Esbós d'acròstics

Un relat de: Bruixot

Cerco amb deler en els teus mots

ara i aquí, entre bardisses,

pensaments pregons i subtileses.

De nou entenc, i endevino,

enllà de tot, un sentiment.

Lamento ser tant tant maldestre

ignot bruixot sense ja esma.

No tinc paraules. Només un plor.











Atzar, m'has dat camins. Sense una

vara no puc medir. Però busco certeses.











Si la llum dispersa t'obre el camí,

vianant perduda en les paraules,

penjaràs potser el que no vols dir,

rareses que tu has tornat quotidianes?

T'agradarà si et dic, aquí i ara,

llançant el fum, corrent encara:

"damunt del full et veig l'ànima"?











Com no se explicar-me breument

ni puc mirar-te als ulls

xerricaré incansable

agosaradament.

Fora

tot el que és sinistre s'esvairà

empès pel torrent incansable dels teus mots

zelosos.

Ara flastomaré a la lluna.....











Has demanat, a gratcient,

despenjar la lluna del cel i

pintar estrelles, en el camí

que remourà el destí dels peregrins.

Guanyes o perds? Només camines.....









Comentaris

  • uoooooo[Ofensiu]
    silvia_peratallada | 24-07-2005

    Gentilesa, o bruixeria...o tot plegat
    Rebosso vergnya i felicitat
    Al llegir les praules que escrius
    Cartes que no arriben, o fan tard
    Ignores les vesprades que es poden passar
    Escoltant els teus versos, en un altre oceà
    Si tot fos poesia, qui voldria parlar?

    Gràcies, de debò!!!
    Sílvia

  • interessant[Ofensiu]
    Equinozio | 20-07-2005

    ... m'ha semblat. Els he endevinat tots, tot i que l'ultim gràcies a tu. I veig que hi ha molt feina rera cada acròstics perque hi guardes relació amb el poeta.

    Molt interresant.

    Equinozio

  • Renoi,[Ofensiu]
    David Gómez Simó | 13-07-2005 | Valoració: 10

    feia temps que no em dedicava a resoldre acròstics i n'hi ha un que m'ho ha possat difícil, però ja està.

    Felicitats. Puc imaginar-me el plaer que dona fer uns poemes tant complicats i en sortin-se, tant com el que he tingut llegint-los.

  • be, com t'havia promés ...[Ofensiu]
    Conxa Forteza | 08-07-2005

    aqui em tens, començant el cap de setmana, amb la copa de cava i embolicant-me amb els teys acròstics, que no tenia punyetera idea que són ... però ho estic intentant ...

    Referent el comentari que m'has fet d'un dels meus poemes "bledes" oblida la meva poesia, és infernal, només fa dos anys que he començat a escriure i vaig començar fent poemes a una persona molt determinada, mira si són dolents que ni cas m'ha fet .. mai m'agradat la poesia quasi tota m'avorreix, mai més n'he tornada a escriure, no és lo meu, si podia esborraria tots els poemes, són una "cursilada" ... que ara ni jo tenc valor de llegir ...

    Una aferrada

    Conxa

  • Molt bé![Ofensiu]
    Henry | 08-07-2005

    Molt bé la tieta! Ja tenim un acròstic pel Bruixot!

    jajajaj

  • acro..què?[Ofensiu]
    La tieta | 08-07-2005 | Valoració: 10

    busco
    remarco
    unifico
    inverteixo
    xifro
    ordeno
    transporto

    i res de res..els acròstics no fan per mi..

  • Això és ...[Ofensiu]
    Henry | 07-07-2005 | Valoració: 10

    bruixeria!!

    I en un dels teus tripijocs, m'he trobat llegin-te de nou (t'estava esperant!) per sumar-me a la colla del Capdelín (jo tb l'he hagut de buscar...).
    He llegit un per un cadascun dels bocins d'encanteris entre paraules d'altres pocions màgiques, i veeees! al arribar als últims versos hi trobo gravat un nom que em sona! m'ha recorregut un no-se-què enigmàtic que m'ha captivaaaaaat.
    I jo per què? Potser te l'hauria de cedir jo el lloc a tu, oh gran mestre bruixot!!


    (quanta sabiesa hi ha d'arrera aquesta mirada)
    Una abraçaaaada!
    Henry

  • orginals sopes de lletres[Ofensiu]
    qwark | 07-07-2005

    He estat una estoneta però finalment he resolt els 3 que quedaven. No els dic, per no esguerrar el joc als que vinguin (millor dit, no les dic, doncs són autores).

    Si us agraden els passatemps, us recomano també VUIT+VUIT=SETZE, del Jordi Domènech.

  • quina feinada...[Ofensiu]
    ROSASP | 07-07-2005

    Recoi, fer acròstics, donant significats tan profunds als poemes ho trobo fantàstic i molt difícil.
    Això de fer experiments amb les paraules i les idees és tot un repte, no trobes?

    Felicitats i una abraçada!

  • mira que ets...[Ofensiu]
    Capdelin | 07-07-2005 | Valoració: 10

    genial...
    primer he llegit els poemes... els he trobat misteriosos, incògnits, bruixots, especials...
    després he llegit els comentaris de sota... no entenia res...
    he agafat el diccionari per buscar "acròstics" ( quina vergonyosa confessió, reconec la meva ignorància )...
    he tornat a llegir el primer poema i he identificat CAPDELIN... m'he quedat de pedra!!! gràcies pel poema i per haver après el que era acròstics...
    alguns dels altres no els he descobert, perquè creia que només valia la primera inicial de cada vers i no, el diccionari diu en altres llocs també... seguiré esbrinant...
    saps? per ser tant bo poeta... us trobo molt humil, es veu en el vostre escrit... i això encara et fa més gran poeta i PERSONA!!!
    gràcies per aquesta joia i troballa per a mi innovadora...
    n'havia vist (però no sabia que es deia així o no ho recordava) però eren massa infantils, massa forçats... saps, com si s'haguessin venut els calçotets per obtenir el seu objectiu visual... com aquells que es venen l'ànima per aconseguir rimes forçades en els versos dels seus poemes... però tu ho has fet d'una forma natural, poètica... amb aquest vocabulari ric que tens i que fa aroma de farigola silvestre!!!
    una abraçada amic i gràcies!!!

  • crec que l'últim és..[Ofensiu]
    Tiamat | 07-07-2005

    Has demanat, a gratcient,

    despenjar la lluna del cel i

    pintar estrelles, en el camí

    que remourà el destí dels peregrins.

    Guanyes o perds? Només camines.....


    ufsss, felicitats! que complicat fer acròstics!!

  • Molt bo!![Ofensiu]
    Ze Pequeño | 07-07-2005

    És molt bonic això que has fet! Una manera molt bonica de retre homenantge.

    La meva felicitació, Bruixot. M'ha semblat original i diferent. Molt ingeniós.

    Veus, si no t'haguessis publicitat al forum, no ho hauria llegit!

    Una abraçada.

  • estan bé...[Ofensiu]
    AnNna | 07-07-2005 | Valoració: 9

    qui és l'últim?!

Valoració mitja: 9.8

l´Autor

Foto de perfil de Bruixot

Bruixot

102 Relats

723 Comentaris

211867 Lectures

Valoració de l'autor: 9.69

Biografia:
Vaig neixer a la Vila de Sants, fa bastants anys. Treballo de professor, però no de literatura ni llengua ni res similar.

He publicat algunes poesies en llibres col·lectius, i alguns contes en reculls. També he participat en recitals col·lectius.

Podeu veure el meu blog sobre relatsencatalà i altres coses a

bruixot.blogspot.com

AGRAEIXO COMENTARIS I CRÍTIQUES SINCERES. TAMBÉ AFALACS. SI EM VOLEU DIR QUE NO US HA AGRADAT TAMBÉ. O QUALSEVOL COSA QUE US HAGI PROVOCAT EL MEU RELAT.