El ball

Un relat de: rnbonet

A poc a poc, molt lentament, es va iniciar la dansa. Salomé va deixar caure el primer vel. I esguardant-se, concupiscents, els ocupants de la sala semblaven demanar-se: "Quants en portarà? En seran deu, com els manaments dels Sinaí? O dotze, com les tribus de Jacob?" I no eren aventurades les seues incerteses, ni errats els seus pronòstics, perquè la xicota es veia prou coberta.
Instants després, en ser més fort el ritme i descobrir-se les primeres corbes de carn ben dibuixades, l'oncle Herodes ho tenia clar: "Com si no conegués jo la cunyada! Set exactament, li n'ha fet posar; un per cada dia de la Creació! I això que estic begut! Pensant-ho bé, un gotet més no em farà nosa!"
Herodias, com si res, es mirava i remirava els presents. De tant en tant, una ullada a la filla, com dient-li "Encara no! Allarga´ho; fes-los emocionar... Que es senten només sexe!" Amb això, l'últim vel, provocatiu i càndid, de visió més incitant que la nuesa, tardava en caure. El ritme frenètic avivà la flama:
-Desfes-te'n d'ell i demana allò que vulgues- s'atreví a dir l'Antipas, famolenc de la pura visió de la neboda.
Herodias, carnalment despreciada per Joan, recomanà, irreflexivament:
-Filla, demana la cabota del membre del Baptista!
Un error de comunicació féu la resta. Un membre de Joan, el cap, aparegué moments després a una safata.

Comentaris

  • Mil gràcies[Ofensiu]
    Antònia Puiggròs Muset | 15-08-2014 | Valoració: 10

    Divertit, sorprenent, exquisitament escrit i magnètic. Què més se li pot demanar a un relat? M'ha agradat molt i m'ha fet riure. Mil gràcies!

  • Ai las !![Ofensiu]
    Annalls | 14-08-2014 | Valoració: 10

    Vet aquí la verdadera historia !

    Anna

  • Cumentuàr en vers[Ofensiu]
    deòmises | 05-06-2009

    Si els càstigs fossin de comentari
    I la moneda de canvi fos en vers,
    Potser no seria tan pervers
    Deixar-lo sol enmig d'un calvari
    De pits, cuixes i obscenitats d'humà.

    I parlant d'hal·lopècies entre el desert,
    On rau que hi hagi un cap en safata
    I un altre en una bragueta que esclata
    Cada cop que aquest relataire se'ns perd
    Per aquestes platges de l'Empordà?

    d.

  • M'alegro haver 'tengut' la mateixa idea que un avi...[Ofensiu]
    deòmises | 05-06-2009

    ...això vol dir que seguiré les teves passes i començaré amb el...

    Tururú, turrruuuurrúrúrúrú!

    I a plantar fills i a fornicar entre arbres... I així, ben solitari, gaudiré de la meva xicona a recer i m'imsersaran com a vós??

    Ummm, té bona pinta, sí 'sinyor'!

    I la propera? Les sessions de pintura? Els dibuixets em queden lluny, que només sé fer 'munigotes'...


    d.

  • Felicitats![Ofensiu]

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • És clar! És això!...[Ofensiu]
    Anjo Laví | 09-02-2007 | Valoració: 10

    He llegit amb gust el teu relat. He arribat al final i he tingut la clara certesa que em perdia alguna cosa.

    "-Filla, demana la cabota del membre del Baptista!
    Un error de comunicació féu la resta. Un membre de Joan, el cap, aparegué moments després a una safata."

    La cabota, el cap, el membre...? fins que al final.... És clar! És això!... molt bona la broma i el joc de paraules. La narració no cal dir-ho, excel·lent!

    Així doncs he passat de "qui riu l'últim no ha entès l'acudit" a "qui riu l'últim riu millor".

    Estic llegint la teva "integral" primer ho feia desordenadament però ara m'he imposat una mica d'ordre. M'agrada molt com condueixes les històries, curosament detallades sense trencar mai el ritme i com les enriqueixes amb petits detalls, subtils, plens d'ironia.

    Una abraçada, et seguiré llegint.

  • entenc per cabota[Ofensiu]
    Shu Hua | 29-03-2005 | Valoració: 8

    el sexe viril, si no, el conte no tindria gràcia. M'agraden molt les versions lliures de la Biblia, ja n'hi ha prou de considerar-la un llibre sagrat, és un llibre importantissim d'història i prou. Aquesta nit em passa com quan li vaig comentar a la Brideshead, que la meva filleta no es vol adormir. Tinc temps de llegir un conte i comentar-lo abans d'entrar a veure-la. La calmo i torno a sortir. Normalment funciona amb dos o tres cops que entri. Si no et sap greu, te n'aniré fent cinc cèntims a mida que et comento.

  • La setmana de...[Ofensiu]
    Llibre | 14-03-2005

    COMENT

    Caram! Quin error de comunicació més inoportú! O no: perquè l'altra alternativa...

    Un relat curiós i ben trobat. Una visió irònica i particular d'un passatge de la història que ens ha tocat aprendre.

    M'ha agradat. M'ha fet somriure. Res més a dir. Potser tot just afegir, que fins i tot m'ha semblat percebre la fregadissa, malgrat que gairebé imperceptible, dels vels en caure a terra.

    Salut!

    LLIBRE

  • Comentari de...[Ofensiu]
    Lavínia | 11-03-2005

    d'entrada, t'haig de dir que aquesta versió del tema bíblic o evangèlic del ball de Salomè davant la impassibilitat d'un sant Joan, segons O. Wilde d'allò més light o gay, em sembla millor que la que se'ns ha donat fins ara.

    El relat és curt, ben estructurat i a més amb la ironia i l'humor que et caracteritzen.

    Molt bé.

    D'altra banda, rnbonet, aquesta setmana i la que vindrà tinc tanta feina que crec que no em serà possible comentar-te res més, cosa que, d'altra banda, no crec que et serveixi per a res, ja que hi ha un munt de persones que t'ho faran millor que jo. De tota manera, després de Setmana Santa, prometo comentar-te escrits.

    Un petonàs.

  • Mireia | 30-05-2004

    aquesta versió sembla més creïble, o més humana...

Valoració mitja: 9.6

l´Autor

Foto de perfil de rnbonet

rnbonet

272 Relats

1588 Comentaris

356857 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Tururú, turrruuuurrúrúrúrú!
ES FA SABER
A TOTHOOOM
QU' AQUEST RELATAIREEE
NO S'ENFADA NI ES CABREEJAAA
PELS COMENTARIS
ADVERSOOOS
ENCARA QUEEEE
ESTIGUEN FEEEETS
AMB MALA BAVAAAA.
Tururúu!Turrurú!

*********

rnbonet ha tingut fills i ha plantat arbres. Ara, entre altres assumptes i dèries, es torba escrivint. Punt i apart. Format en llengua forastera, "por justo derecho de conquista" i "por el imperio hacia Dios" -com tots els seus congèneres a la mateixa època-, utilitza sempre per escriure aquella que li era pròpia, -és a dir, la present- per allò de la identitat i els orígens. I possiblement -caldria un psicoanàlisi seriós- per fer la guitza a la "classe dominant" del seu País. Potser. Punt i apart. Es considera agnòstic i crític, còmic i tètric, dàtil i fútil, pràctic i teòric, bàquic i anàrquic... i tots els mots plans amb titlla que vulguen vostés, i algun que altre d'esdrúixol. Quan es posa filosòfic -cosa que sol ocórrer si li toquen els testets o les barjoles- busca amb un cresol el trellat perdut per tanta gent del país, per tal de retornant-lo al seu poble -abans de fer catúfols totalment-, i veure si aquest esdevé d'una punyetera vegada un poble normal, en un país normal. S'hi cansa aviat, però. I abandona fins l'altra tocamenta. Mentrestant, ritme, paisatge i mesura. Amb qualque excès escaient, oportú. Què li anem a fer! Som de carn! Punt final.

R en Cadena


EmmaThessaM en va 'encadenar' i jo he passat la cadena a "Ada Bruguera Riera" i a "Arbequina". I a "La banyeta del badiu", i a "Biel Martí".

(descobreix què és "R en Cadena")



*¿ I si visitàreu aquest

maridatge?

Un intent de col·laboració amb gent propera. I d'RC!