Deu 'xorrades', deu (sense cap d'afegitó), concentrades en càpsules de tot a 60 cèntims (abans 'tot a cent')

Un relat de: rnbonet

1De "literatura i pintura".
L'esquema evita la descripció; és, per tant, l'estil pur. Esquematitzem, collons!

1De "cogito, ergo sum".
Allò més semblant a un ésser humà és un altre ésser humà. Allò més diferent a un ésser humà és... un altre ésser humà!

2De "mondo cane"
Si els "bons" tingueren la meitat de l'audàcia que tenen els "roïns", el món seria un paradís.

3De "conversatio", si et deixen.
Parlar per parlar, la millor forma de perdre el temps. No s'aconsegueix res, però exercitem allò més humà: el llenguatge.

4De "amb perdó de Freud".
El major cas de personalitat seria aquell que no en tingués cap, de personalitat.

5De "in extremis"
‘Els extrems es toquen'. Clar, els dos extrems d'una corda poden tocar-se... però, i el tros de corda que hi ha entremig?

6De "literatura i balcons"
No té lloc en aquest món un relat ni un poema que comencen; ‘Del balcó estant....' Malgrat aquesta afirmació, els balcons continuen existint.

7De "fer-se gran"
Ho reconec. Sóc un adult -i tan adult!- amb un xiquet intern. Bo; no tan intern. Ni tan xiquet.

8De "grans personatges"
-Li han fet un monument al ciutadà!
-Sí? A quin?
-Al que manava.

9 De "popularitat"
El més escoltat a la televisió! Aquell que gaudeix de més atenció! El que no parla mai amb mala bava ni amb segones intencions! Tarraaarríii: L'home del temps!

10 De "la meua collita".
Tot és relatiu. Fins la mateixa relativitat.


Comentaris

  • De xorrades, res[Ofensiu]
    Siset Devesa | 06-09-2007 | Valoració: 10

    Són pensaments tan profunds que expressen la genialitat d'un mestre.
    Semblen obtinguts per la via de la destil·lació, fins a deixar el pensament en estat pur.

    L'enhorabona !

  • Està bé[Ofensiu]
    Kristen Clàudia | 09-11-2006

    que una cosa sigui bona no te perquè durar molt no? hehehehe.

    Original si que ho és aquest relat.

    Ahhh...la teva foto tb és una mica artifisiosa, no ho trobes tu també? ;-)

  • gràcies pel teu comentari...[Ofensiu]

    "in extremis" acudint al meu requeriemnt cridaner...Ets una joia! T'ho agraeixo MOLT.

    tens un escriure molt original, amb "xispa" Li treus punta a expressions i pensaments.

    Diria que tens sentit de l'humor, no sé si ho encerto.

    T'he fet llegir els meus escrits dits "poesia" ai, pobre de mi (i de tu.)

    M'ha agradat entrar a comprar a la teva botiga...

  • a preu d'oferta...[Ofensiu]
    ROSASP | 05-10-2006

    Pensaments en veu alta, que sembles haver caçat al vol, vet a saber on... És potser la tardor que et convida a filosofar?
    Pensaments que s'enlairen com petits núvols, cadascun d'ells amb la seva pròpia forma mutant, on cada percepció hi veu el que vol.
    Uns són més irònics, d'altres més psicològics, però tots estan salpebrats amb el teu somriure entremaliat i juganer.
    Jo em quedo amb la lògica aplastant i la profunditat etèria del 1 bis i del 10...

    Una abraçada en càpsula espacial que arribi fins allí on ets!

  • Molt bones, aquestes deu "xorrades".[Ofensiu]
    Arbequina | 05-10-2006 | Valoració: 10

    A més és molt interessant el diferent vessant que agafen totes. En poses de divertides i de profundes... i, de fet, crec que totes tenen ironia i profunditat.
    Són genials l'1 bis i el vuit.

    Una abraçada.
    Un plaer gratificant llegir aquests pensaments.

    Arbequina.

  • Xorrades a "xorro"?[Ofensiu]
    angie | 05-10-2006

    Semblen escrites d'una tirada i això, si ha estat així, fa pensar en un escriptor excitat amb el que escriu, accelerat i amb un somriure nerviós a la cara, jejeje (això és una imatge que m'ha regalat el cervell, que de quan en quan està com una regadora).
    El títol m'ha encantat, això de les càpsules de tot a 60 ct. jejeje. Encara em confirma més l'escenari creatiu i el tempus.
    Per a mi les millors són les dues nr.1, la 4, la 8 i la 10. Aquesta última és tota una menjada d'olla, buff.
    Un plaer llegir-te i rellegir-te (ho faig sovint, sí...sóc culpable d'inflar el teu volum de lectures)

    petons

    angie

  • Holaaaa amic boneeeet!![Ofensiu]
    Màndalf | 05-10-2006


    Bones pensades, company! N'hi ha per calentar-se els cascos en algunes! També en col·loques de punyents, d'absurdes, de xistoses... una varietat del tot aprofitable... curteta i encapsulada...

    Preferides: 1, l'altra 1, 4, 8.

    És que fins i tot amb això dels "bis" ets original! Normalment es fan al final després dels aplaudiments, en canvi tu, pels teus daixonses, ens el poses al començament... genial!

    Plas, plas, plas i més plas de propina.

l´Autor

Foto de perfil de rnbonet

rnbonet

272 Relats

1589 Comentaris

357863 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Tururú, turrruuuurrúrúrúrú!
ES FA SABER
A TOTHOOOM
QU' AQUEST RELATAIREEE
NO S'ENFADA NI ES CABREEJAAA
PELS COMENTARIS
ADVERSOOOS
ENCARA QUEEEE
ESTIGUEN FEEEETS
AMB MALA BAVAAAA.
Tururúu!Turrurú!

*********

rnbonet ha tingut fills i ha plantat arbres. Ara, entre altres assumptes i dèries, es torba escrivint. Punt i apart. Format en llengua forastera, "por justo derecho de conquista" i "por el imperio hacia Dios" -com tots els seus congèneres a la mateixa època-, utilitza sempre per escriure aquella que li era pròpia, -és a dir, la present- per allò de la identitat i els orígens. I possiblement -caldria un psicoanàlisi seriós- per fer la guitza a la "classe dominant" del seu País. Potser. Punt i apart. Es considera agnòstic i crític, còmic i tètric, dàtil i fútil, pràctic i teòric, bàquic i anàrquic... i tots els mots plans amb titlla que vulguen vostés, i algun que altre d'esdrúixol. Quan es posa filosòfic -cosa que sol ocórrer si li toquen els testets o les barjoles- busca amb un cresol el trellat perdut per tanta gent del país, per tal de retornant-lo al seu poble -abans de fer catúfols totalment-, i veure si aquest esdevé d'una punyetera vegada un poble normal, en un país normal. S'hi cansa aviat, però. I abandona fins l'altra tocamenta. Mentrestant, ritme, paisatge i mesura. Amb qualque excès escaient, oportú. Què li anem a fer! Som de carn! Punt final.

R en Cadena


EmmaThessaM en va 'encadenar' i jo he passat la cadena a "Ada Bruguera Riera" i a "Arbequina". I a "La banyeta del badiu", i a "Biel Martí".

(descobreix què és "R en Cadena")



*¿ I si visitàreu aquest

maridatge?

Un intent de col·laboració amb gent propera. I d'RC!