Calitja tova

Un relat de: Núria Niubó
En Manel feia tres mesos que vivia sol en la vella casa del tros.
La calor asfixiant de l'estiu el feia estar entaforat entre aquelles gruixudes parets passant llargues hores assegut al balancí, prop de la petita finestra, amb l'única companyia d'aquells llibres que feia temps estaven arraconats en el bagul de les golfes.
Quan el rebost començava a buidar-se baixava al poble a primera hora del matí, feia un cafetó al bar, llegia la premsa i anava ràpid a la botiga de queviures per abastar-se de tot allò que és pogués conservar sense nevera.

Una tarda de tova calitja, quan en Manel tornava de refrescar-se a la sèquia, una esvelta figura l'esperava davant la casa. Era ella, amb un lleuger vestit blanc de lli, la pell bruna, els cabells negre atzabeja i aquells ulls verds penetrants.
No van haver-hi paraules. Embogits de desig revisqueren moments d'èxtasi emmudint els esquerdats grinyols del somier. Ja fosquejant, amarats de suor, com havien fet en aquells estius de festeig, sortiren a banyar-se nus a la claror de la lluna.

Damunt la taula de pedra del porxo els esperava un sobre amb un plec de papers.
Després de signar el divorci de mutu acord s'acomiadaren amb una rialla de complicitat.
Es tornarien a trobar. No es podien suportar però es desitjaven amb bogeria.

Aquell estiu al petit poble tingueren tema de conversa.

Comentaris

  • rutina [Ofensiu]
    Onofre | 05-10-2011 | Valoració: 9

    be podria ser un episodi rutinari de la vida d'en Pau Riba.

  • gràcies núria de nou...[Ofensiu]
    joandemataro | 04-10-2011 | Valoració: 10

    per la teva felicitació, ets molt amable com sempre.

    una abraçada plena d'agraïment
    joan

  • Conte contat[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 29-09-2011

    no sempre s'ha d'escriure pensant en la més alta excel·lència literària, però amb prou estil i correcció per no encabir-hi errades absurdes. En el teu relat no hi ha faltes i hi poses molta poesia, doncs tu ets poeta, però la seva curta extensió fa que el tast d'història ens mostri més coses de les que ens dius, i això és el que demana un micro relat, com ho demana el teu. Anar més enllà del que has llegit, encara que el camí que tria cada un, no sigui el mateix que tu hauries triat, aquesta és la gràcia.

    Bona feina i pensa que has fet una passa més, encara no ets el vlady, però et falta menys, sols ens cal insistir-hi, no per ser-ne millors, sols per fer-nos companyia en el viatge i per molts anys que ens duri.

    Eps, m'ha agradat.

    Ferran

  • I que poden importar els motius?[Ofensiu]
    allan lee | 28-09-2011

    qualsevols que siguin. Moments de plaer? Endavant, amb el vent a favor. M'agrada com descrius la situació, com una observadora desapassionada. Hi ha coses que no comprenem, i els àngels saben que no cal passar les hores de la meravellosa vida que tenim buscant motius. La teva prosa, sempre sensible i eficaç, explica una història original. Una abraçada,

    a

  • No està malament, però...[Ofensiu]
    Unicorn Gris | 24-09-2011 | Valoració: 6

    Hola Núria. Encantat de tornar-te a veure per aquí.

    El teu relat em sembla respectable (la meva opinió no és més que una opinió, i no ha de ser la de la majoria, ni tampoc l'has de tenir necessàriament molt en compte), però no estic segur d'haver-ne entès del tot el sentit final.

    Si ho he entès bé (suposo que la meva opinió et pot ajudar a fer relats millors, suposo) és un home que es divorcia de la seva dona i que ja té ganes de ser lliure, de fer lo seu, i fins té un record desdenyós i no massa considerat per la que aviat serà la ex-dona. Disculpa'm si l'he entès malament, mai he presumit de ser ningun gran geni literari.

    He entès això i altres coses del teu relat, el qual, com he dit, no he entès pas del tot. No sé...

    He dubtat de posar-te un 6 (bé, és un aprovat) perquè el meu principi és tendir a no posar mai per sota d'un 7, però mira... he decidit això. Espero que no t'ofenguis.

    En tot cas, espero que ens llegim per Relats.

    Una abraçada.

  • . . .[Ofensiu]

    Curiosament també es dona el cas contrari. Parelles ben avingudes, que s'estimen amb tendresa i comprensió, que fan concessions tots dos quan no estan d'acord, però, que la relació coital és monòtona o "insípida". És clar que segurament sempre hi ha una causa.
    Aquesta parella del relat ha tingut la valentia d'aceptar la realitat. I per que no? És una opció tant vàlida com qualsevol altre.

  • GRÀCIES núria...[Ofensiu]
    joandemataro | 15-09-2011 | Valoració: 10

    de nou , els teus amables comentaris m'esperonen

    joan

  • una història plena [Ofensiu]
    joandemataro | 10-09-2011 | Valoració: 10

    de sentiments lliures i magníficament redactada
    ets una mestra núria

    gràcies de nou per compartir i felicitats pel sant

    joan

  • Sorpresa, sorpresa![Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 04-09-2011 | Valoració: 10

    Un matrimoni molt especial: buit de comprensió, ple de desig. I un divorci amb pactes implícits però sense compromís.
    Mira, Núria, no està mal aquest acord o simulacre de divorci. És tenen tots els avantatges i cap inconvenient.
    Molt ben escrit, Núria, com sempre, t'empatolles unes històries originals que et sorgeixen amb una facilitat esbalaïdora. D'on treus aquest material?

    Una abraçada calitjosa

  • continua fent calitja[Ofensiu]
    panxample | 04-09-2011 | Valoració: 10

    i, es que la carn pot més que l'amor.
    enhorabona
    avant

Valoració mitja: 9.29

l´Autor

Foto de perfil de Núria Niubó

Núria Niubó

149 Relats

1116 Comentaris

202001 Lectures

Valoració de l'autor: 9.93

Biografia:
ADDICTA

Sóc addicta a vosaltres,
poetes amics,
mags de la paraula,
il•lusionistes del pensament.

Sóc addicta a l’amor
que regaleu amb poemes,
encadenant versos,
declamant sentiments.

Sí, amics,
sóc addicta.

A les trobades poètiques.
Als silenci compartits.
A les mirades que escolten.
A les mans que s’entrellacen.

A vosaltres.




ELS 45 POEMES PREFERITS DELS SEUS AUTORS
ELS 58 RELATS FAVORITS DELS SEUS AUTORS

58 LECTURES PER ALS MÉS JOVES D'RC