xavalla

Un relat de: manel

La pluja silent i discreta
ha decidit acompanyar-me
amb la seva veu,

darrera el vidre regalima
el passat en forma de
soroll incomplet,

els meus ulls destrien
entre les formes
inconsistents de l'aigua,

no hi ha colors que
contrastin la imperfecta
realitat dels detalls,

el degoteig del record
ja ha esdevingut un dia sencer,
xavalla trobada ben al fons
d'aquestes butxaques

Comentaris

  • Ja ho veig[Ofensiu]
    ciosauri | 14-01-2007

    El que em comentaves: records mig dibuixats, i al fons de les butxaques. Per això cal tenir ja uns anys, és clar, i per posar aquesta experiència en paraules cadascun de nosaltres segueix la seva intuició. El resultat depèn del que hem viscut, del que hem llegit, del moment en què ens trobem... A vegades aconseguim unir amb un fil directe el que sentim i el que escrivim, i crec que aquest és el cas del teu poema. M'ha agradat! I d'això de la llibertat ja en parlarem un altre dia... Responent a la teva pregunta, ció és Concepció en l'era dels sms.

  • bonic, delicat, evocador...[Ofensiu]
    teresa serramià i samsó | 08-01-2007 | Valoració: 9

    la pluja!, m'agrada molt.

    M'agrada quan passes de la pluja real a la dels records, i trobes a les butxaques les escorrialles..., del passat.

    Perdona que no t'hagi contestat fins ara...Espero que aquest dies t'hagin dut, a part de "pluja de records" pluja de moments viscuts d'alegria i "bon rotllo"

    Una abraçada!

  • Engrunes de bellesa[Ofensiu]
    Unaquimera | 19-12-2006

    Torno per aquí i em trobo amb aquest preciós poema, delicat com un haikú però amb diferent consistència, deliciós per ser llegit en una tarda de pluja o un vespre silenciós o una nit quan deixem caure el cap sobre el coixí i busquem la darrera cosa on reposar els ulls abans de tancar-los...

    Em sembla encertada cadascuna de les seves estrofes, ben equilibrades per no trencar el moment que evoquen: inconsistent, imperfecte, incomplet, discret, silent, profond.

    Me l'emporto a preferits, per poder recrear-me amb ell de tant en tant!

    Com que encara em queden moltes coses teves per llegir, tornaré a passar...

    Una abraçada ben sencera,
    Unaquimera

l´Autor

Foto de perfil de manel

manel

97 Relats

432 Comentaris

103815 Lectures

Valoració de l'autor: 9.85

Biografia:
Potser ja ha arribat el moment de canviar la meva biografia.
El problema és que encara vaig néixer al 66 i encara visc i treballo a Girona.
Per tant, des d'aquí us convoco a una pròxima revisió dels fets.

"Plaers:

El primer esguard per la finestra al matí
El vell llibre retrobat
Rostres plens d'entusiasme
Neu, el canvi de les estacions
El diari
El gos
La dialèctica
Dutxar-se, nedar
Música antiga
Sabates còmodes
Comprendre
Música nova
Escriure, plantar
Viatjar
Cantar
Ser amable."

Bertolt Brecht