Amistat

Un relat de: Siset Devesa

"Anirem a sopar i després de les postres cadascú triarà un regal de la pila: dotze euros, pressupost màxim", deien les noies de l'oficina. I quan, entre copes de xampany i serpentines de colors, vaig desembolicar aquell llamp d'anell ja vaig adonar-me que no eres un company normal. Qui ets? Com ets ? La nit de la festa vas voler mantenir secreta la teva identitat, però ara l'espera ja se'm fa exageradament llarga. Et vull conèixer. Sé que ets ben a prop meu, segurament ets al meu costat en aquest instant, i aquesta teva presència, absent, m'inquieta però alhora em fa sentir segura i en pau, amb tu.

Dijous vaig anar a córrer al parc i gairebé notava el teu alè sobre les espatlles. Dissabte al vespre, al cinema, vaig sentir com m'agafaves la mà en aquella escena final. Aquesta nit, al llit, he fruït -estremint-me- de com m'abraçaves i em besaves. Et vull conèixer d'una vegada. Vull veure com ets. Vull tenir-te.

No puc seguir tenint un amic com tu, invisible.

Comentaris

  • Jo també vinc per recomanació de'n Vladimir...[Ofensiu]
    copernic | 24-04-2009

    però no feia falta perquè conec la teva qualitat literària. El que passa és que aquest relat està una mica amagat i podria passar desapercebut. Ara ja no serà així.
    En Vladimir té tota la raó. És una obra mestra. Ben escrit, dirigint sempre les passes cap a la direcció equivocada, enganyant al lector (com ha d'ésser) i al final sorprenent-lo. El títol, adeqüat: suggeridor, ambigu, perfecte!
    A veure si t'animes i fas alguna cosa més que escriptors com tu n'hi ha pocs, home!
    Rep una abraçada!

  • Clar de lluna | 17-03-2008 | Valoració: 10

    ...tot just t'acabo de descobrir i ja m'he llegit quatre relats de revolt, com t'han dit, una delícia!

    Un plaer!

    Una abraçada!

  • Farem servir un tòpic com una casa de pagès:[Ofensiu]
    Autobahn | 09-12-2007 | Valoració: 10

    Això és una miniatura deliciosa.
    I a mi m'ha agradat molt.
    Bravo!


    Florenci

  • Ostres[Ofensiu]
    ginebre | 18-07-2007

    molt ben trobat, aquest!
    Senzillament i com si res té aquell punt de gràcia que que fa obrir un somriure.

  • fluidesa[Ofensiu]
    manel | 10-04-2007


    hola Siset Devesa!
    la teva prosa llisca amb naturalitat, sense presses però també sense pauses, i això no és fàcil.
    Alguns contes tenen un punt d'enginy més aconseguit que altres, però en general els saps vestir com cal, amb la justa mesura de roba.

    He vingut a veure el teu racó i m'he aturat en la teva "amistat" per saludar-te i felicitar-te pels textos i pel llibre.

    ens coneixem?
    ets qui em penso que ets?
    t'ho dic perquè l'altre dia em vas felicitar en el fòrum, i la veritat és que el teu nom ja em va sonar en el llibre, i he vist que ets de Girona.....

    salut!

l´Autor

Siset Devesa

53 Relats

193 Comentaris

66187 Lectures

Valoració de l'autor: 9.94

Biografia:
"Dins es món que m'he inventat tot se mou a total realitat."

Multicinemes (Antònia Font)