Enmig de pots de laca i revistes del cor

Un relat de: Iona
Quan va acabar l'escola, la van posar d'aprenenta de perruquera. Deien que feia per ella, i bona raó van tenir. Ben ràpid va passar de ser la noia dels encàrrecs, fer anar l'escombra amunt i avall i rentar caps, fins a dominar l'art de les estisores.

Però quan per fi va agafar una perruqueria que es traspassava, pensant que el camí seria fàcil, s'adonà que els compliments i les propines rebudes fins aleshores no eren cap garantia d'èxit. Aconseguir una clientela fixa i fer-se un nom, tan jove com era, resultava complicat. I durant anys, el negoci va anar resistint, fins que un bon matí, mentre s'arreglava davant del mirall de casa, va tenir una bona pensada.

De la remodelació de la perruqueria tothom en va fer safareig. Que si era massa moderna, massa extravagant, però la veritat és que a poc a poc el volum de feina va anar augmentant, fins al punt que va haver d'agafar dues ajudantes.

Però sabeu? No fou qüestió de sort que un cop acabades de pentinar, elles es miressin al mirall, es trobessin esplèndides i somriguessin. El responsable de fidelitzar les clientes fou el seu marit, i no malpenseu pas. Era un brillant cristaller, molt bo en el seu ofici i excel·lent coneixedor dels trucs i efectes que es poden aconseguir amb els miralls.

Comentaris

  • Mirall, miraller, qui és...[Ofensiu]
    Prou bé | 13-02-2023

    Tenim confiança en allò que ens diu el mirall, ens deprimeix O anima.
    Va bé saber que es poden trucar i no fer-ne tant de cas!
    Idea original ben relatada
    Sort
    Amb total cordialitat

  • BONA SORT. [Ofensiu]
    Marina i punt | 12-02-2023

    Està bé que en el teu relat, el mirall sigui motiu de bona sort per trencar la fama de malastrugança. Amè i ben escrit, m'ha agradat.

    Salutacions

  • trampes[Ofensiu]
    Solsona Bot | 06-02-2023

    Hi ha miralls que fan trampes? Tots estem segurs que sí, i potser els trobem més en les botigues de roba. Quan et mires en ells ho veus tot molt bé, i quan arribes a casa... Sort!

  • miralls que et fan guapa[Ofensiu]
    Atlantis | 04-02-2023

    És veritat hi ha miralls que et fan especialment guapa. Molt bona idea.
    Curt i ben escrit.

  • Trucs[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 04-02-2023

    No ni ha com ser un bon vidrier per atraure a la clientela. hahah, això sí que és una idea genial, al menys mentre són a la perruqueria.

    Original i amb un toc d'humor molt subtil.

    Sort.

    Rosa.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Foto de perfil de Iona

Iona

83 Relats

320 Comentaris

28249 Lectures

Valoració de l'autor: 9.66

Biografia:
Durant el confinament vaig provar això que en diuen escriure i ves per on em va agradar. Ara, novella en el món de l'escriptura, vaig fent, desfent i aprenent.

El meu blog: Despullant sentiments de Iona

A Instagram: @lecturesxgaudir