El fumador

Un relat de: Paika

Regiro la bossa atabalada. No el trobo. Mira'l. aquí està. Sospiro alleugerida.

Obro el paquet, en queden només cinc, i això que el vaig comprar ahir...
Trec una cigarreta i me la poso als llavis.
Agafo l'encenedor i en cremo l'extrem. Aspiro.
Alhora, un fum espès d'un color entre blanc i grisós comença a ofegar l'aire.
Noto el gust del tabac a la meva boca; per als principiants desagradable, per als consumidors habituals, tot un plaer...
Ara el fum em travessa la faringe, llisca tràquea avall fins als bronquis, que obren la porta als pulmons on , tots els productes químics me'ls ennegriran una mica és.
Instants després el fum torna a pujar-me tràquea amunt surant a gran velocitat (sortint per on ha entrat).
I així, pipada a pipada, la cigarreta es va consumint. Fins que s'acaba. L'apago i faig un dibuix amb les cendres, manies...
10 minuts més i la nicotina que em corre per les venes m' obliga a encendre'n un altre.
Maleïda adicció...

Comentaris

  • Com a fumadora habitual: Felicitats![Ofensiu]
    ombra | 05-02-2005 | Valoració: 9

    En dies com avui i els passats en que els fumadors semblem deliquents i cada vegada que encents un cigarret hi ha més gent que ens mira malament, s'agraeix un relat com aquest, moltes felicitats!!
    Els fumadors també tenim els nostres drets ( i deures, està clar)

  • molt bé[Ofensiu]
    subal | 31-01-2005

    Idem que paxman. Jo el primer que he fet és encendre'm un cigarret, ho sento, és una mena de desovediéncia civil que practico.

    Si és cert que tens setze anys, ja cal que ens preparem!

    felicitats, Paika, tu si que vals!

  • CENDRES D´ADDICCIÓ![Ofensiu]
    Capdelin | 11-01-2005 | Valoració: 10

    com totes les cendres... res...
    comences el piti.. amb nervis, amb pressa, quasi amb tremolor d´ànima... el foc crema l´espera... inspires, espires... et tranquilit-zes... s´acaba... de nou cendra, res... la fera està calmada...
    m´has tocat amb aquest tema... sí, jo també... lluitant contra ell... que és un GRAN seductor...
    Molt ben descrit... l´inici és detellat, cronològicament ordenat, sense perdre cap detall... tens molta psicologia i es nota que fumes o has fumat...
    perfecte... m´agrada molt el teu estil... ja ho saps.
    felicitats i una abraçada.

l´Autor

Paika

11 Relats

67 Comentaris

19909 Lectures

Valoració de l'autor: 9.66

Biografia:
Diguem que soc una estudiant de 16 anys que es passa els dies amb un llibre a les mans i escoltant música, quan no, està amb els amics.
M'encanta el mar i sempre que puc faig una escapada allà on sigui.
Vaig descobrir fa un parell de mesos el que ara és una de les coses que més m'agrada fer, escriure.
No m'agraden els rellotges, em fan sentir controlada; i m'inquieten molt els miralls...
tinc devilitat per les marietes,les margarides, els solets i m'encanta fer fotos dels meus ulls, un petit toc narcicista que tinc...
Procuro portar sempre alguna cosa de color taronja i un somriure a la cara i contagiar-lo als altres.
Per cert, soc piscis,cosa que em fa tenir molts canvis d'humor (però procuro controar-los).