COMPLAENÇA

Un relat de: Núria Niubó
Carta a les meves filles



      Responent a la vostra rialla de felicitat, us dic bona nit i me'n vaig a dormir satisfeta de vosaltres i de mi mateixa.
      No hi ha millor complaença per una mare que veure felices les seves filles en braços del seus marits. I aquí estic un altre cop, com cada nit, asseguda al llit, mirant-vos, riallers i feliços en les vostres fotografies de damunt el meu tocador, dient-me... ets afortunada Nuri!
      Conversant un dia amb la meva gran amiga Mari Carmen, li deia, —saps, hem tingut sort amb els nostres fills, són responsables, treballadors, bons pares, bones mares... i ella, molt sàviament, em respongué, —sí Nuri, tens raó, però no oblidis que nosaltres els hi hem dedicat la vida, educant-los en valors i ajudant-los en els seus aprenentatges el millor que ho hem sabut fer. Tenia molta raó també.
      Ara, quan us veig abocades en la meravellosa tasca d'educar els vostres fills m'adono que aquesta manera de ser, sigui heretada o apresa, és el veritable fruit de la meva existència.
      I continuaré donant-me a vosaltres i als meus preciosos nets que em fan renéixer la il•lusió de viure. I gaudiré compartint les vostres vivències, perquè tu, Sandra, i tu, Meri, sou la meva continuïtat.
      Visc tan intensament el goig de ser mare, em sento tant realitzada que podria dir que ja em puc morir. Però, no filles, no temeu que amb l'edat m'he tornat egoista, sí, ara vull viure per gaudir del plaer de tenir-vos a tots al meu costat.


———o0o———

Comentaris

  • Aquest també...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 16-03-2012 | Valoració: 10

    Aquest també va ser un minirepre força emotiu.
    La satisfacció que dóna haver fet bé les coses és molt gran. Fer-les bé costa, costa molt, però si un les fa amb dedicació, afecte i de la millor que sap... què més es pot demanar?
    —Joan—

  • Un 10 a la mare![Ofensiu]
    Frodogat | 05-12-2011 | Valoració: 10

    No sòc escriptora, ni poetissa con la meva mare, així doncs la meva valoració es completament subjectiva, ja que li dono un 10! Perquè simplement és la millor Mare que podria tenir, es única i especial. T'estimo mare!! Meri

  • Quant d'amor...![Ofensiu]
    brins | 05-12-2011 | Valoració: 10

    Quina sort, per a una mare, poder expressar tanta satisfacció, Núria. Sort perquè evidencia que estàs molt orgullosa dels teus fills i sort, també, perquè demostra que han tingut una educació menada per l'amor. Tal i com tu dius, poder sentir aquest goig és la millor complaença del món, i jo afegeixo que saber-ho explicar per escrit tan bé com tu és també un gran privilegi.

    Vaig tenir una gran alegria quan et vaig veure a la presentació de "Tensant el vers". Et vaig poder conèixer personalment i comprovar que eres tal i com t'imaginava, atenta i molt amable.

    Rep una forta abraçada,

    Pilar

  • Des d'un altre punt de vista[Ofensiu]
    Jaumedelleida | 01-12-2011 | Valoració: 10

    Núria: Jo no puc opinar com a mare, però crec entendre't molt bé, ara que ja posseeixo el títol d'avi. Espero, igual que tu ara, poder algun dia descriure també (tan bé) aquesta complaença.

  • Sinceritat de segur que sí[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 01-12-2011 | Valoració: 10

    No conec les teves filles però sí la mare que les va parir. I per tant et dono tota la raó del món, a tu i a la teva amiga que diu que vosaltres les heu educat. M'ha agradat molt la serenitat que desprèn aquest relat, la sinceritat de cor obert i la mà estesa d'emoció positiva. M'alegra haver-te saludat de nou i fins la propera! Una abraçada Nuri.

    Aleix

  • una bonica confessió Núria...[Ofensiu]
    joandemataro | 01-12-2011 | Valoració: 10

    jo encara estic a l'etapa de ser pare però entenc el que expliques i penso que la teva descedència ha d'estar molt orgullosa de la iaia !!

    una abraçada i gràcies de nou per ser tan generosa amb mi
    joan

  • No sé què més es pot afegir[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 01-12-2011 | Valoració: 10

    La complaença és també dels lectors per la teva carta tan natural, tan plaent, tan assenyada. Tens més raó que una santa. Els fills s'han d'educar, estar per ells i no dimitir de la tasca de pares. S'ha de cultivar en bona terra i llavors es recullen bon fruits. També hi ha, en la collita, el factor sort. Molts són els pares que han desitjat el millor pels fills, han tingut cura d'ells, els hi han dedicat la vida i no han recollit el que esperaven
    Tens sort, marona. I a més a més, ens saps transmetre els teus sentiments per a nosaltres també gaudim de la teva collita.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Núria Niubó

Núria Niubó

149 Relats

1116 Comentaris

202715 Lectures

Valoració de l'autor: 9.93

Biografia:
ADDICTA

Sóc addicta a vosaltres,
poetes amics,
mags de la paraula,
il•lusionistes del pensament.

Sóc addicta a l’amor
que regaleu amb poemes,
encadenant versos,
declamant sentiments.

Sí, amics,
sóc addicta.

A les trobades poètiques.
Als silenci compartits.
A les mirades que escolten.
A les mans que s’entrellacen.

A vosaltres.




ELS 45 POEMES PREFERITS DELS SEUS AUTORS
ELS 58 RELATS FAVORITS DELS SEUS AUTORS

58 LECTURES PER ALS MÉS JOVES D'RC