Croissant de formatge (Bogeria)

Un relat de: matenquatre

- El carnet.
- Perdó?
- El DNI. Que me l'ensenyi.
Vaig mirar-me la dependenta del forn i vaig pensar que li faltava un bull.
- Disculpi. No veig per què necessita el carnet si només he demanat un croissant de formatge.
- Es nega a identificar-se? - va preguntar irritada la noia mentre premia el botó vermell que hi havia a un extrem del mostrador.
Vaig explicar-li que no era que em negués, sinó que em semblava absurd. Que portava tota la vida comprant croissants de formatge i que mai no m'havien fet una sol·licitud tan estrafolària.
Mentre li exposava aquestes raons, van arribar els dos agents de seguretat.
- Quin és el problema? - va preguntar el més alt a la noia.
- Aquest senyor - va assenyalar-me ella -. No vol mostrar-me el carnet.
- Com? No es vol identificar? - va preguntar-me el vigilant, amenaçador.
- No és això. Escolti'm. No vull embolics. Només que he vingut a comprar...
- Faci el favor d'ensenyar-li el carnet.
Tot plegat era un disbarat. Vaig pensar, però, que era millor fer via.
- Tingui - vaig allargar el carnet a la noia.
- Gràcies - va dir, secament. Tot seguit va revisar-lo, mirant-nos alternativament a la foto i a mi. Feia un sí imperceptible amb el cap quan, de sobte, va aturar la inspecció i va deixar-lo sobre el mostrador -. Està caducat!
- Caducat? - va mirar-me incrèdul el vigilant - I ha intentat adquirir un croissant de formatge? Em penso que vostè té un problema.
- Escolti'm... No podem oblidar-ho, tot plegat? Em sap greu no haver-me identificat com cal, ja m'entén...
- Esperi's. Veuré què hi puc fer.
I la dependenta va desaparèixer darrera el mostrador, deixant-nos als vigilants i a mi. Vaig passar una mala estona, veient de reüll com jugaven amb les manilles, però en menys d'un minut la noia ja havia tornat.
- Tingui - va allargar-me un croissant.
- Moltes gràcies... de roquefort?
- No. Caducat. Com el seu carnet.

Comentaris

  • De bogeria, res.[Ofensiu]
    Siset Devesa | 06-09-2007 | Valoració: 10

    O potser si. El que és cert és que la societat va cada vegada més, cap al model que dibuixes en el teu relat.
    Tots ens hem trobat en alguna situació d'aquestes, comprant algun producte, accedint a algun local ...
    Enhorabona !

  • Un final perfecte[Ofensiu]
    Ligeia | 08-01-2007

    per a un relat perfecte. Quina situació tan fantàsticament absurda i tan ben portada! Un text al més pur estil Monzó.
    T'he llegit dos en poca estona i tots dos m'han causat una gran sorpresa.
    Fins la propera!

  • Com una cabra[Ofensiu]
    Suzanne | 05-01-2007 | Valoració: 10

    estan els personatges d'aquesta història, excepte la pobra víctima, es clar. Sembla com un malson, o una història fantàstica a la manera de 1984, no sé, situacions absurdes que esperem que mai arribin a ser reals.
    M'he divertit llegint els diàlegs i sobre tot amb el final que es per trencar-se de riure.

  • MOLT MOLT MOLT BO![Ofensiu]
    phoebe | 05-01-2007 | Valoració: 10

    És ràpid i explicit. Molt fàcil de llegir i divertit. Un 10!

  • Original el teu relat...[Ofensiu]
    angie | 31-12-2006

    Un títol que és la bastida d'aquesta angoixant història, jeje...Una bogeria que acaba amb un parell de frases genials.
    Bon any nou!

    angie

    (m'he passejat per les teves webs... a casa vaig viure la passió pels escacs i potser és per això que els tinc una mica avorrits, però és un bon joc per fer rutllar el cervell...)

  • Un relat molt àgil...[Ofensiu]
    ROSASP | 31-12-2006

    on els diàlegs llisquen precisos, senzills i acurats. El tema és original, amb un toc de surrealisme que crec que li dóna un caliu especial.
    Una estranya incomoditat i una alenada d'angoixa s'interposen entre aquest croissant de formatge i el desig de menjar-se'l; una mena de paranoia que es pot aplicar a moltes coses. Vet a saber què s'hi amaga, dins del món dels somnis, però són una gran font d'inspiració...
    Sempre fa il·lusió conèixer nous relataires. Gràcies al teu comentari he tingut l'oportunitat de llegir coses teves.
    Aprofito per donar-te la benvinguda i desitjar-te un bon any!
    Una abraçada!

  • Ben fet[Ofensiu]

    Crec que és un relat ben trobat sobre la bogeria. Enhorabona, m'ha agradat.

  • Que diver! [Ofensiu]
    ginebre | 31-12-2006

    Ha ha ! Molt diverti i ben trobat. Meerci!!

Valoració mitja: 10

l´Autor

matenquatre

9 Relats

23 Comentaris

10060 Lectures

Valoració de l'autor: 9.99

Biografia:
Sóc informàtic i en gaudeixo.

M'agraden els enigmes i la matemàtica recreativa. I em desfogo en el web www.enigmalia.com


M'agrada jugar als escacs. I ho faig al web www.escaquejant.com


M'agrada fer webs i els dos anteriors els he fet jo.

I, és clar, m'agrada escriure i ser llegit. I per fi he trobat on fer-ho!