Ciències de la vida

Un relat de: Núria Niubó


La Raquel, arribà a l'hospital molt excitada demanant per la seva mare.
A informació li donaren un full on s'explicava detalladament el motiu d'ingrés. Estava tant nerviosa que si li esborronaven les lletres, l'única cosa que va entendre va ser, Infart cerebral lleu.

L'habitació era petita, plena de sofisticats aparells, la mare, ben quieta, connectada amb fils per tot el cos estava endormiscada.
-Mare , mare, com estàs?
-Bé filla, tranquil·la, no és res greu.
-T'adones mare com havies de fer-nos cas, perquè et negues als avenços mèdics? La nanobioenginyeria mèdica està molt perfeccionada , el neurocirurgià ens va assegurar que implantar-te els microxips era la solució perfecta per no tornar a tenir cap més infart cerebral, a més el cor funcionaria perfectament i …
- Prou Raquel, està bé , parla amb el doctor, que em posi els implants. No em fa gens de gràcia tenir dins meu aquests mini robots, però la veritat és que aquesta vegada m'he espantat .

En cinc dies, la Dolors sortí de l'hospital amb la sensació d'haver tornat a néixer, és sentia molt bé, àgil, lleugera, però alguna cosa havia canviat dins seu que no acabava d'entendre.
Després d'una agradable reunió familiar, tornà a casa seva, on vivia sola des que havia quedat vídua, feia tres anys.

Es sentia estranya, no s'havia emocionat gens amb la família, ella sempre havia estat molt sensible i de llàgrima fàcil . Sense donar-li més tombs, es posà còmoda de roba, saludà amb un "hola" aquell sofisticat aparell i és disposà a escoltar els missatges de veu.
Se li dibuixà una rialla plaent en escoltar la veu d'en Joan…
-Dolors , amor meu, no saps com he patit, la teva amiga m'ho ha explicat tot, si us plau truca'm .
Què li passava? No sentia aquella tremolor en escoltar la seva veu, ni els batecs accelerats del seu cor... Atordida el trucà i quedaren per sopar .

-Dolors , et sento distant, et trobes bé?
-Sí, Joan , estic bé, però no sé què em passa, em sento canviada, he perdut aquella frisança, no puc emocionar-me, no hi ha res que m'alteri, és com si fos un robot .


Aquella nit, en arribar a casa, la Dolors prengué una decisió important.
Ni la seva filla Raquel, ni el seu estimat Joan, havien de saber-ho. Els deixà un missatge dient que necessitava marxar uns dies, que no la truquessin.
Molt a contracor, el neurocirurgià li tragué els microxips.
En sortir de l'Hospital , tornava a ser ella.

Les llàgrimes lliscaren pel seu rostre en abraçar la seva família.
I...aquella tremolor, i el cor bategant a cent en sentir el missatge del seu estimat Joan, la van emocionar. Començà a ballar tota sola, esperitada d'alegria , es sentia exultant de felicitat.

Visqueren la nit al límit.
El cor, li bategava arrítmic, a estones suau a estones descompassat .
Morí a l'alba , en braços d'en Joan , amb la rialla dibuixada i una llàgrima de felicitat en el seu rostre.



Comentaris

  • Bases del “Concurs ARC–Catarsi 2011. Relats de ciència-ficció, fantasia i terror”[Ofensiu]
    Alícia Gataxica | 13-12-2010

    http://associaciorelataires.com/

  • aixó sí que és ciencia-ficció[Ofensiu]
    montserrat tafalla rigol | 24-04-2010 | Valoració: 10

    és ciencia-ficció i de la bona.

  • Ciència i vida[Ofensiu]
    Unaquimera | 09-04-2010 | Valoració: 10

    El teu relat ho demostra sense cap mena de dubte: el progrés científic té dues cares, com les monedes.
    Per un costat, la ciència avança, es perfeccionen els recursos, i la medicina aconsegueix guarir-nos, mantenint-nos a recer de dolors i espants.
    Però, per un altre costat, tot té un preu... un preu que la teva protagonista en nega a pagar, al menys amb la contribució implícita que comporta:la pèrdua de sensibilitat, de capacitats, de senyes d'identitat pròpies, molt humanes.

    No és tan sols per l'argument, que aquest relat resulta emotiu i molt humà...

    Ai, quin futur ens espera!

    T'envio una abraçada primaveral, que ja era hora,
    Unaquimera

  • Més val un moment de felicitat[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 01-04-2010 | Valoració: 10

    que una vida anodina. Morir després d'haver tocat el cel i d'haver tremolat d'amor, paga la pena. I tu, que deus de pensar així, has sabut expressar-ho en aquest relat confeccionat amb
    gran mestria i gran sensibilitat.

    M'encanten les històries que t'empatolles.

    Una abraçada de mimosín

  • Desenllaç tràgic i feliç al mateix temps[Ofensiu]
    nuriagau | 29-03-2010 | Valoració: 10

    Un relat en que ens expresses que el que més val la pena és que el cor bategui encara sigui arrítmicament. Una història amb un desenllaç tràfic i feliç al mateix temps.

    Enhorabona per aquest relat tan humà i entranyable.

    Núria

  • Jo també [Ofensiu]
    Nonna_Carme | 29-03-2010

    preferiria, com la Dolors, viure amb sentiments, que robotitzada.
    Quina llàstima que no poguessis venir a la calçotrobada. M'hauria agradat moltíssim conèixer-te.
    No deixis mai d'escriure, Núria.
    Una abraçada.

  • Singular i Curiós[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 29-03-2010 | Valoració: 10

    M'ha fet reflexionar molt aquest Relat. Ple d'humanitat i sensibilitat. Una forma molt maca d'explicar les ganes de viure, malgrat el risc. No perdre l'identitat. Enhorabona !

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Núria Niubó

Núria Niubó

149 Relats

1116 Comentaris

202729 Lectures

Valoració de l'autor: 9.93

Biografia:
ADDICTA

Sóc addicta a vosaltres,
poetes amics,
mags de la paraula,
il•lusionistes del pensament.

Sóc addicta a l’amor
que regaleu amb poemes,
encadenant versos,
declamant sentiments.

Sí, amics,
sóc addicta.

A les trobades poètiques.
Als silenci compartits.
A les mirades que escolten.
A les mans que s’entrellacen.

A vosaltres.




ELS 45 POEMES PREFERITS DELS SEUS AUTORS
ELS 58 RELATS FAVORITS DELS SEUS AUTORS

58 LECTURES PER ALS MÉS JOVES D'RC