Camins que s'uneixen XIV

Un relat de: martaplanet

Es va acostar cap a ell amb pas lent, amb l'espasa agafada amb força i les mans una mica tremoloses.
-Has matat abans? - va preguntar en Sacta amb cert gest de curiositat.
-Importa? - va respondre la noia mentre s'aturava a davant seu.
-Té certa importància. - va admetre ell.
La Clarah el va observar esperant que continués parlant.
-Té certa importància ja que si has matat abans no sobreviuré.
Ella va fer un lleu somriure de suficiència abans de respondre:
-Pots estar tranquil, ser com matar una persona.
-Tens les mans brutes de sang sí o no?
-Per què vols saber-ho? Moriràs igualment.
-Vull saber si en algun moment m'has mentit.
-No té mentit mai, Sacta, tot el que hem parlat tu i jo era cert.
-Llavors realment no has mort mai a ningú.
-Però ser com fer-ho.
-No en dubto.
La noia va alçar l'espasa fins que la fulla d'aquesta li va acariciar el coll a l'home.
-Els traïdors mai sobreviuen. - va xiuxiuejar ella.
-No sóc cap traïdor. - va replicar ell.
-Doncs a mi no m'han donat aquestes notícies.
-El teu pare ho tergiversa tot.
-El meu pare? - ella va alçar una cella intentant semblar indiferent.
-Sí, Ray. - en Sacta va recalcar l'autèntic nom d'ella.
Durant uns instants la noia va canviar la seva màscara de freda indiferència per una plena de confusió.
-Des de quan...? - no va acabar de formular la pregunta, estava massa commocionada.
-Des de l'atac del tigre. - va xiuxiuejar ell amb un mig somriure a la cara. - En Feng, oi?
Ella va mig aclucar els ulls i va assentir lentament.
-I en Mac.
-És clar, en Mac... - va fer un somriure més ampli. - Sabia que arribaria lluny aquest nano.
La noia va encongir les espatlles.
-És un pesat.
-Tu també has arribat lluny. - va continuar parlant. - De debò que mai hagués imaginat que el teu pare t'enviés precisament a tu a matar-me.
-Has mort a tres dels seus millors homes, jo era la seva última esperança.
-Ha enviat a la seva única filla a morir a les meves mans. - va murmurar.
-Creus que no et podria vèncer? - es va picar ella. - He millorat molt en aquests cinc anys.
-Ja ho sé. - va assentir ell amb un somriure. - Però segueixes essent massa innocent.
-Innocent, eh? - va fer que l'espasa deixés una petita marca rosada en el coll d'ell. - No tens ni la més remota idea de què m'ha passat durant aquests cinc anys, Layel.
-No em tornis a dir per aquest nom. - va parlar fredament ell.
La Ray va fer un somriure murri.
-M'agrada el teu nom real. - va ser la resposta.
-No saps res del què significa aquest nom. - en Sacta va fer uns ulls estranys. - Ray, no em tornis a anomenar per aquest nom, si us plau.
-El nom d'un traïdor no val res, oi?
-El nom d'un assassí no val res. - la va corregir.
-Un assassí? - ella va mig aclucar els ulls. - No sé de que hagis mort a ningú que no ho mereixés.
Ell va fer un mig somriure trist.
-Precisament és el contrari.
-El contrari?
-No he mort a ningú que no fos innocent.
-No hi estic d'acord. - la Ray va acostar més la fulla freda de l'espasa al coll d'ell. - Tots eren a la llista del pare. - li va recordar.
En Sacta va encongir les espatlles.
-Jo sóc en aquesta llista i sóc innocent.
La noia va deixar un sospir, cansada.
-La... Sacta, et vas negar a obeir una ordre, et vas negar al teu senyor, ets un traïdor. - va dictaminar ella.
Ell va fer un altre somriure trist.
-Em pensava que era lliure d'elegir el meu futur.
-Un futur que vas lligar al del meu pare en convertir-te en la seva mà dreta.
Ell va negar amb el cap sense arribar a respondre.
-Ray, mata'm d'una vegada si és el que has de fer, però no m'obliguis a donar-te respostes que et faran mal.
-Lluita com l'home que em pensava que eres i no m'hauràs de respondre. - va ser la resposta tallant de la noia.
-No et vull fer mal. - va dir amb un sospir.
-Mal? - va riure.
Ell va assentir.
-És l'última cosa que faria, no vull morir sabent que va haver un dia en què et vaig fer mal.
La Ray va apartar la mirada de cop i va prémer els llavis abans de dir amb un xiuxiueig:
-Ets un maleït traïdor.
Ell la va mirar amb tristesa.
-De debò ho creus?
-Ho haig de creure. - va dir ella ràpidament.
-Però no ho creus. - va entendre ell amb un somriure esperançat.
-Però ho haig de creure. - va repetir ella. - T'haig de matar, però necessito una raó, qualsevol raó, encara que sigui tan nímia i impossible com aquesta traïció.
En Sacta va alçar la mà i va agafar-la pel canell.
-No has de buscar una raó que no existeix. - va dir mirant-la als ulls. - No has de matar-me si no ho desitges realment, Ray. - va fer que apartés l'espasa del seu coll. - Pots quedar-te aquí, amb mi, pots viure la teva vida, al meu costat.
La noia va obrir molt els ulls i va empal·lidir.
-M'estàs obligant a elegir entre tu i el meu pare?
Ell va negar lentament amb el cap.
-T'estic obligant a decidir si viuràs la teva vida o la seva.
La Ray va apartar la mirada uns instants.
-És el mateix. - va tornar a dirigir els ulls cap al rostre d'en Sacta. - A més a més no sé perquè em fas escollir, tu no m'estimes.

Comentaris

  • em passava fa uns mesos[Ofensiu]
    lady_belen | 04-11-2008

    hola! (: doncs el meu relat no ha estat inventat... ho vaig anar escrivint a mesura que mes o menys em passava, però aquesta persona per la qual va dirigit ja, més o menys ja em dóna igual... no val la pena sofrir per algú a qui no li importes. m'alegro que t'hagi agradat, jo he llegit alguns teus i també estan molt be. em seguiré passant.. un petonet molt gran!

l´Autor

Foto de perfil de martaplanet

martaplanet

129 Relats

93 Comentaris

101237 Lectures

Valoració de l'autor: 9.36

Biografia:
Sempre he pensat que les biografies només són per aquelles persones que han fet alguna cosa important en la seva vida, alguna cosa que hagi tingut tant de ressó que ha arribat a milers d'altres vides. Aixì que tampoc he pensat mai com seria la meva biografia. Simplement dir que encara estic lluitant per trobar-me a mi mateixa i trobar a la meva veu que sembla que, de moment, és l'escriptura.