Inici de recobrament?

Un relat de: rnbonet

Paraula forta
arran la terra i l'aigua
amb nova empenta.
Plançó novell
d'un passat vell
troba un llarg pont
-futur present-
allà on habiten
ombres del somni:
heura enfilada
a frec de vida.

Comentaris

  • Vida en procés[Ofensiu]
    Unaquimera | 17-01-2010

    M'ha intrigat, de seguida que l'he vist, aquest títol amb interrogant.
    El primer vers, evidentment, accentua la importància del mot i jo continuo llegint, encuriosida... i em trobo amb un poema breu, de paraules molt significatives que parlen de naixement, de creixença, de procés i trajectes: em sembla que en pocs versos has concentrat molta vida, i ho has fet fins al darrer mot, amic Ramon!

    Espero que l'any hagi començat bé... ha estat així?
    T'envio una abraçada bona, per estrenar-lo com cal,
    Unaquimera

  • amic,[Ofensiu]
    perunforat | 08-01-2010

    fas palpitar els versos a un ritme frenètic, com si respiressin. La teva vessant més humana és palpa a cada brot que en fas paraula, vestit d'un poema, peça per peça.
    És clar que forma part del teu tarannà particular!I com m'agrada llegir aquest cant, com no, de la vida!!!
    "pont" mmm...tal qual, com si n'haguessis dibuixat, com si a banda i banda hi haguessin esquitxos d'altres colors; també amb olor a terra!!!
    Si Bonet, els que l'intuïm ja fem dibuixos del teus versets, al contrari doncs del que ens proposes sempre!

  • obres imatges[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 08-01-2010

    moltes, o tan sols una, que alguna cosa passa, entre el temps i la vida, i que tot ha de tenir un preu.
    I jo, bancari a hores, això del recobrament em sona a feina perduda, un recobrament, un "re" el que sigui, és una pèrdua de temps que et fan perdre els altres.

    Però bé, m'agrada com ho dius, i com queda escrit.

    Una forta encaixada.

    Ferran

  • Gran poema en petit format...[Ofensiu]
    F. Arnau | 03-01-2010

    Amic Ramon!
    Aquest poema, merescut guanyador del Melorepte sobre la mítica cançó del "Pele", que ens va proposar la Carme, comença amb un haiku que ens fa de contestació a la pregunta del títol, i acte seguit, amb versos curts (de quatre i cinc síl·labes, amb rimes irregulars) ens transmets els teus sentiments que són una barreja de desencís i desig de recobrament. Un desig que, com ja saps, compartim.
    Una forta abraçada!
    Molta salut!
    I...

    FELIÇ ANY MMX!!!


    FRANCESC

  • Molt bo, Ramon![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 29-12-2009

    Això d'escriure pocs "renglons" i dir tant en contingut no és gens fàcil. El mèrit rau en la senzillesa, la sinceritat i la passió en què un escriu.
    Molt Bon Any Nou, poeta!
    Una abraçada.

    Mercè

  • Sí ![Ofensiu]
    Núria Niubó | 28-12-2009 | Valoració: 10

    Amb el simbolisme d'aquesta paraula "recobrament" que ens poses al títol entrem en l'essència del poema amb el ver desig de renéixer , com el plançó que de soca vella perllonga en la vida o com l'heura que s'arrapa fort en les escletxes i creix i creix…
    Un poema bellíssim , ple de fortalesa, poques paraules, com si ja estes tot dit, com si no poguessin ser d'altres.
    M'agrada molt, sento el desig de rellegir-lo per iniciar un cop més el meu recobrament.

    Gràcies Ramon,
    Una abraçada,
    Núria

l´Autor

Foto de perfil de rnbonet

rnbonet

272 Relats

1589 Comentaris

357787 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Tururú, turrruuuurrúrúrúrú!
ES FA SABER
A TOTHOOOM
QU' AQUEST RELATAIREEE
NO S'ENFADA NI ES CABREEJAAA
PELS COMENTARIS
ADVERSOOOS
ENCARA QUEEEE
ESTIGUEN FEEEETS
AMB MALA BAVAAAA.
Tururúu!Turrurú!

*********

rnbonet ha tingut fills i ha plantat arbres. Ara, entre altres assumptes i dèries, es torba escrivint. Punt i apart. Format en llengua forastera, "por justo derecho de conquista" i "por el imperio hacia Dios" -com tots els seus congèneres a la mateixa època-, utilitza sempre per escriure aquella que li era pròpia, -és a dir, la present- per allò de la identitat i els orígens. I possiblement -caldria un psicoanàlisi seriós- per fer la guitza a la "classe dominant" del seu País. Potser. Punt i apart. Es considera agnòstic i crític, còmic i tètric, dàtil i fútil, pràctic i teòric, bàquic i anàrquic... i tots els mots plans amb titlla que vulguen vostés, i algun que altre d'esdrúixol. Quan es posa filosòfic -cosa que sol ocórrer si li toquen els testets o les barjoles- busca amb un cresol el trellat perdut per tanta gent del país, per tal de retornant-lo al seu poble -abans de fer catúfols totalment-, i veure si aquest esdevé d'una punyetera vegada un poble normal, en un país normal. S'hi cansa aviat, però. I abandona fins l'altra tocamenta. Mentrestant, ritme, paisatge i mesura. Amb qualque excès escaient, oportú. Què li anem a fer! Som de carn! Punt final.

R en Cadena


EmmaThessaM en va 'encadenar' i jo he passat la cadena a "Ada Bruguera Riera" i a "Arbequina". I a "La banyeta del badiu", i a "Biel Martí".

(descobreix què és "R en Cadena")



*¿ I si visitàreu aquest

maridatge?

Un intent de col·laboració amb gent propera. I d'RC!