A Cândido Godói

Un relat de: Iona
Després de tants dies de convivència amb els meus companys en un espai tan reduït, ja els tenia a tots clissats.

Un gruix important, dedicaven les hores a vagar i a matar el temps, sense que se'ls hi pogués endevinar cap objectiu concret. Els vaig anomenar els inofensius. Després, hi havia els que es veia clar que sabien al que anaven, però als pobres, els faltava aptitud, i que per molt que s'hi esforcessin, segurament no tindrien cap possibilitat d'èxit. I finalment, hi havia els que vaig etiquetar com perillosos, que a diferència dels anteriors, sí que eren ben capaços.

Els d'aquest tercer grup ens controlàvem els uns als altres. Ens miràvem de reüll mentre executàvem les rutines que teníem planificades tant al detall. Un intens treball físic que incorporava tant entrenament de resistència com de velocitat, combinat sempre que era possible, amb exercicis d'orientació.

I el dia menys pensat, sense previ avís, començà la cursa. Des de bon principi vaig posar-me líder i deixava enrere els meus competidors mentre m'apropava a gran velocitat a la meta. Però quan faltava poc per arribar, vaig adonar-me que en lloc d'un objectiu, n'hi havia dos. Aquest instant d'indecisió i dubte, va ser aprofitat pels dos companys que anaven rere meu, i van arrabassar-me el primer lloc.

Va materialitzar-se el gran fracàs de la meva vida. Nou mesos més tard, a la sala de parts d'un hospital comarcal del país, hi naixien dos bessons.

Comentaris

  • Molt bo![Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 10-05-2022 | Valoració: 10

    Molt bo, molt original, molt encertat i molt ben travat.
    Crec que no es pot dir més, aquest relat ho té tot.
    Enhorabona i molta sort,
    Neus

  • agudesa lectora[Ofensiu]
    Atlantis | 06-05-2022

    Crec que ha estat una falta d'agudesa lectora per part meva. Ara l'he rellegit i ,'ha quedat tot ben clar...

    *per altres com ara jo, potser caldria donar una petita pista (petita, petitona) o potser no cal.

    Gràcies per l'explicació. I no et preocupis si no comentes els poemes. Jo comento a qui m'agrada i tinc alguna cosa a dir, no pas com obligació.

  • també he consultat el nom[Ofensiu]
    Atlantis | 06-05-2022

    i m'he assabentat del perquè. De tots maneres no em queda clar on estan tots i quina mena de cursa fan. És una metàfora de l'embaràs?

  • Una cursa com n'hi ha moltes[Ofensiu]
    Prou bé | 05-05-2022

    I un relat com no n'hi ha gaires! Genial en el títol, en el desenvolupament intrigant, en la mesura justa, i en el desenllaç!
    Sort
    Amb total cordialitat

  • Genial [Ofensiu]
    Magdala | 04-05-2022 | Valoració: 10

    Molt bona idea, i molt ben filat, al meu parer. D entrada he pensat que estaven a la presó. Després he dubtat, i m ha sorprés l objectiu final. Com s ha despistat, pobret. Genial

  • El poble.[Ofensiu]
    SrGarcia | 04-05-2022

    El relat està molt bé, és enginyós i divertit; fins al final no t'adones de què va la cosa.
    M'havia intrigat el títol, pensava que podia ser un escriptor portuguès o brasiler, ho he mirat al Google i ja he vist que és un títol perfectament adient per al que descrius al relat.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Gràcies per participar.

    Comissió XII Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Foto de perfil de Iona

Iona

83 Relats

320 Comentaris

28411 Lectures

Valoració de l'autor: 9.66

Biografia:
Durant el confinament vaig provar això que en diuen escriure i ves per on em va agradar. Ara, novella en el món de l'escriptura, vaig fent, desfent i aprenent.

El meu blog: Despullant sentiments de Iona

A Instagram: @lecturesxgaudir