ENS VOLEN SENSE VEU

Un relat de: aurora marco arbonés
ENS VOLEU SENSE VEU

Ens voleu sense veu:
segrestada la llengua,
barrat el pensament,
empresonats els somnis,
censurats els mots.

Ens voleu sense veu
i heu inventat mentides
sembrant-les per arreu,
fent créixer l’aversió
que no ens mereixem pas.

Ens voleu sense veu
i ens dieu terroristes,
a nosaltres que som
defensors de la pau.
Que no tenim més armes
que uns llaços solidaris
que per color us ofenen
enlloc d’avergonyir-vos.

Ens voleu sense veu:
P(e)rò no ens fareu callar.
Cantarem, cridarem
fins que tots siguem lliures.
Exigirem clamant:
LLIBERTAT D’EXPRESSIÓ!!!


AURORA MARCO I ARBONÉS

Comentaris

  • Excel.lent poema sobre la catalanitat[Ofensiu]
    unicorn_gris | 04-12-2018 | Valoració: 10

    M'agrada aquest poema. Senzill, directe, crític i agradable de llegir. Certament, això ens volen fer els espanyols i potser d'altres pobles com el francès. Però resistirem, almenys alguns anys més, i potser arribarem a ser una nació.

    Crec que t'hauria de llegir més sovint, Aurora. No deixis de publicar.

    Una abraçada!!

  • Bona explicació...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 04-12-2018 | Valoració: 10

    És així, no hem de parar encontra dels polítics. Hem de seguir perseverant la veu per a que l'escolten tots. Realment un poema amb molt d'estil i ben lograt.
    M'ha agradat molt com ho descrius, Aurora.

    Una abraçada d'amistat...
    Perla de Vellut

  • Gràcies per les teves paraules, Aurora.[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 19-07-2018

    Si vols saber el perquè del meu silenci d'aquests darrers temps entra al fòrum.

    Una abraçada.

  • D'acord[Ofensiu]
    Jordi Abellán Deu | 08-06-2018 | Valoració: 10

    Per una vegada estem d'acord en aquest tema. El problema és que s'està escampant arreu la voluntat de que els oprimits no puguin aixecar les veus i que es quedin arraconats en el seus espais petits sense que es posin d'acord per ajuntar les veus i que sorgeixi un gran clam.


  • Soroll[Ofensiu]
    SrGarcia | 06-06-2018

    Un home de Vinebre ha inventat i construït la màquina de fer soroll. La fa sonar cada dia a les nou.

  • Cantarem![Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 04-06-2018 | Valoració: 10

    Cada divendres, a quarts de nou del vespre, cantem a la plaça de l'Ajuntament. Portem vuit mesos i ho farem els que calguin! El sentiment no el poden esborrar. Una forta abraçada.

    Aleix

  • Cants de llibertat...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 04-06-2018 | Valoració: 10

    En aquest últims dies ens hem tret de sobre una colla que feia feredat.
    Però, no ens enganyem, els succedanis són els de:
    Nos hemos cepillado el estatut.
    Apoyaré...
    I dels primers a recolzar el 155
    De totes maneres encara es més esgarrifós que, a casa nostra, tinguem gent que fa tan certa la frase de Simone de Beauvoir: L’opressor no seria tan fort si no tingués còmplices entre els mateixos oprimits.
    Gràcies, Aurora, no canviïs!
    —Joan—

  • Justícia[Ofensiu]
    El poeta | 29-05-2018 | Valoració: 6

    Estic d´acord en el que dius en el teu poema.Crec que la poesia potser també uns instrument per combatre la injustícia que es fa a Catalunya.
    Com va escriure Gabriel Celaya: "La poesía es un arma cargada de futuro".
    Rep una salutació poética.

  • Bell i ver.[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 28-05-2018 | Valoració: 10

    Encara que els meus poemes no siguin reivindicatius, de nostra causa catalana. Sóc al teu costat en pensament i obra. Perquè com deia el nostre expresident avi, en Francesc Macià : per defensar una causa, comunisme, feminisme, socialisme...etc , hi ha ple de gent al món. Però per defensar Catalunya només hi ha els catalans.
    Som una cultura potent, malgrat que el poble que l'empeny és demogràficament insuficient. Som no només minoria al món, sinó també a Europa, a Espanya i el que és preocupant, vet ací el nostre mal, a la pròpia Catalunya. Però el cor em diu que tard o d'hora la divina providència farà justícia amb nosaltres. Perquè som una col·lectivitat que posa em pràctica tots aquest nobles valors que anomenes en el teu bell i ver poema Ens volen sense veu. Cal tenir fe en la llei divina que regeix la confederació de planetes habitables que es rugeixen sota la consigna de l'amor. La llei de causa i efecte no falla mai! Una abraçada patriòtica, Nil.

  • Veu sense paraules[Ofensiu]
    kefas | 28-05-2018

    Si, Aurora, però la tàctica és una altra. Ja que no poden impedir la vibració de les cordes vocals, estan destrossant les paraules.

Valoració mitja: 9.43

l´Autor

Foto de perfil de aurora marco arbonés

aurora marco arbonés

215 Relats

1941 Comentaris

251839 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Diuen que tinc sentit de l'humor. No cal que m'ho diguin, ho sé. I no és pas una qüestió de genètica, ans al contrari, ja de bon principi vaig mamar l'unamunià sentiment tràgic de la vida. Però vaig desenvolupar el sentit de l'humor com a mecanisme de defensa. És el meu as guardat dins de la màniga. He passat la major part de la meva vida en les aules bregant amb adolescents, i no he pogut practicar massa aquesta qualitat, tot i que n'he practicat d'altres, tant o més importants.
Un mal dia vaig caure a l'infern i m'hi vaig passar una temporadeta però no em va agradar gens ni mica i no penso tornar-hi ni de visita.
Les meves millors amigues són les paraules, elles i jo ens ho passem força bé, riem, deixem caure unes llagrimetes si cal i ens sentim agermanades per un interès comú: explicar històries, en prosa o en vers.