L'estrany diàleg

Un relat de: Joan Gausachs i Marí

*


-Escolti, que em podria dir si vaig bé per anar al carrer de la Paciència.
-Ai caram! Vostè va disfressat de pingüí!
-Sí! Sí senyor, ja ho sabia.
-Si no estem pas en festes de Carnestoltes...
-Sí, sí senyor... això ja ho sé.
-Doncs si ho sap per què hi va, amb aquesta disfressa?
-Ja veurà, ara li ho explico. No és pas cap disfressa. És el meu uniforme de treball.
-Quin uniforme més estrany!
-Veurà, què vol que li digui? Cadascú treballa del que pot.
-Ja ho pot ben dir, ja... però que jo ho sàpiga, per aquí no hi ha cap circ!
-I per què hi hauria d'haver un circ?
-Home... jo suposava que si aquest vestit de pingüí era el seu uniforme...
-Vostè s'ha pensat el que no era. Jo no en sóc pas, de pallasso.
-Però, home de Déu, no se m'esveri. Jo no l'he volgut faltar pas...
-Doncs miri, m'ha molestat un xic.
-Ho sento, ho sento. No era pas la meva intenció.
-Bé... no en parlem més. Accepto les seves disculpes.
-Gràcies! Moltes gràcies i... bona tarda tingui.
-Ep! Ep! No corri tant! Encara no ha contestat la meva pregunta..
-I... quina era... la pregunta?
-Preguntava si anava bé, per anar al carrer de la Paciència.
-Jo no ho sé pas. No sóc d'aquest barri jo.
-Doncs si no és d'aquest barri... què hi fa per aquí?
-Vostè no n'ha de fer res!
-Com que no n'he de fer res. Vostè és un mal educat!
-Què diu ara?
-Que vostè és un mal educat!
-Serà possible? No m'ho repetirà pas...
-I tant que ho faré. Vostè és un mal educat.
-Miri més val que ho deixem córrer. No m'agrada discutir amb... pingüins!
-Vostè no sap pas amb qui està parlant!
-I vostè no sap anar pel carrer sense preguntar a tothom.
-I vostè no sap contestar amb educació i... a més a més no coneix cap carrer.
-Ja li he dit abans que sóc d'un altre barri jo.
-Està bé! Està bé! No discutim més... i miri, jo també li demano disculpes. És que veurà, a causa de la meva feina...
-Disculpes acceptades. I ara que parla de la seva feina, oi que em dirà què significa aquest uniforme?
-Veurà, jo treballo per a una empresa de cobrament d'impagats.
-Amb aquesta fila?
-No tornem a començar! Aquest uniforme és el que l'empresa ens facilita als cobradors. El nom de l'empresa és: El Pingüí cobrador.
-Caram, quin nom més galdós!
-No tornem a començar!
-...

16/06/2009

Comentaris

  • L'estrany diàleg genial[Ofensiu]
    Toni Arencón Arias | 13-03-2013 | Valoració: 10


    Un diàleg ben estrany però molt divertit. Amb jocs de paraules ben trobats.

    La teva capacitat, amic Joan, de jugar amb el llenguatge i les situacions és tot un privilegi. Com és un privilegi llegir-te.

    Salut!

    T.

  • Has provat de...[Ofensiu]
    Annalls | 12-03-2013

    ...escriure una come dia? EL que acabo de llegir es ben bé diàleg teatral. Si un dia et decideixes segur que t'en surt una ben bona, podries començar per donar de la ma, les converses i el diàleg.
    Anna

  • Estrany... i divertit![Ofensiu]
    Unaquimera | 12-02-2010 | Valoració: 10

    Tal com vaig deixar dit en la rèplica que se'm va escapar en llegir el teu darrer comentari a Ànima milionària, ets la pera, amic Joan!
    Jo sóc melòmana i sindriòmana, per cert, a més de cireròmana, pressegòmana, albercocòmana, pruneròmana i moltes altres "òmanes" relacionades amb tot allò que és fresc, sucós i gustós, i per suposat, em declaro fervent JoanGausachsperòmana, ja que reuneixes totes les condicions necessàries per afiliar-me com a degustadora i/o produir-me una certa dependència!

    Per això, a falta de nous relats publicats enguany, repasso els anteriors i començo avui la sèrie de diàlegs i converses estranys... estranys, sucosos, gustosos, refrescants, originals i tot això, així que has reforçat la meva dependència: per tant, hauré de tornar per llegir-te aviat.

    Entre tant, però, t'envio una abraçada de dins la meva disfressa de pingüí, molt adient per la data i la temperatura exterior,
    Unaquimera

  • Em trec el barret, Joan[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 31-08-2009 | Valoració: 10

    Molt i Molt bo.
    He rigut una bona estona i m'has fet entrar ganes de disfressar-me de pingüí.... encara que per sort no haig de reclamar res.
    Felicitats !!! Visca el teu sentit de l'humor !!!

  • Molt divertit![Ofensiu]
    Josoc | 31-08-2009

    Sempre és un plaer llegir-te i aquest diàleg m'ha fet pensar en un que vaig escriure jo i que no sé si vas llegir. E títol és: " Diàleg absurd".
    Gràcies pel teu últim comentari, no saps la il·lusió que em fa rebre opinions dels relataires a qui més aprecio, com és el teu cas.

  • Curiós, divertit [Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 30-08-2009 | Valoració: 10

    i evidentment, tal i com el titules,estrany diàleg. Escrit amb cura, i tal com ens tens acostumats, mesurant cada frase per enllaçar-la divertidament amb la resposta o pregunta del interlocutor. Verdaderament m'ha divertit...ah! i després d'aquest estiu veurem quants pingüins veurem perseguint pacientment els deutors per el carrer de la paciència.
    Gràcies per els teus comentaris et seguiré llegint i comentant però permetem que llegeixi també d'altres relataires no sigui que per no recordar-me d'ells em fessin seguir per algun pingüí o bitxo estrany.

    J. Lluís Cusidó i Ciuraneta

  • Molt bo, molt bo!!![Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 17-08-2009 | Valoració: 10

    Mira, avui em convenia riure una estona, no pas perquè estigués trista, ni de bon tros, sinó perquè encara no m'havia prés la meva ració de rialles diaria.
    M'encanten aquests diàlegs. Em recorden als "Diálogos de besugos" que tu deus de recordar, i que em sembla que sortien al TBO.
    També em recorden al llibre del nostre anmonite "Pescant diàlegs", que és un bàlsam pels cors encongits.
    És bo, molt bo. No és tan fàcil fer un humor irònic...!
    Petons per a tots

  • Molt entretingut....[Ofensiu]
    rnbonet | 06-08-2009

    ...malgrat la seua aparent simplicitat. I escric 'aparent' perquè encara que la idea no és excessivament original - "cobrador del frac= pingüí"- el desenvolupament, la naturalitat en la parla, els sobreentesos...fan que el relat dialogat siga molt acceptable.

    Au, xicon! (Et porte un anys per endavant).

    I salut i rebolica!

  • Divertidíssim![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 06-08-2009 | Valoració: 10

    Ostres! Que bé m'ho he passat llegint aquest diàleg de carrer! Fas parlar als teus personatges emprant un llenguatge tan planer, tan real que sembla que els vegis i els toquis. Els pingüins m'han resultat sempre uns animals ben simpàtics i divertits, però aquest, en especial, no m'agrada gens ni mica, haha!
    Segueix, Joan, no t'aturis.

    Mercè

Valoració mitja: 10

l´Autor

Joan Gausachs i Marí

124 Relats

1298 Comentaris

183215 Lectures

Valoració de l'autor: 9.95

Biografia:
   Joan Gausachs i Marí (Horta, 15/01/1942) sóc com es pot veure, un autor jove.
   En el meus inicis vaig treballar les redaccions escolars que ens feien fer en els col·legis "San Joaquín", d'Horta, i "Condal", aquell que està al costat del Palau de la Música de Barcelona.
   Més endavant, vaig col·laborar en revistes particulars que no estaven a la venda, motiu pel qual les meves magnífiques creacions han passat desapercebudes.
   De totes maneres voldria [voldria, en condicional] donar grans —més aviat seran petites— obres a la posteritat, sempre que a aquesta no li molesti.

—oO·Oo—

   Vaig arribar a Relats en Català per mitjà d'en PEP HOMAR I GIOL, del qual sóc un fidel seguidor. Després casualment, un dia, en obrir la pàgina, vaig veure, en l'apartat "Relats a l'atzar", un que em va cridar l'atenció: La Lola de Can Gasparó. Lola i Can Gasparó són dos noms molt vinculats a la meva família. De Loles, n'hi ha moltes, però que, a més a més, siguin de Can Gasparó!... Hi vaig ficar el nas. Efectivament, es tractava de la meva tia-padrina Lola Gausachs i Torelló, i la narració era feta per una néta seva: EULÀLIA MOLINS I ARAGALL, filla d'una cosina-germana, meva, de tota la vida.
   Aquestes dues circumstàncies m'han animat a penjar alguna coseta. Ho sento, ho sento!
   Ara bé: no vull pas que, si els meus relats no agraden, en Pep i l'Eulàlia en paguin les conseqüències.