El menyspreu

Un relat de: marisanicollet

EL MENYSPREU

El menyspreu és una sensació molt desagradable per els que la pateixen.
Pot generar una amargura interna inexplicable, ira i al mateix temps unes enormes ganes de fugir de l'entorn.
Per això és important saber afrontar aquesta dolenta sensació.
Perquè tenim tanta por al menyspreu?

Doncs perquè, ens agafa un mal estar en el cos que ens bloqueja. Tenim por a ser rebutjats, sabem que en un moment determinat poden donar-nos l'esquena, de ser jutjats negativament i............
A vegades amb una sola mirada d'algú en tenim prou per sentir-nos malament.
Si estem al vell mig d'un grup, reunió o simplement en família i ens deixen de racó ens voldríem fondre.
El menyspreu, pot representar-se de diferents maneres però en qualsevol cas és una situació incòmoda.
Encara que ens neguem acceptar el menyspreu igualment ens afecte, ens fa mal i ens dóna molta inseguretat.

Sincerament, aquest neguit per aquesta nefasta sensació, és la por que tenim de que les altres persones ens vegin tal com som.
Necessitem sempre, tenir una bona aprovació de les persones que ens envolten. Podríem dir que a vegades actuem amb una mica d'arrogància.
Potser aquesta arrogància és una autodefensa que ens fabriquem doncs aquesta por al menyspreu sabem que ens porta al aïllament i al desconsol.

Sentir-se integrat dins d'un col·lectiu, grup o família és molt important.
Podríem dir que és com "una injecció de pa amb tomàquet" per la pròpia estima. Ser acceptat per tothom dóna seguretat.

Però sempre caiem en els mateixos pensaments.

·No puc confiar en aquella persona.
·Tinc que protegir la meva intimitat.
·Com que em puc equivocar, més val que no parli.
Tot això ens porta a una repressió de la nostra persona. Per tant deixem fluir la nostra espontaneïtat i també que els altres siguin com vulguin ser.

Hem de saber superar aquesta por al menyspreu. Posar-nos al mig, aprendre a moure'ns amb seguretat. Quan sia el moment de relacionar-nos amb algú o en algun lloc, hauríem de fer-nos sovint aquestes preguntes.

" Que sento amb el que diu aquesta persona"?.
"Que faria jo al seu lloc"?.
"Que és el que m'agrada o no m'agrada de tot el que estan dient"?.

Tot això ajudaria a conèixer millor les nostres possibilitats i poder actuar amb conseqüència. Es veritat que s'ha de fer un gran pas per poder afrontar la por, el rebuig i les critiques que es fan constantment.
Però em de aconseguir vèncer la por i la vergonya. En diminutiva, aprendre a acceptar-nos tal com som i en llibertat. I acceptar també a la resta de mortals.

Tots estem plens de defectes i de els defectes dels altre també és pot aprendre molt.
Deixem els perjudicis i gaudim més de la vida

MARISA
JUNY 2007

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de marisanicollet

marisanicollet

21 Relats

16 Comentaris

22857 Lectures

Valoració de l'autor: 9.33

Biografia:
Nascuda a Barcelona en el 1945. Criada i educada en el país dels seus pares, França. Cursant estudis en els dos països. Malgrat les vicissituds passades va poder ser mestra i professora en llengua francesa. Les seves afeccions per el cant, la música, el teatre i altres van ser trencades per la família. Però, un cop casada i amb el recolzament del seu marit va poder realitzar els seus somnis. Feliç i jubilada en un Poblet del Vallès Oriental, en el 2005 va afegir en el seu currículum la resta de les seves inquietuts. Una d'elles l'escriptura. Amb els seus comptes i relats en diferents llengües ens fa gaudir de "Moments Nostalgics"

E-mail: marisadeberti@eic.ictnet.es
hh://marisadeberti.blogspot.com