Boca febrosa

Un relat de: teresa serramià i samsó

Per fi la neu, la neu damunt del crit abandonat
de la boca febrosa; per fi la delicada màgia
dels seus cabells humits, silents, compactes;
per fi la neu dins meu, posant en evidència
aquesta meva blanca solitud congènita,
quan el jo prova d'escapar de mi; -pobret!-
com si, ni un sol instant, pogués fugir, audaç, la set.

-de l'aigua-

Comentaris

  • Maria Pilar Palau Bertran | 10-02-2007 | Valoració: 10

    Moltes gràcies Teresa pel teu comentari a Torroella i el seu castell. Es veritat que sempre m'ha agradat l'història i sobretot la popular.

    El teu poema, intens i ple d'emoció, espès com la neu que es fon en dolces paraules plenes de sentiments. M'ha agradat molt.

    Una abraçada molt forta i espero que no et fonguis entre els meus braços ;) espero que segueixis així sorprenent-nos dia a dia amb els teus relats.

  • ganes de caminar [Ofensiu]
    jaumesb | 08-02-2007 | Valoració: 10

    i de viure

  • És preciosa...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 31-01-2007 | Valoració: 10

    aquesta poesia Teresa. Imatges d'un blanc inmaculat de neu i d'aigua fresca per aliviar la sed d'un jo que prova d'escapar.
    Lleugera i senzilla però al mateix temps profunda i plena de sentits.
    Una abraçada

  • boca febrosa, unes gotes per vos.[Ofensiu]
    l'home d'arena | 27-01-2007

    l'aigua? què serà per vos l'aigua...? Tal volta allò que fa reviscolar a pesigolles el que dorm i no es desperta.
    La solitud coberta de neu és una imatge bella. Dues fredors immenses, i cadacuscuna li dona relleu a l'altra... companyia.

    decebre? No, sorprés... agradablement. Ara n'hi ha més d'on pouar.

    SALUT i un bes teresaserramiàsamsólu6na6estrangera.

  • Realment un poema directe però complexe[Ofensiu]
    GTallaferro | 27-01-2007 | Valoració: 10

    al mateix temps, en el sentit que em fa reflexionar (de fet, com tots els teus poemes, Teresa, que trobo que tenen una interpretació filosòfica).
    Pot ser no l'interpreto correctament, però a mi em recorda a Jung i a Cioran. A Jung, perquè ens parles del jo o l'ego, no com una part que és el tot nostre, sinó com un fragment minç de la psique (ànima). Ho dic amb referència al "jo" que prova "d'escapar de mi" "pobret".
    Em fa pensar en Cioran perquè ens dius "com si en un sol instant pogués fugir, audaç, la set". Jo ho interpeto com el fet que no ens podem deslligar de les obligacions fisiològiques del nostre cos, del qual som esclaus.
    No crec que les meves interpretacions siguin correctes, però, a part del que ens transmets magníficament, jo li trobo aquesta altra lectura, que repeteixo, potser és del tot errada.
    Gràcies per fer-me pensar.
    Un petó!!!

  • ginebre | 27-01-2007

    Com es fa pregar aquesta aigua que ens calma!!

    petons!

Valoració mitja: 10