Emma i el vent, i la sèquia

Un relat de: lluisba

Caminem de costat i molt junts
per la vora de la sèquia del miracle.
Parlem del miracle. D'un de llunyà i ambigu,
i potser fins i tot trampós. Un bisbe, una remota sequera.
La llum sobre Manresa.
La gent discutim de miracles, de si són o no són.
Però el miracle és aquesta aigua que baixa
silenciosa. La remor del vent sobre la plana
els teus dits humits de suor que prenen els meus.
Els petits moments de silenci
quan només sentim com les nostres sabates
trepitgen l'esquena del món. Això és.
Això és el miracle i no res més.
La resta... la resta és un soroll estrany
com aquella festa de capellans que trobem a la Seu.
Torno allà. Torno i torno, recordo
l'escalfor del sol al clatell. Bufava el vent
pel damunt de la plana com si el planeta
es preciptés enmig de l'espai,
que és on ens vam trobar tu i jo. Com dos àtoms,
com dues molècules primitives.

Comentaris

  • Estic d'acord...[Ofensiu]
    onatge | 07-12-2008 | Valoració: 10

    amb el que tu descrius com a miracle. Un bon poema.
    Jo crec en els miracles terrenals, o més ben dit, entre persones sense la intervenció del cel... Unes mans que acaronen la nuesa, una besada que calma el fred de viure. La carícia que dóna sentit al crit d'haver nascut. Quan el sol escriu el seu poema entre dos cossos, quan s'estimen a la sorra sense promeses d'ertenitat ni per sempre.


    Salutacions.
    onatge

  • Afegitó[Ofensiu]
    ArnAu | 22-06-2008

    L'ultim vers, el de les mol·lècules, permetem retocar que és químic, i no físic com he dit. En tot cas, igualment cap-quadrat (dita branca de la ciència, no pas el vers).

  • Una semblança a El Poeta[Ofensiu]
    ArnAu | 22-06-2008

    Remirant en els teus escrits, em trobo aquest poema fresc com l'aigua de la sèquia. Potser és perquè hi tinc una obsessió malaltissa, però els teus versos m'han recordat la poesia bruta i genial d'aquell mestre, nascut a Burjassot. de nom Vicent Andrés Estellés. Una semblança, ja dic (de genis sols se'n pareix un cada qui-sap-los-segles) . Una semblança, que no és poca cosa.

    L'últim vers- i mira que jo sóc ben poc amant de la física i del món del dos-i-dos-són-quatre- l'he trobat exquisit.

    Una abraçada,

    ArnAu

l´Autor

Foto de perfil de lluisba

lluisba

77 Relats

390 Comentaris

95872 Lectures

Valoració de l'autor: 9.25

Biografia:
El novembre del 2006 em vaig estrenar a Relats en català. No sóc gaire constant ni gaire assidu. Llegeixo, comento una mica. Miro el fòrum de tant en tant, però n'entenc ni un borrall. Intento fer contes de por (o d'inquietud, que diuen), algun poema improvisat...

Pel novembre de 2008, però, junt amb d'altres companyes i companys, vam iniciar un blog on ara hi poso els meus textos. A RC hi entro i miro, i molt ocasionalment demano penjar alguna cosa.

El nostre blog (per si vols) és:
http://riellblvd.blogspot.com/