A LA SOLITUD DEL BANC

Un relat de: Andreu Martí i Cortada


La meva solitud, tan recelosa, es refugia en la teva, tan acollidora. Com la gorga que amansa i aquieta el brogit d'un torrent.

La meva solitud desconeix la quietud, és estonera i capritxosa i només viu en la seva veritat. La teva no comprèn ni la distància ni el moviment, és eterna i sincera, i admet tota mena de laments.

La meva solitud fosca i tosca alleugereix la pena i permet el descans, cert, però la teva és llum, guaridora de mena, i en el teu repòs hi rau, serena, la raó darrera que conforma tot allò que vull ser.

Comentaris

  • Tothom...[Ofensiu]
    Prou bé | 05-03-2023

    ... té un banc, un sofà un raconet que acull la nostra solitud i ens acorda amb la seva solitud acollidora. És el nostre.
    Més que bonic: entranyable!
    Amb total cordialitat

  • Preciós[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 04-03-2023

    Aquest poema és tot un encert. Gratitud i realitat en dues formes de solitud..

    Enhorabona Andreu.

    Rosa.

  • bonic[Ofensiu]
    Atlantis | 04-03-2023

    Una prosa poètica molt bonica. M'agrada la comparació entre una solitud i l'altra i el què ho fa més interessant és què un dels elements sigui un objecte inanimat: un banc.

l´Autor

Foto de perfil de Andreu  Martí i Cortada

Andreu Martí i Cortada

31 Relats

122 Comentaris

5759 Lectures

Valoració de l'autor: 5.00

Biografia:
Sóc català, friso i em deleixo per un estat propi que permeti la màxima expressió de la meva llengua.
Fa molt temps que escric, però només quatre dies que ho publico a les xarxes.
M'agrada la poesia perquè la trobo una manera bonica d'escapar de la mentida.