CRÉIXER

Un relat de: Mª Rosa Pi Piqué
CRÉIXER
Ara em sap greu. Les hauria d'haver recollides igual que l'estrella de mar, els trossets de vidres de colors, les pedres volcàniques d'Olot, les petxines de la platja...però aleshores aquelles pells de serpent, buides i sense vida em feien repugnància.
Ara sé que eren un senyal de renovació, d'una mutació necessària per créixer, d'una regeneració, de despullar-se de la pell vella i vestir-ne una de nova.
Passejant pels boscos, moltes vegades veia pells de serp, buides, seques i abandonades. Cada any, les serpents canvien la pell i enceten una nova etapa de la seva vida, millor que l'anterior. És un canvi necessari, no es poden rebre coses noves si no se'ls deixa espai.
Poc a poc es va madurant, es van canviant etapes caducades per altres de noves com fa la serp amb la seva pell.
Boletescriptor

Comentaris

  • Cremallera[Ofensiu]
    Mª Rosa Pi Piqué | 05-09-2016

    Sí, Araceli, una cremallera ben lleugera que pugui deixar sortir lles il.lusions que amaga la pell.

  • Canvi[Ofensiu]
    Guiomar | 05-09-2016

    Canvir la pell, amb una cremallera, oi?

  • Regeneració[Ofensiu]
    Materile | 17-04-2015 | Valoració: 10

    Un relat curt, però intens, que amb metàfores, veiem el nostre creixement intern fins a finalitzar els cicles de la vida.
    Un relat bonic i molt ben escrit,encara que curt per al meu gust.
    Felicitats,
    Materile

  • Bona comparació[Ofensiu]
    Naiade | 23-03-2015 | Valoració: 10

    Un relat madur, que ens mostra el que hauriem de fer per anar creixent.
    Una abraçada

  • Tot no es pot recollir[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 22-03-2015

    Tot no es pot recollir ni conservar, quan canviem de casa també hem de deixar llast per fer espai al futur.
    Bona metàfora aquesta pell de serp, Boletescriptor!

  • poètic!![Ofensiu]

    Poètic i meravellós, com tot el que escrius. La teva sensibilitat i la capacitat de reflexionar davant la vida ens arriba en cada relat. Molt bé!! Enhorabona!!

  • Reflexió[Ofensiu]
    SenyorTu | 21-03-2015

    Una proposta de reflexió interessant, aquesta del canvi de pell. “.... No es poden rebre coses noves si no sel’s deixa espai” A diferència de les serps, sembla ser que els humans tendim a acumular, a posar una pell sobre l’altra.

l´Autor

Mª Rosa Pi Piqué

11 Relats

25 Comentaris

6411 Lectures

Valoració de l'autor: 9.83

Biografia:
Mª Rosa Pi Piqué
Mestra de Primària i mestra de català ja jubilada -he exercit durant 44 anys a l’Escola del Carme de Sabadell- la setmana entrant compliré 73 anys, sóc voluntària a diferents activitats, i és que l’experiència és un grau i, malgrat haver abandonat oficialment les aules, vull sentir “que encara tinc un paper dins la societat”. Per això, dono classes d'Ortografia catalana, d'Escriptura creativa, de reforç escolar...però el que més m'omple la vida és escriure, de manera que faig de redactora d'una Revista al Geriàtric de Granollers i una altra a La Creueta de Sabadell. Per plaer, escric relats curts i ja n'ha publicat alguns així com un llibre sobre acupuntura, teràpia que conec molt bé. Mentre pugui, penso seguir organitzant la meva vida pel mateix camí.