Illa d'Estany

Un relat de: Illadestany

Després de travessar muntanyes i valls, tendresa de verd i de flors, arribem al nostre estany. Solitari, bell, amagat.
Deixem les coses i entrem dins l'aigua, transparent i fresquíssima. La pell, poc a poc, va trobant la seva exacta temperatura, el cos es vivifica de nou. Un estiu més, nedem fins l'illa.
Sortim de l'aigua, a la fi tornem a trepitjar aquest estimat tros de terra, on hem fet ressonar les més lúdiques rialles, folls de bellesa, any rera any, des qui sap quan.
Caminem fins al diminut bosc de pins: el rètol de la felicitat, que dibuixaren les noietes, encara hi és.
Ens enfilem fins al cim d'aquest retall de paradís: veiem les truites nedant tranquil.les, úniques habitants d'aquest insòlit planeta, d'aquest mar de lluna guardat per les muntanyes.

Comentaris

  • Una illa encalmada[Ofensiu]
    Unaquimera | 31-05-2007 | Valoració: 10

    Arribo fins el teu espai i em trobo amb aquest deliciós relat, que desprèn una calma ben especial, una mena de delicadesa entre els mots i les línies que invita a descansar la vista i recrear-se en les imatges que ofereix a la imaginació de la lectora.

    Ben fet!

    Tornaré a llegir-te, en vista de què l'experiència d'avui ha estat ben grata...

    De moment, t'envio una abraçada de benvinguda al web i de celebració de la coincidència que m'ha permès descobrir-te avui,
    Unaquimera

l´Autor

Foto de perfil de Illadestany

Illadestany

41 Relats

149 Comentaris

45573 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
M'allunyo dels embruixos de ponent,
esvento les recances i les cendres
i de l'antiga troca tallo el fil.
Pasturen per la nit roques i cabres,
el riu encès es precipita al mar,
l'espai vermell s'omple de llamps com sabres;
domini màgic, regne sublunar.

Joan Vinyoli