Consells a un bou a punt d'entrar a l'arena

Un relat de: Bruixot

Escup. Empassa. Fot el cap dins el forn
i gemega. Corre si vols. Vincla el tors
fins que pugis tocar el terra sense esforç
amb el cimadal del cap. Mira l'entorn.

Tremola. Sua. Brama. Espera el torn
en la cua sinuosa dels vius morts
o en la dels torts. Escolta el ritme dels cors
descompassats. Ves preparant el suborn.

Mossega, mossega amb ràbia. Fes el sorn
i escalaborna-ho tot a l'atzar. Llavors
entra a mata-degolla i juga a sorts
a qui li endinyaràs al ventre el corn.


Comentaris

  • M'encanta![Ofensiu]
    Marteta | 06-04-2011 | Valoració: 10

    Sens duptes és un gran poema. Les paraules estàn molt ben estodiades i ben col.locades. Molt bona feina:)
    Un salut!

  • Sonoritat[Ofensiu]
    Oms | 21-12-2010

    Sens dubte un poema que destaca, sobretot, per un bon títol i per la tria acurada de la sonoritat dels mots que utilitza ( sorn, sorts, corn, suborn ... etc ) Aquesta mateixa sonoritat, en un text tan curt, potser empatxa una mica, però en qualsevol cas és un poema notable.

  • gypsy | 05-08-2010

    Amb una musicalitat envejable. Veig el brau en la meva imaginació després de llegir els consells que li dónes. I em venen basques d'aquesta tortura repugnant, d'aquesta realitat propera i tangible. Sang i sang. Volen sang. Sobretot del brau. Si no pot ser, la volen del torero.

    És impossible no fer-ne imatge d'aquests versos.

    Un plaer veure com fas anar els mots, més enllà dels significats.

  • El pallasso de la glòria[Ofensiu]
    Bonhomia | 18-05-2010 | Valoració: 10

    Dos animals, un enfront de l'altre, un amb vestimentes i glamour, heroi de paperera, i l'altre entenedor i dòcil, tendre com un nadó al parc infantil, al cotxet que balanceja la mare. De sobte desapareix la mare i al nadó se li congelen pell, ulls i carn al transformar-se el parc infantil en una massa d'infinites criatures endimoniades que criden a la glòria del pallasso. I, una vegada més, la tortura del d'aquell dolor infinit que l'animaló sent com li rosega ossos i cartílegs, venes i capes, en un terratrèmol que és espectacle i joia per a tants amants la festa nacional, vergonya us hauria de donar, hauríeu de patir el que pateix el toro, i no pas ell, que és natura amb saba de camp, de calor de llunes, el mestre de la llibertat a l'aire lliure.


    Sergi

  • Consells a un bou[Ofensiu]
    Materile | 18-05-2010

    M'ha semblat molt contundent. Paraules curtes ben triades que ho diuen tot, tot amb força. Poesia curta, però no li cal més.
    M'ha agradat!

  • Consells a un bou[Ofensiu]
    Materile | 18-05-2010

    M'ha semblat molt contundent. Paraules curtes ben triades que ho diuen tot, tot amb força. Poesia curta, però no li cal més.
    M'ha agradat!

  • Consells a un bou[Ofensiu]
    Materile | 18-05-2010

    M'ha semblat molt contundent. Paraules curtes ben triades que ho diuen tot, tot amb força. Poesia curta, però no li cal més.
    M'ha agradat!

  • primer contacte[Ofensiu]
    joandemataro | 16-05-2010

    avui t'he descobert...sóc relativament nou a RC i dia a dia vaig descobrint nous contactes...m'ha agradat la teva forma d'expressar-te..es nota que és un poema fet amb temps...treballat..que transmet...
    et felicito i t'aniré llegint de mica en mica
    una abraçada encaixada

    fins aviat
    joan

  • Veig més...[Ofensiu]
    rnbonet | 13-05-2010

    ...metàfora i paràbola que no braus i bous. I sobretot, un fer de la fonètica,la morfologia, la semàntica i la sintaxi tot un art. L'art poètic!
    Salut i rebolica!

    PS. M'equivoque en pensar que és el primer poema que apareix als' destacats'?

  • Ja saps que la poesia i jo...[Ofensiu]
    Maurici | 12-05-2010

    ...ni fu ni fa, però és que tu ets un autèntic mestre! I, el millor de tot, és la teva varietat temàtica.

    Felicitats, xavalot!

    Maurici

  • Arrebossat[Ofensiu]
    angie | 11-05-2010

    Un poema arrebossat, és a dir, que intenta amagar si és una crítica o no, si només és la visió poètica d'un cartell o d'un quadre d'en Romero de Torres, o jo què sé, fins i tot una metàfora social fora de "l'arena" circular.
    M'ha agradat molt.

    Un petó! I records a tots!

    angie

  • Un bon ritme. [Ofensiu]
    bufanúvols | 03-05-2010 | Valoració: 10

    I una estocada final molt aconseguida.

  • Veig el bou[Ofensiu]
    Epicuri | 02-05-2010

    fins i tot puc identificar-me'n.


    No entenc de correbous però m'han dit que si fa una "bona"....però molt"bona"feina" fins i tot pot aconseguir l'indult....clar que no sigui tan bona com per endinyar-li la banya al torero, ni cap altre ser pretesament més civilitzat.


    hi ha cap consell que no sigui la fugida o l'atac?

    Trobo molt visual el teu poema...no cal a dir que m'agrada. Però ho faig.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Bruixot

Bruixot

102 Relats

723 Comentaris

211356 Lectures

Valoració de l'autor: 9.69

Biografia:
Vaig neixer a la Vila de Sants, fa bastants anys. Treballo de professor, però no de literatura ni llengua ni res similar.

He publicat algunes poesies en llibres col·lectius, i alguns contes en reculls. També he participat en recitals col·lectius.

Podeu veure el meu blog sobre relatsencatalà i altres coses a

bruixot.blogspot.com

AGRAEIXO COMENTARIS I CRÍTIQUES SINCERES. TAMBÉ AFALACS. SI EM VOLEU DIR QUE NO US HA AGRADAT TAMBÉ. O QUALSEVOL COSA QUE US HAGI PROVOCAT EL MEU RELAT.