Conquestav

Un relat de: Jan des Val

Les nostres banderes jav nov eren les nostres banderes. Ells havien arribat dev l'espai exterior, per quedar-sev. Tot just feiav unes poques dècades. Peròv havíem hagut dev renunciar als nostres símbols. Lav declaracióv universal dels drets humans haviav estat derogadav av l'instant. Els humans, quev fins llavors havíem estat discutint iv lluitant per lav supremaciav d'uns països sobrev els altres, iv no semprev pacíficament, ens veièrem dominats dev cop per unav potènciav superior. Més avançadav tecnològicament. Més potent militarment. Més sàviav. Més modernav. Les moltes veus quev s'alçaren contrav lav conquestav en un principiv, van ser acallades pels invasors iv dev seguidav pels propis terraquis. Va faltar temps perquèv ben aviat comencessin av sorgir moviments quev defensaven lav conveniènciav d'adoptar els costums dels nouvinguts, d'aprendrev d'ells, dev nov posar-s'hi d'esquena sinóv dev col·laborar amb ells, dev girar full iv aprofitar tot allòv bov quev aportaven. D'aquestav manerav eixamplaríem els nostres horitzons i deixaríem dev ser dev tal ov qual nacióv, ov fins i tot dev ser ciutadans del món pel quev fav als quev jav eren més avançats, per esdevenir ciutadans dev l'univers. "Ciutadans dev l'univers", sonav bév, lav veritat! Els humans més preclars es van adaptar dev seguidav al nou ordre iv van començar av ocupar posicions d'importànciav i dev confiançav. Aquest any mateix hem pogut elegir unav alcaldessav humanav, per primerav vegadav des dev lav conquestav. Iv el vicepresident del govern tambév és nascut av lav Terrav, tot iv quev dev pares extraterrestres!

Peròv yov, quev ja tinc molts anys, no ho veig clar. Recordov encarav aquellav cançóv popular av finals del seglev passat quev deiav "quiv perd els orígens perd identitat". Av miv mev la van ensenyar av l'escolav iv hev de reconèixer quev en aquell moment no m'agradavav gens. Lav tobavav antiquadav, cantadav en un obscur dialectev poc agraït, per un cantant poc agraciat... Peròv arav em vev al cap moltes vegades. Nov hov sév, no ho sév... Fins iv tot, av lav llargav ov av lav curtav, les nostres llengües perdrem! Ah, peròv aixòv sív, democràticament, perquèv les llengües, totes les llengües dev l'univers, han dev ser respectades iv tenen el dret dev nov ser agredides. Hov garanteix la nova constitucióv, lav quev tots els ciutadans dev lav Terrav, d'origen humàv iv extraterrestrev, vàrem aprovar al 2083 iv quev per molts anys duriv. Peròv, és clar, unav altrav cosav és quev lav propiav dinàmicav, l'evolucióv natural, faciv quev uns idiomes deixin d'emprar-sev iv vagin morint perquèv altres siguin més útils, més universals...

Comentaris

  • Enginyós i divertit...[Ofensiu]
    crohnic | 22-09-2008 | Valoració: 8

    Molt enginyós, divertit i també un xic difícil de llegir! jeje

  • ambre | 12-09-2008

    És complicat dev llegirv amb les 'v' aquestes, però la idea és bona i el relat m'ha agradat ...

  • Irònic, divertit i amarg[Ofensiu]
    copernic | 12-09-2008


    Sempre va bé situar-se en un temps futur per a fer una crítica més o menys lúcida de la nostra societat. Hi ha una part de la ciencia ficció que va per aquest camí. Has sabut donar-li un toc humorístic amb aquesta estranya barreja de llengües per donar un toc d'atenció a una situació que podria ésser ja irreversible.
    Un plaer conèixer-te!

  • S'acabarà globalitzant l'univers?[Ofensiu]
    Bonhomia | 28-08-2008 | Valoració: 10

    Si, el món tendeix a globalitzar-se massa. És un bon plantejament el que tu fas. I qui ho pararà? Aquesta pregunta sembla ser que no té resposta.


    Sergi

  • El futur...[Ofensiu]
    venuseva | 26-08-2008 | Valoració: 10

    És molt original aquest relat. La llengua es va modificant i sembla que el narrador no se n'adoni... I es preocupi perquè en un futur no passi una cosa que ja està passant quan ell escriu...

  • Està molt bé...[Ofensiu]
    AVERROIS | 25-08-2008 | Valoració: 10

    ...l'ironia del teu relat, futur? Jo diria que present immediat.
    La V és per la famosa serie de televisió?

    Una abraçada.

Valoració mitja: 9.5