L'assassinat de la presentació del nou teatre. III i final.

Un relat de: ariapaco

En Castelltort ja coneixia l'identitat de l'assassí. Només li calia una prova per poder-ho explicar. De moment tenia 3 proves, 1 per a confirmar com s'havia comès l'assassinat i 2 per saber qui l'havia comès. Però cap era prou consistent...
De sobte se li va acudir. Allà a prop i havia una botiga d'explosius.
Hi va anar corrent.
-Senyor, coneix aquest home? -va dir ensenyant-li una foto de l'assassí.
-Doncs sí, justament ahir...
Però en Castelltort ja no era a la botiga.

En Rafel era a la comissaria, interrogant en Pere Fontanals.
-Què, senyoret, no pensa confessar?
-Li repeteixo que jo no ho he fet! Com volia que llancés un explosiu des d'allà dalt? Prou difícil és ser-hi!
En Rafel es començava a afartar d'aquell home tan i tan pesat.
-Li repeteixo que jo...
De sobte, la porta es va obrir amb un gran cop i va entrar en Castelltort.
-Castelltort, arriba en bon moment. Podria ajudar-me a...
-Senyor inspector, podria ajudar-lo a resoldre el cas. Està retenint aquest home sota una acusació falsa.
-Què?
-Tot estava preparat per a l'assassinat, l'assassí ni tan sols va haver d'intervindre per cometre'l. La bomba, o el que sigui, estava dipositat sota una rajola on hi havia un paper que advertia que s'enfonsava perquè la gent no la trepitgés. Si ho recordeu, l'explosió es va produir en el precís instant en que el sr. Garrafer es va enretirar. Això va ser perquè va aixafar la rajola on hi havia la bomba.
-Com està tan segur d'això, Castelltort?
-Miri: si la bomba hagués caigut al terra des de l'aire, la rajola amb la que hauria impactat hauria anat a petar al pis de baix amb l'impacte, però en canvi les rajoles són al mateix pis escampades: això confirma que la bomba era a sota de les rajoles. No?
-Doncs sí -va reconèixer en Rafel- ho confirma. Si això és cert... qui és l'assassí?
-L'assassí és... ell!!! -i va assenyalar en Pere.
-En Pere?
-És clar. No s'ha equivocat amb l'assassí, sinó amb la manera en què s'ha comès el crim.
-JO? Jo no puc ser l'assassí! En té cap prova?
-3 proves. La primera és aquesta: les seves cremades. Té cremat el colze i la part externa del braç. Aquestes són les parts que deixem a la vista quan ens protegim la cara. Això indica que sabia que es produiria l'explusió i que per tant es va protegir. La segona és la seva falta d'ortografia. Vostè va col·locar el paper a la rajola i hi va posar perillós sense accent. També ho ha posat en la fitxa. Perillos.
-Aquestes proves són per a idiotes! Hi ha molta gent que fa faltes d'ortografia! I la posició en què treballo m'ha fet cremar-me el colze i el braç! No em pot acusar amb això!
-Ja. Per això hi ha la 3ª prova. El dependent de la botiga d'explosius... l'ha reconegut. No cal dir que el mòbil és que els volia fer fora.
A en Pere Fontanals li va caure la cara al terra.
En Rafel Olivera va somriure.
La seva cara de satisfaciió deia una cosa:
AUGMENT DE SOU.




Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer