Bocí a bocí (Homenatge a la Sagrada Família)

Un relat de: Ullsblaus1

*

Photobucket

Sagrada Família /08


Bocí a bocí

Trosset a trosset de pedra
bocí a bocí de marbre,
la Sagrada família és com una heura
que mica en mica s'alça.
La seva pell és trencadissa
i es disfressa de mosaic,
és el somni d'un artista,
és la quimera d'un turista.

*

De les idees l'hi sorgeixen monuments,
un parell d'edificis i formes diferents,
vidres fossos, pedres brillants
col·loca a la façana amb gran averany.
Cos de reina i estructura vigorosa,
desordenada de peces i d'època contemporània,
l'Antoni Gaudí era més que un geni,
i a més tenia un cert punt d'enginy,
era innovador per aquelles dates,
era el trobador d'una figura inexacta.

**

Però un dia l'arquitecte pensador,
va pensar massa i ara s'han acabat
les seves obres i la seva presència.
Per això no deixarem que ella caigi derrotada,
com Gaudí per un ferrocarril, la seva obra per un tren.



Comentaris

  • Cumplim anys[Ofensiu]
    Brisa d'or | 11-01-2009 | Valoració: 10

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • Molt ben trobada...[Ofensiu]
    F. Arnau | 01-10-2008 | Valoració: 10

    ...la comparança entre la mort de Gaudí, atropellat pel tramvia, i el perill que corre el seu edifici més emblemàtic de ser enderrocat també per un tren...
    De totes les maneres, crec que no es produirà aquest fet, que seria catastròfic. No crec que siguen tan burros... O sí?

    Una forta abraçada!

    FRANCESC

  • No caurà[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 01-10-2008 | Valoració: 10

    Visc a prop. I la miro gairebé a diari. I sempre, la veig gran, amorosament gran, i jo em sento petit, ingenuament petit. Molt encisador el teu relat. Molt bo.

  • preciós![Ofensiu]
    Lior | 29-09-2008

    ullsblaus, què té la Sagrada Família que ens inspira tan? :-)
    Et felicito pel poema, com molt bé han dit els altres relataires és un homenatge preciós.
    Endavant ullsblaus, segueix escrivint que ho fas molt bé!

    Fins aviat.

  • Si Gaudí[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 29-09-2008 | Valoració: 10

    pogués llegir el teu poema, et felicitaria com ho faig jo. Com diu Unaquimera veig com vas evolucionant i com cada dia escrius millor.
    Un homenatge preciós, Marc.
    Esperem i demanem que l'AVE no ens faci una malifeta.
    Una forta abraçada.
    Nonna_Carme

  • Tu també treballes força.[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 29-09-2008 | Valoració: 10

    I a més a més has endivinat que en lloc de "Mare Meva" hi hagués anat millor Mare Eva, que és el que en realitat volia posar però se m'en va anar el dit i ara me n'adono de la pífia. Has vist la foto? és molt atractiva la nostra mare Eva.
    Felicitats pel teu treball!

  • Homenatge sentit[Ofensiu]
    Unaquimera | 29-09-2008 | Valoració: 10

    Mot a mot d'admiració, lletra a lletra ben posades, has aixecat un homenatge sincer i sentit a l'artista original, trencador en la seva època, i a una de les seves obres més emblemàtiques.

    Poema a poema, lectura a lectura, vaig coneixent el teu estil i seguint la teva evolució a Relatsencatalà a través dels teus escrits i els teus comentaris.

    Espero poder veure respectat i acabat l'edifici, fruit del geni i la tècnica d'un home singular, que elogies en el teu poema!
    Desitjo continuar veient com creix i madura la teva obra, nascuda del teu entusiasme i tenacitat. I créixer i madurar al meu torn, també!

    De moment, t'envio una abraçada brillant,
    Unaquimera

  • Símbol d'una ciutat.[Ofensiu]
    JOANPG | 28-09-2008 | Valoració: 10

    Tal com la Dama de Ferro és representativa de Paris, la Sagrada Familia ho és de Barcelona, entre d'altres monuments i obres.
    Com molt bé dius esperem que l'"AVE" no ens la malmeti.
    És bonic el teu elogi a Gaudí i la seva obra. El poema reflecteix el teu sentiment
    davant un edifici, una obra, una vida... Felicitats ullsblaus1.

    Una forta encaixada de JOANPG.

  • Preciós homenatge...[Ofensiu]
    MarBlava | 28-09-2008 | Valoració: 10

    a un gran amant de Barcelona i creador únic i original.
    Has sabut expressar amb el teu poema la grandesa i el sacrifici d'aixecar un edifici tan barceloní com la Sagrada Família...esperem poder veure'l acabat algún dia i que els nostres néts gaudeixin de la seva presència...

    Endavant Marc!
    Petonets,
    MarBlava

  • EL FERROCARRIL[Ofensiu]
    EULALIA MOLINS ARAGALL | 28-09-2008 | Valoració: 10

    Qui li tenia que dir al geni Gaudí que un momument seu i que ha portat tants anys... i els que queden, perquè estigui del tot construit, un bon dia un aparell "dolent" que un dia el va matar ha ell posaria en perill la seva obra mestra. Esperem que no passi mai, però aquests homenatge a la Sagrada Família t'ha sortit rodó i molt ben pensat! Felicitats!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Ullsblaus1

53 Relats

603 Comentaris

82399 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:
Vaig nèixer a Barcelona, l'any 1995. Tinc catorze anys.

M'agrada molt escriure relats, quan els escric desconnecto de tot. Sembla que estigui aïllat jo i els relats sols, i ningú més.


Espero que us agradin molt els meus relats