Embriac

Un relat de: Paika

Sol, però acompanyat de quatre individus més, asseguts amb ell a la barra del bar ; el temps s' esmunyeix per les agulles del greixós rellotge que penja de la paret.

A la mà, el got amb un parell de glaçons surant en la petita quantitat d'alcohol que resta al fons.

Les dues de la matinada, hora de tancar el local, l'amo, un home panxut i d'aspecte violent fa fora de males maneres als seus clients, que marxen remugant coses inintel·ligibles.

Tu; vas caminant, però no saps cap a on, aquesta nit no ets propietari del teu cos, les cames actuen soles. Després de caminar durant una estona, et sembla reconèixer aquells carrers, però avui la ciutat és per tu una barreja de realitat, somni, imaginació i records que no et deixa saber on ets. El temps actua per si sol, les hores no són hores, els minuts ja no ho són i els segons se t'escapen de les mans. Sents que no pots controlar res; ni a tu mateix, les teves emocions i accions les controla algú altre, però, on és aquest algú?

Tot és fosc; notes una sensació de fred a la teva cara, t'estàs mullant, està plovent. De sobte, obres els ulls i et trobes entre un matolls del parc del teu propi barri. És de dia, el sol surt tímidament per darrera d' un bloc de pisos, sota la tènue pluja.

Ara, ja de dia, el temps és el de sempre, amb les seves hores, minuts i segons; aquests últims però, sí que segueixen corrent pel rellotge mitjançant l'agulla, sempre ho has pensat, sembla que algú els persegueixi i n' estiguin fugint. La ciutat, la de sempre: els obrers que van als seus llocs de treball, mares atabalades en portar als seus fills a l' escola...

En definitiva, una nit d' embriaguesa més.

Comentaris

  • EM hip!BRIhip!ACrooo!!![Ofensiu]
    Capdelin | 05-01-2005 | Valoració: 10

    "a la mà un got amb un parell de glaçons surant en la petita quantitat d´alcohol que resta al fons"
    només amb aquest petit trosset... s´endevina les qualitats que tens per escriure ( glaçons, surant, resta... ) no tothom usa aquestes paraules... i la minidescripció resumeix la imatge de l´estança d´un bar...
    l´alcohol... t´anima, t´alegra, entra suaument poc a poc... es posa, es sedimenta, s´escampa pel cos i la ment, substitueix lentament a la sang vermellosa, humana i calculadora... i et dibuixa un món irreal, els ulls ja no veuen realitats, veuen miratges utòpics, eufòries d´instants falsos...
    però després surt el sol i... tornes, a palpentes, a la realitat nua... ( ja no sé ni el que dic je je je )
    és que toques tan bé TOTS els temes, tia...!
    ptons...

  • Descobriment[Ofensiu]
    OhCapità | 29-12-2004 | Valoració: 9

    Promet, és el primer que et llegeixo. M'agrada. Si Capdelín s'ha fixat , i tens el suport de brideshead, et seguiré ben a prop, no s'esmunyi cap onada teva.

  • GLUP GLUP GLUP![Ofensiu]
    Capdelin | 17-12-2004 | Valoració: 10

    un brindis per a tu!!!

    PAIKA poetessa,
    ulls de pantera,
    tens una manera
    d´espressar
    sensacions,
    que...
    recolzada
    en el coixí,
    domines el món
    amb la teva imaginació.
    UN PETÓ!!!

    ( i no em miris així, que... ja ja je je... )

  • La tristesa que ve després d'una nit de borratxera...[Ofensiu]
    brideshead | 16-11-2004 | Valoració: 9

    ... després d'haver cregut tocar el cel....
    De nou, m'ha agradat com ho descrius.
    La meva benvinguda a Relats en català! Segueix escrivint!

Valoració mitja: 9.5

l´Autor

Paika

11 Relats

67 Comentaris

19865 Lectures

Valoració de l'autor: 9.66

Biografia:
Diguem que soc una estudiant de 16 anys que es passa els dies amb un llibre a les mans i escoltant música, quan no, està amb els amics.
M'encanta el mar i sempre que puc faig una escapada allà on sigui.
Vaig descobrir fa un parell de mesos el que ara és una de les coses que més m'agrada fer, escriure.
No m'agraden els rellotges, em fan sentir controlada; i m'inquieten molt els miralls...
tinc devilitat per les marietes,les margarides, els solets i m'encanta fer fotos dels meus ulls, un petit toc narcicista que tinc...
Procuro portar sempre alguna cosa de color taronja i un somriure a la cara i contagiar-lo als altres.
Per cert, soc piscis,cosa que em fa tenir molts canvis d'humor (però procuro controar-los).