Regent's Park

Un relat de: Aleix de Ferrater

Sobre l’antic pont de ferro del parc
m’arrepenjo i emmarco l’aquarel•la:
una dona parla sola envoltada
de coloms i pardals famolencs;
al fons dues barques voregen
l’illot perfecte dels enamorats,
i a mà dreta tres noies joves reposen
estirades sobre velles hamaques de fusta;
dues d’elles mengen, i la tercera, descalça,
llegeix un llibre amb les cames creuades,
tan distretes com la meva mirada.

Comentaris

  • Senzillesa[Ofensiu]
    llpages | 02-05-2020 | Valoració: 10

    Quan he acabat de llegir, he notat un bon regust de boca literari, és a dir, que m'ha deixat tan relaxat com la noia que llegeix en una de les tres hamaques del parc. I per què? Apostaria per la senzillesa que envolta tot el text, el vocabulari, el que descriu, el que està passant... Res és transcendent o rellevant, no aclareix res ni descobreix un desenllaç, però... passa tan bé! I això no és gens fàcil d'assolir. Bravo de nou, Aleix!

  • M'has arrencat un somriure[Ofensiu]
    Sol_ixent | 26-11-2019

    I m'has fet recordar els bons moments que he viscut a Londres i els seus parcs :) Bonic poema!!

  • bell quadre[Ofensiu]
    magalo | 06-07-2019


    Has dibuixat un quadre amb les teves paraules descrivint poèticament allò que observaves. Gràcies Aleix per aquest poema i per les paraules que has dedicat als meus versos "El teu Sant Joan".

    Una abraçada
    Marta

  • Estampa impressionista[Ofensiu]
    leonardo | 02-06-2019 | Valoració: 10

    Pareix una estampa impressionista, perfectament dibuixada que despren vida i t'encomana s erenor. Felicitats pel relat


    Leonardo

  • Estampa impressionista[Ofensiu]
    leonardo | 02-06-2019 | Valoració: 10

    Pareix una estampa impressionista, perfectament dibuixada que despren vida i t'encomana s erenor. Felicitats pel relat


    Leonardo

  • Descripció poètica[Ofensiu]
    joandemataro | 25-05-2019 | Valoració: 10

    que transmet serenor i calma i que convida a assaborir tot allò que ens regala la vida a cada instant.
    Gràcies Aleix pel teu escalf i per tot el que comparteixes tan generosament.
    Una abraçada
    Joan

  • d'en Raül[Ofensiu]

    He fet una falta i s'ha de corregir.

  • Després del comentari de'n Raül, què puc dir, pobra de mi? [Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 25-05-2019 | Valoració: 10

    Que m'encanta tot el que escrius i que saps descriure amb la sensibilitat i mestria d'un poeta.

    "Tant distretes com la meva mirada". Genial!

  • Mirada de poeta[Ofensiu]
    rautortor | 25-05-2019


    La teua habilitat en poetitzar la vida quotidiana et fa especialment admirable. No deixes cap element al tinter ni cap de les seves característiques perquè hom pugui identificar allò que és i representa. I no només és de destacar aquesta fidelitat amb la realitat, també hi afegeixes el teu toc poètic, la teva sensibilitat devers allò que t’envolta, la teva mirada de poeta.
    L’enhorabona per confegir escrits tan bells i gràcies per compartir-los.
    Raül

  • Tu, també[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 25-05-2019

    Tu també, Aleix, has fet aquí una bona fotografia.
    Gràcies per la teva lectura i comentaris al meu "La càmera".

  • Per sempre[Ofensiu]
    Montseblanc | 25-05-2019

    Magnífica descripció d’una imatge, d’un instant de vida. Però no és una fotografia, ni una pintura, no són colors i formes, és una munió de sensacions i sentiments que experimenta el que mira, com si per un segon hagués aturat la seva vida i el món sencer, per fer-nos sentir a tots la màgia, la senzillesa, la perfecció. No calen grans paisatges ni grans accions per sentir el meravellós fet d’estar viu, només cal aturar-se i deixar-se fer... I estic d’acord amb l’Olga, em tiro una mica més enrere i t’incloc al conjunt, noi somiador que ens fas somiar a tots.

  • Gràcies...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 24-05-2019

    Gràcies, Aleix, per la teua visita i pel teu comentari al meu poema "Esplendor de la tardor", sí és realment fantàstic... d'acord.
    Una salutació.
    Perla de vellut

  • PERFECTE FOTOGRAFIA[Ofensiu]
    berguedana | 25-04-2019

    Es podria dir que la teva poesia reflexa l'instant aquell tan bonic, el moment que estaves allà i ja no es repetirà, com la fotografia, la pintura, i que tan bé captes amb paraules en el Regent's Park.

  • Un pet-o per a Londres![Ofensiu]
    Olga Cervantes | 25-04-2019 | Valoració: 10

    Em perles d’una fotografia, però hi ha una altra que amplia la imatge. En aquesta es veu un noi somiador, generós i enamorat, ell ho veu tot des del seu pont de futur.

    Un petonàs

    Pinya de rosa

  • Pintoresca aquarel.la.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 22-04-2019 | Valoració: 10

    Un poema ple de colors i de sensualitat que sembla que estiga veient-ho quan estic llegint-lo. Molt sensible i a la vegada emmarcat al paisatge que descrius.
    La meua enhorabona, Aleix.
    I gràcies pel teu comentari "cap amunt!", del meu poema "Sopirs", que m'ha alegrat molt, com ho expresses.
    Una salutació...
    Perla de vellut

  • La primera vegada que m'hi trobo[Ofensiu]
    Bonhomia | 20-04-2019 | Valoració: 10

    Un gran exemple literari. Un transport que traspua plaer. Encantador.



    Sergi

  • Ull de pintor...[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 19-04-2019 | Valoració: 10

    Podies haver plasmat aquesta escena amb la càmera del mòbil, amb els pinzells i la pintura o t'ho podies haver emmarcat dins el bagul dels teus records... Però no! t'has estimat més immortalitzar l'escena de manera escrita i oferint-nos-la a nosaltres, els teus llegidors per tal de que puguem gaudir-ne. Salut!, Nil.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Aleix de Ferrater

Aleix de Ferrater

137 Relats

2635 Comentaris

189881 Lectures

Valoració de l'autor: 9.97

Biografia:
Nascut a Barcelona el 1959, sóc periodista, encara que actualment no l'exerceixo. Resideixo actualment a Ribes de Freser (Ripollès), caminant, llegint, escrivint, vivint.
Literàriament, he guanyat el Premi Sant Joan 1995, organitzat per l'ONCE de Catalunya, el Jo Escric 2007, el Roc Boronat 2007 i el Guillem Colom i Ferrà, Vall de Sóller 2015.
He publicat els llibres "Escoltant la sal" (Fundació Cabana, Jo Escric 2007), "Arrels d'escuma" (Editorial Omicron 2008), "Flaix que enlluerna" (Editorial Omicron 2010), "Absolutament d'ànim" (Documenta Balear, 2016), "L'excés" (Ediciones Oblicuas, 2019) i "L'edat blava" (Associació de Relataires en Català, 2023). .

Aiximateix, tinc relats i poemes en llibres editats conjuntament amb diversos autors i editats per l'Associació de Relataires en Català, com "Tensant el vers" (2011), "Temps era temps" (2012), "Llibertat" (2012), "Traços de desig" (2014), "Somnis tricentenaris" (2014), "Mitjans de transport" (2017) i "Virtuts" (2018).