inspector.
-S'equivoca de nou. Està obsessionat. No sóc inspector. Collons!
-Llavors per a què vol el meu carnet?
-Per a veure si a la foto té vostè la mateixa cara de jilipollas.
-Segur que no és inspector?...

Comentaris

  • intensitat variable[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 18-10-2008

    Guapo relat i molt humà.
    Les bromes tenen moltes intensitats i a vegades no justifiquen provocar situacions serioses mancades de sentit de l'humor.
    Tota una lliçó a dues bandes.

  • PARLANT, LA GENT NO S'ENTÉN[Ofensiu]
    nuriagau | 18-10-2008 | Valoració: 10

    Magnífic i divertit diàleg!

    Has aconseguit redactar dues etopeies dels personatges únicament amb el diàleg! Excepcional!

    Una conversa molt bona que caricaturitza tants i tants diàlegs que tenim, al llarg de la nostra vida, sense arribar a cap entesa. I és que... parlant, la gent no sempre s'entén.

    Enhorabona!

    Núria Gausachs i Cucala

  • ostres[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 07-10-2008 | Valoració: 10

    quin fart de riure.
    Molt bo el diàleg i molt dinàmic.
    Expliques tot un món amb aquest dos personatges tan ben definits, malgrat no ens dius res d'ells, te'ls pot imaginar, i aixó és tot un mèrit.

    Felicitats!
    i una abraçada

    Ferran

  • molt divertit[Ofensiu]
    ANEROL | 07-09-2008 | Valoració: 10

    dinàmic

  • T'agraden els peixos, oi?[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 25-08-2008 | Valoració: 10

    Bona medicina, aquest relat. Però per curiositat, ets pescador o inspector?

  • Molt divertit![Ofensiu]
    Magrat | 25-08-2008

    Quin diàleg de besucs (mai millor dit), jeje...

    M'ha agradat!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de josep casanovas olmos

josep casanovas olmos

43 Relats

114 Comentaris

37102 Lectures

Valoració de l'autor: 9.85

Biografia:
He escrit uns quants llibres que han estat publicats a Bubok; una editorial d'Internet a la bast de tothom. Entre ells està "Pescant diàlegs" (Humor), "El Jardí Hermètic" (Ciència ficció), De mis andanzas en la Santa María (Picarescca), una trilogia del personatge Alfredo Bogavante (Investigador privat especialitzat en casos matrimonials), La Cloïssa fòssil (Opera prima), una recopilació de contes "Mucho cuento tienes tú", XL-25 (Ciència ficció d'humor) i La impremta del infern (fantasia-intriga). No puc deixar de nomenar a l'Aurora Marco, que m'ha fet de correctora.