Ethernal Youth

Un relat de: Edgar Cotes i Argelich
Les sospites sobre l’eficiència d’Ethernal Youth (o també conegut publicitàriament com “l’elixir de l’eterna joventut”) van aparèixer juntament amb les queixes dels consumidors que havien començat a notar en ells els primers símptomes de l’edat. Aquesta suspicàcia es veié confirmada uns anys després amb la desaparició dels màxims responsables de l’empresa, paral·lelament amb la dels seus beneficis milionaris. Encara avui es desconeix els motius de l’esvaniment dels inventors del producte i dels diners, com també de la seva localització. Hi hagué cert sector policial que especulà sobre la relació d’ambdós episodis, però no es trobà cap evidència per corroborar la certesa de la hipòtesi.

De tot plegat, només se’n pogué treure una resolució ineluctable: les arrugues seguirien decorant els rostres de les generacions venidores com, des de sempre, puntuals, havien tendit a manifestar-se.

DIVERSOS AUTORS. Enciclopèdia virtual del comerç contemporani.
Editorial Tempus Fugit, 2046.

Comentaris

  • Invitació "El cicle de la vida"[Ofensiu]


    Benvolgut autor/a,

    Com a finalista del V Concurs ARC a la Ràdio 2014-2015
    l'Associació de Relataires en Català (ARC)
    es complau a convidar-te a l'acte de lliurament de premis
    i a la presentació del llibre
    "El cicle de la vida"

    T'esperem el dissabte 31 d'octubre de 2015, a les 11 del matí,
    a la Biblioteca Sagrada Família (Carrer Provença, 480, Barcelona)




  • Enhorabona![Ofensiu]

    Benvolgut / benvolguda relataire:

    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat, pel jurat d’autors i autores de l'Associació de Relataires en Català, com a finalista del Concurs ARC de Microrelats a la Ràdio “El cicle de la vida” i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.

    És per això que, en haver quedat seleccionat/ada en la convocatòria d’aquest mes, i per tal d’avançar feina, t’agrairíem que ens fessis arribar l’autorització perquè sigui inclòs al recull.

    Només cal que ens enviïs per correu electrònic a l'adreça: concursos.arc@gmail.com el text que adjuntem al final d’aquest comentari amb l’assumpte AUTORITZACIÓ PUBLICACIÓ EL CICLE DE LA VIDA - JOVENTUT, tot fent un copiar i enganxar, i complimentant les teves dades personals.

    Cordialment,

    Comissió Concursos


    TEXT AUTORITZACIÓ

    En/na .........................................................................................................

    amb DNI. número ......................................................................................

    i nick relataire ............................................................................................

    AUTORITZO a l’Associació de Relataires en Català (ARC) a incloure el microrelat ...................................................................................................

    seleccionat del mes de ..............................................................................,

    del qual en sóc autor/a, en el recull de microrelats “El cicle de la vida” que s’editarà a finals de 2015 mitjançant una plataforma digital de publicació.

    on vull constar amb el nom d'autor/a de ...............................................................

    Així mateix també atorgo el meu consentiment per incloure qualsevol altre microrelat seleccionat al llarg de la present convocatòria i del qual jo en sigui l’autor/a i a difondre el seu contingut (en part o totalitat) pels mitjans habituals de l’ARC.

    Data .......................................

  • Bruixeria?[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 28-02-2015 | Valoració: 10

    Potser sí. Jo mateix m'acabo de posar ara a la barbeta unes gotes d'oli d'ipèric. Diuen que ajuda a les pells seques. Aniré en compte, no fos cas que el teu magnífic relat tingui raó. ai si sabéssim les conseqüències de la indústria farmacèutica i química! Una abraçada periodística d'un antic periodista.

    Aleix

  • un micro molt periodistic[Ofensiu]
    Endevina'm | 27-02-2015

    però en la teva línia, felicitats Edgar, el teu estil hi és, i cada cop el vas polint en millor mesura.

  • Fa temps que es diu...[Ofensiu]

    Fa temps que es diu que l’arruga és bella... No sé pas si els que ho diuen n’estan ben convençuts o es que ho escriuen amb falta d’ortografia.
    Cada vegada em deixes més parat i cada vegada té de rellegir. Em superes, Edgar, em superes!
    —Joan—

  • Una bona critica[Ofensiu]
    Naiade | 23-02-2015 | Valoració: 10


    Ben escrit i estructurat. Molt en la teva línea.
    M’ha agradat la manera d’explicar-ho curt i concís, com ha de ser un microrelat .

    Una abraçada

  • L'eficàcia del to[Ofensiu]
    SenyorTu | 21-02-2015

    Domines amb eficàcia aquest to distant, d’informador impertorbable, que confereixes als teu micros, sense que això els negui la càrrega de profunditat, en aquest cas en forma de crítica social. Per cert, ¿saps que pocs anys més tard va sortir al mercat el Jeunesse Éternelle?. Enhorabona pel relat, Edgar!

  • Curiós[Ofensiu]
    Edgar | 21-02-2015 | Valoració: 9

    En priomer lloc el relat m'ha semblat molt ben escrit i amb un punt de vista poc utilitzat en els relats.
    També voldria agrair-te les teves parauiles al meu escrit i les coincidències que s'han donat entre els dos encara que també tenim diferències entre les quals no és menor que tu ets una realitat jove i jo ja estic en la davallada. Moltes gràcies i fins una altra.

  • Sospites...[Ofensiu]
    Materile | 20-02-2015 | Valoració: 10


    Una notícia que podria haver estat verídica, hi ha tantes mentides per guanyar diners. Un relat molt ben aconseguit. Jo en diria un microrelat amb força contingut. Bona idea.
    Molt ben redactat. M'ha agradat.
    Materile

  • A tu, sí![Ofensiu]
    E. VILADOMS | 19-02-2015

    Doncs jo diria que a tu sí que et va fer efecte l'elixir, Edgar. Veient la fotografia, ningú et posaria els 49 anys que compliràs aquest juliol.
    Fins al proper relat!

  • molt ben escrit[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 19-02-2015 | Valoració: 10

    Una historia ben escrita i real com la vida mateixa
    Montse

  • I per què...[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 19-02-2015

    ... aquesta mania de cercar un elixir de joventut si l'arruga és bella? Bé, una petita broma, només!
    Una història aquesta del "timo" que perdurarà pels segles dels segles, de ben segur. Explicada de forma impecable, amb una economia justa i precisa de paraules que, per això mateix, li atorguen mèrit al relat.
    Molt ben trobat, Edgard!

Valoració mitja: 9.8

l´Autor

Foto de perfil de Edgar Cotes i Argelich

Edgar Cotes i Argelich

38 Relats

324 Comentaris

50478 Lectures

Valoració de l'autor: 9.86

Biografia:
(Balaguer, 25 de juliol del 1997)
Aprenent d'escriptor i traductor, amant del microrelat i enamorat dels genères fantàstics (ciència-ficció, fantasia i terror).

Em podeu seguir al meu bloc

Edgar Cotes

O al meu Twitter:

@Edgar_Cotes