El fill de la molsosa

Un relat de: Tamarro
Voleu saber quan de temps fa que no veig la molsosa. fa temps, molt, és cert!

Els anys m'han apartat dels camins, tanmateix, aquell últim dia em vaig endinsar en el bosc. Era una tardor fresca de fa molts anys, no com les d'ara. L'olor de molsa ho impregnava tot, els bolets s'amagaven al meu pas entre la fullaraca caiguda dels roures i alzines. El grèvol m'aguaitava en silenci, mostrant els seus últims fruits embrancats.

La vaig veure darrera d'un roure gegantí; el roure escurçoner. està en un encreuament de camins, a tocar del camí ral. Ella també em va veure i em va fer llengotes. Va sortir corrents a quatre grapes en direcció al frondós sotabosc, entre arbres i matolls.

Havia desat la destral a la carbonera, sabia que me la podia topar. Havia sigut previsor. De petit vaig passar una temporada amb ella, i de gran, vaig tenir la sort de casar-me amb una fadrina que ella em va assenyalar. Mai m'ha faltat un tros de pa a taula, i ella m'ha omplert sempre el pit d'il·lusió. Sempre hem tingut molta feina. L'àvia també, i encara en fa. No puc demanar res més.

Estic segur que m'espiava, que em vigilava, o potser m'enyorava. Ella sabia que jo no li fallaria mai, sempre he tingut cura del bosc, seguint les seves ensenyances.

D'ençà aquella vesprada fresca de tardor, mai no la vaig tornar a veure. No l'enyoro jo, tot i que mai no l'oblidaré.

Ja ho sabeu, si mai us topeu la molsosa, feu-li cas, però sempre que pugueu, no l'acompanyeu al seu cau, em doldria molt perdre els meus nets.

Comentaris

  • concatenació[Ofensiu]
    marialluïsa | 17-12-2023


    He llegit el teu conte pel títol. Conec un micropoble, bé quatre cases, que porta per nom La Molsosa. No havia pensat en l'origen toponímic del poble i m'ha sorprès de manera grata el relat tan ben mostrat.

  • Rapte de canalla[Ofensiu]
    Fidel Català | 08-10-2023

    La molsosa que jo he llegit, era la cuidadora dels boscos, i qui vigilava que els llenyataires fessin bé la seva feina, i que no talessin més arbres del compte. Eren altres temps!

    Bona escena la que ens narres, m'agrada.

    Benvingut a relats!

  • La molsosa![Ofensiu]
    Endevina'm | 05-10-2023

    Vaig escriure un relat sobre la molsosa, fa uns vuit anys, i me'l van publicar, va ser en un llibre sobre mitologia catalana. Per a mi, un llibre fundacional de la nova dèria mitològica que ara sembla que revifa.

    Espero més mitologia, aquí, en aquesta pàgina mitològica, li cal conèixer millor les nostres arrels.

    I Benvingut, o ben retornat, a relats. espero que tu i jo no tinguéssim deutes pendents! ;-)

    Jo també estic ara jubilat, i no em cal saber qui eres, la veritat. m'agrada qui ets ara.

  • elements fantàstics[Ofensiu]
    Atlantis | 04-10-2023

    Un relat amb riquesa de vocabulari i ben estructurat, com a carta de presentació.

    Benvingut i/o ben retornat.

  • Enyorança...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 03-10-2023 | Valoració: 10

    potser no, estima segur que sí. Una excel.lent metàfora de la vida i les relacions humanes.
    Fantàstic relat Tamarro.

    Rosa.

  • Excel·lent relat sobre l'amor que mai es va realitzar.[Ofensiu]
    cuidador_d-ossets | 02-10-2023 | Valoració: 9

    M'agrada molt la teva història sobre la molsosa.

    Sí que a vegades de qui més ens enamorem és de qui no s'acaba realitzant-ne l'amor. Almenys, el protagonista es casa amb una dona recomanada per la molsosa, que menys és res, així tindrà el seu amor.

    I en quan a que ella la segueix o l'enyora... penso que tot això, dit amb respecte, són filosofies doloroses que no fan bé però és mig inevitable tenir-les. Jo, quan vaig trencar (de manera sobreentesa i forçada per altres) amb la meva companya, ja ni vaig pensar en què mai m'espiaria ni m'enyoraria (almenys, no m'enyoraria molt). En fi, així van les coses de vegades.

    T'animo a seguir escrivint. Salut!!!



    http://ciutat-perenne.com/m/37n

l´Autor

Foto de perfil de Tamarro

Tamarro

9 Relats

36 Comentaris

3229 Lectures

Valoració de l'autor: 9.45

Biografia:
SÓC MITOLÒGIC




La imatge és una creacio de Mat Gubser


Si no sabeu res de la mitologia catalana, us dono un parell de referències:

MITOLOGIA DELS PAÏSOS CATALANS amb escrits de Daniel Rangil i il·lustracions de Laia Baldevey

EL GRAN LLIBRE DE LES CRIATURES FANTÀSTIQUES DE CATALUNYA amb escrits de Joan de Deu Prats i il·lustracions de Maria Padilla

Un bloc que s'anomena LLEGENDÀRIUM conduit per l'Arnau Folch

I una editorial SECC edicions, que han creat un món literari que beu de la mitologia catalana, i que aquest 2023 ja duen cinc anys treballant el seu món particular; l'expansió Cataclana.

Hi ha més coses, sols us cal investigar. I penseu: qui no té arrels, no té futur enlaire!