Res no succeeix debades

Un relat de: Bruixot

Mai no he comprés
les lleis del desig,
anarquia de la ment
que només voldria certeses.
I si m'embranco en un viatge
al fons dels mots,
sense saber que dir,
m'amara el pensament
que res no succeeix debades
(ni les ones rompent en les roques,
ni el vent removent-me els cabells,
ni les meves mirades).
Intento entendre,
però no se molt bé on aferrar-me,
allò que em separa de tu:
els gestos que esdevenen febleses,
els mars invisibles que ens calmen,
els laberints que em creat, per perdre'ns,
els miratges d'oasis maragdes.
I em consolo mirant-te als llavis
i construint palaus de paraules.

Comentaris

  • No et dic res[Ofensiu]
    gypsy | 21-10-2006 | Valoració: 10

    no cal.

  • Hi ha sentiments[Ofensiu]
    Leela | 17-09-2005 | Valoració: 10

    que potser no podem expressar amb paraules, i tu, en canvi, ho saps fer tant bé amb la teva poesia...

    La nostra ment demana certeses, però sovint (molt sovint per sort) no només ens movem per la nostra ment.
    Les mirades, intenses.. potser no poden respondre a preguntes que ens fem cerebralment: què ens separa, què ens uneix, per què passen les coses, i tampoc potser permeten que entenguem les coses que ens passen, que sentim .. però com saviament dius, res succeeix de bades, si tens els ulls oberts i ho perceps amb tot el teu ser.
    Tu potser ja has trobat el secret : 'consolar-te mirant-li els llavis, i construir a l'hora palaus de paraules'.

    Felicitats! un poema esplèndid!!!

  • Construeixes...[Ofensiu]
    Henry | 22-08-2005

    palaus de paraules sense saber que dir, i cadascuna és posada al seu lloc natural, talment escolpida per ser col·locada expressament entre aquesta i aquella...

    Envoltats de situacions que ens semblen surrealistes, totes les coses que ens succeeixen, tot allò que pronuncien els nostres llavis i tot el que sent la nostra oïda es mou en un context (voltes difícil d'entendre, voltes tan clar) en el que res no suceeix perquè sí.

    I al final ens quedarà aquesta certesa, aquests versos que escrius per sentir aquests mars invisibles que ens calmen...i sacien el dubte i el desconcert.

    Una abraçada,
    Henry

  • Realment…[Ofensiu]
    David Gómez Simó | 21-08-2005 | Valoració: 9

    res no succeix debades, tot té una raó, com el teu poema.

    Ara feia dies que no et llegia i reconec que aquest m'agradat molt.

  • molt suggerent...[Ofensiu]
    ROSASP | 18-08-2005

    Hi ha moments en que semblen endevinar que tot té una explicació, on res no succeeix debades.
    Allí en el fons dels mots, que potser esdevenen el fons del nostre pensament més profund, de la nostra intuïció més innata, tot sembla tenir un estrany significat.
    Tots els somnis semblen possibles en aquell espai perdut i indefinit...

    És un poema preciós, me'l enduc als preferits.

    Petons!



  • per on pastures ???[Ofensiu]
    Conxa Forteza | 17-08-2005

    vejam si tornes aviat, anyor els teus insomnis i t'he de contar coses, he ampliat el geriàtric !!!!

    Una forta aferrada

    Conxa

Valoració mitja: 9.5

l´Autor

Foto de perfil de Bruixot

Bruixot

102 Relats

723 Comentaris

211930 Lectures

Valoració de l'autor: 9.69

Biografia:
Vaig neixer a la Vila de Sants, fa bastants anys. Treballo de professor, però no de literatura ni llengua ni res similar.

He publicat algunes poesies en llibres col·lectius, i alguns contes en reculls. També he participat en recitals col·lectius.

Podeu veure el meu blog sobre relatsencatalà i altres coses a

bruixot.blogspot.com

AGRAEIXO COMENTARIS I CRÍTIQUES SINCERES. TAMBÉ AFALACS. SI EM VOLEU DIR QUE NO US HA AGRADAT TAMBÉ. O QUALSEVOL COSA QUE US HAGI PROVOCAT EL MEU RELAT.