"EL GLOBO"

Un relat de: Guiomar
Els viatges en globus sempre m'han fet pensar en Jules Verne i en les seves novel·les d'aventures amb què somiava viatges impossibles en aquells anys de la meva infància. Malgrat tot, aquestes inversemblants idees, m'entusiasmaven; anar al centre de la terra, fer la volta al món, passar cinc setmanes en globus, somnis d'adolescent, viatges amb la lectura. Certament havia de ser molt bonic contemplar el món des d'un d'aquests artefactes, pensava, però amb el temps m'he conformat de fer-ho amb els peus a terra i com a molt des d'un avió quan s'acosta a la pista d'aterratge.
Més tard vaig descobrir la història dels dirigibles, aquestes aeronaus que poden volar gràcies a un gas més lleuger que l'aire. Els anomenats Zeppelins que prenen el nom del seu inventor. La història del més famós d'aquests, el Hindemburg, va caure a les meves mans i encara no sé ben bé com. Sembla que el dirigible alemany es va incendiar l'any 1937 quan feia un vol amb passatgers fins als Estats Units. Aventurers que es jugaven la vida, com els de les novel·les de Jules Verne.
I donant-hi voltes he tornat a la meva infància i he recordat que a la ciutat on vivíem hi havia uns magatzems, on es venia una mica de tot, que es deien "El Globo". Nosaltres hi anàvem un cop a l'any quan necessitaven canviar o comprar els nous uniformes de l'escola . A casa no sobraven els diners, tot i les dues feines del meu pare, per tant, era impossible fer aquesta compra en un sol pagament. La meva mare entregava un "vals" amb els què jo pensava que ja estava tot solucionat. Amb el temps vaig descobrir que aquests "vals" eren l'hipoteca dels meus pares donat que després s'havien d'anar pagant de mica en mica.
Els viatges i aventures que jo somiava amb aquells llibres i les històries dels dirigibles no tenien res a veure amb els nostres viatges a "El Globo". L'aventura dels meus pares era molt menys divertida i molt més dura. Ells també es jugaven la vida un cop a l'any, quan havien de fer el seu viatge a "El Globo".

Comentaris

  • Gràcies![Ofensiu]
    Guiomar | 23-03-2017

    M'ho miraré bé! Jo parlo de Sabadell no sabia que n'hi havia un també a Barcelona!

  • Una altra època[Ofensiu]
    Vicent Terol | 23-03-2017 | Valoració: 9

    Una connexió original entre els globus, els dirigibles i els magatzems "El Globo". No he pogut evitar buscar informació sobre l'establiment que comentes. Mira aquest enllaç.

    Un relat ben escrit que ens transporta a una altra època.

  • Gràcies![Ofensiu]
    Guiomar | 21-03-2017

    Motes gràcies pels teus comentaris

  • Quants records!![Ofensiu]
    Materile | 21-03-2017 | Valoració: 10

    M'agraden els teus relats perquè em transporten molts anys en rere. Un relat molt ben escrit, com sempre. Gràcies per fer-me gaudir d'aquests records.
    Una abraçada,
    Materile (Maria Teresa Galan)

  • L'ahir[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 17-03-2017 | Valoració: 10

    L'ahir forma part del nostre present, que és una acumulació d'ahirs. I tot el que el nostre cervell recorda és la sang que ens fa moure i, en aquest cas, bellugar els dits i escriure. Relat magnífic! Una forta abraçada.

    Aleix

  • Emotiu[Ofensiu]
    llegiresviure | 16-03-2017 | Valoració: 9

    Com tot el que escrius, amb molta sensibilitat.

  • Molt interessant[Ofensiu]
    Edgar | 16-03-2017

    El gir que dònes a la proposta és sorprenent i està tant ben escrit com sempre

  • Gràcies![Ofensiu]
    Guiomar | 16-03-2017

    Sense els records no seriem res!

  • PRECIOS[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 16-03-2017 | Valoració: 10

    jA veig que et porta records infantils, a mi tambe el globus . I tant que si el que he escrit forma part de la meva infancia.

Valoració mitja: 9.6

l´Autor

Foto de perfil de Guiomar

Guiomar

43 Relats

242 Comentaris

35239 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
Recuperar el plaer de l'escriptura m'ha salvat!