Decrepitud

Un relat de: Antoni Casals i Pascual

De sobte, ens és difícil posar en ordre
les lletres que conformen les paraules
amb què hem pretès donar forma a les faules
per a descriure un món no sempre nostre.

Ara és prou clar: l'enginy va tocant sostre
i escriure és com un joc de sobretaula
en que els símbols s'enllacen i es fan baula
que entronca el nostre seny als nostres monstres.

Perplexos, assistim a la caiguda
del déu interior que se'ns enfonsa
i, com si per pecats que no ens perdonen

haguéssim fet del món deserts i dunes,
busquem dins la tendresa del qui ens mira
sentit (o certitud) del fet de viure.

Comentaris

  • Excel.lent poema!!![Ofensiu]
    Unicorn Gris | 17-12-2008 | Valoració: 9

    Un poema senzill, elemental, i ben fet. El tema de la longitud breu és poc important.

    Sí, el temps de vida és tant breu, res dura per sempre, som estels fugaços... i el teu poema, sap reflectir bé aquesta parcel.la de la veritat.

    A veure si et llegeixo més en el futur, ara que estic decidit a llegir més relats de Relats en Català.

    Salut!!

  • Recolzament[Ofensiu]
    deòmises | 02-02-2008 | Valoració: 10

    Una abraçada ben forta i sincera del teu deixeble

  • Genial, la definició:[Ofensiu]
    hipocrates | 05-11-2007 | Valoració: 10

    assistim a la caiguda
    del déu interior que se'ns enfonsa.

    A mig camí entre la poesia "pura i dura" i la descripció, fas equilibris que no sempre són fàcils d'entendre, però que, en tot cas, sempre ens fan despertar emocions que, sovint crèiem perdudes.

  • Mirades sobre la decadència[Ofensiu]
    Unaquimera | 18-09-2007 | Valoració: 10

    Efectivament: No per conegut el procés, no per haver-ho contemplat una i una altra vegada en els altres, ens deixa d'agafar desprevinguts la decrepitud, el protocol de decadència, a causa de la vellesa que no de la voluntat, que arriba a extrems notables quan es vaporitza la personalitat que fins llavors ens definia, s'obliden les capacitats que ens distingien, es dilueixen els poders que ens pertanyien, a nosaltres mateixos o a qui ens resulta proper... i depenem de la mirada de qui ens observa per saber-nos, o dels nostres records per saber-los.

    Després d'un temps ( massa temps, però ho recuperaré! ) sense llegir-te, ha estat realment un plaer fer-ho avui.

    T'envio una abraçada d'estiu encara, forta i calorosa,
    Unaquimera

  • gypsy | 11-09-2007 | Valoració: 10

    veure's en els ulls de l'altre, aquell qui mira i no sap res del monstres invisibles que ens habiten.
    Cercar la salvació quan tot s'esfondra, escriure versos i viure'ls com si fossin un univers de salvació paral·lel.
    De profunditats i belleses, Antoni.
    Gràcies pels teus versos.

    gypsy

  • Amic Antoni![Ofensiu]
    F. Arnau | 08-09-2007 | Valoració: 10

    He llegit aquest segon poema teu sobre el tema de fer-se vell, en aquesta ocasió un Sonet marca de la casa, on descrius amb versos magistrals, com van minvant les facultats físiques i intel·lectuals...
    Pense que hauràs volgut fer com una mena de joc literari, doncs, encara que t'estàs apropant al llindar del mig segle (jo ja tinc un trienni), atès a com escrius, pots estar tranquil, per què tu encara no has tocat sostre... T'ho assegure!
    Una forta abraçada!
    ... I molta salut!

    FRANCESC

  • Amb quina força[Ofensiu]
    ploma/Núria S. | 06-09-2007 | Valoració: 10

    tornes de vacances. Si això tingués só, sentiries els "plas-plas" perquè aplaudiria.
    Després de demència, aquesta. Una passada!

  • Anagnost | 06-09-2007 | Valoració: 10

    No hi ha dubte que has tornat de les vacances disposat a "mullar la ploma al cor" i a posar-nos fit a fit amb nosaltres mateixos. I a més a fer-ho amb precisió conceptual i formal. Per tal que n'aprenguem.
    En tot cas, és evident que la decrepitut és molt lluny d'afectar-te.
    Gràcies, Antoni.

  • Hola Antoni[Ofensiu]
    meral | 05-09-2007 | Valoració: 10

    M'agrada molit llegir-te. I si, escriure molts cops no és res més que un joc per curar-nos de la nostre solitud com a espectadors d'un món cada cop més cruel mentre intentem creure en la solidaritat buscant complicitats en els que tenim més propers i creiem que ens estimen.
    Un petó.

  • i ....[Ofensiu]
    perunforat | 05-09-2007


    i tantes preguntes que s'eixamplen dins el nostre cos sense respostes....constant aprenentatge i sensació de tedi en alguns instants que semblen no tenir títol. Un cúmul de sensacions que apareixen i desapareixen quan la ploma o el teclat dansen a un ritme frenètic!
    Una decrepitud plena de vida i observació...línies que han seguit la traça a un dolç poema...
    Arreveure!
    rkl

Valoració mitja: 9.9

l´Autor

Foto de perfil de Antoni Casals i Pascual

Antoni Casals i Pascual

123 Relats

783 Comentaris

145372 Lectures

Valoració de l'autor: 9.86

Biografia:
Vaig desaparèixer una temporada, no sé ben bé per quin motiu i de tant en tant retorno com qui de nou reprèn una vella addicció.

El meu correu: antonicasals@mesvilaweb.cat (per si em voleu dir res).