CREPUSCLE

Un relat de: Ullsblaus1

*


Un crepuscle vermellós,
anuncia el pas a la nit,
quan el cel és tenebrós,
minva el sol introvertit.

Quan el bell ocàs,
travessa el llunyà horitzó,
el trenc d'albada et fa cas,
sents nostàlgia i emoció.

Ha sortir la lluna,
que esdevé creixent,
ha sortit la lluna,
i el sol ja no és eixent.

El cel amb esplendor
contempla l'espectacle
guandint les vistes d'or
sentint aquell miracle.

Ha sortit la lluna
que anuncia el pas a la nit,
ha sortit la lluna
i el sol només és un delit.


Comentaris

  • MUSICALITAT[Ofensiu]
    lluis perealbert | 04-07-2011

    Hola, el teu poema s'esdevé una partitura de musicalitat fonètica, et seguira . una abraçada .

  • Feia molt temps que no et comentava[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 21-08-2010 | Valoració: 10

    De fet, fa temps que no entro a RC i no estic gens al dia.

    M'agrada força que continuïs escrivint i que vagis fent nous intents amb la mètrica. Tens tota la vida per davant, això és un gran avantatge. I vas per bon camí. No fa gaire em van donar un consell que m'ha anat molt bé, si més no, m'ha servit per a sortir de mi i veure altres mons literaris. El consell era llegir molta poesia, de tota classe, de diferents autors i de diferents èpoques.

    Tens talent i ganes de millorar, si perseveres arribaràs lluny.

    Una abraçada

  • La veritat[Ofensiu]
    Nyanga | 25-07-2009

    és que ve de gust trobar-se en aquest bell crepuscle..
    felicitats de nou!

  • Ha sortit la lluna que anuncia el pas a la nit![Ofensiu]
    príncep del país del vent | 11-07-2009 | Valoració: 9

    Bella imatge poètica. Continua escrivint poesia, Marc.

  • Hola, ulls blaus[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 29-06-2009 | Valoració: 10

    Feia molt de temps que no et llegia. He estat enfeinada amb moltes coses i he posat poc el nas per RC. Però avui m'he dit "vaig a veure que fa aquell xicot que es dedica a una cosa tan poc usual entre els joves com és la poesia".
    Veig que no pares i que utilitzes diferents classes de vers, d'estrofes i de rimes. Veig que estàs experimentant en aquest camp i que no has perdut l'afició tot i que, segurament, tens molta feina a l'escola.
    M'ha encantat retrobar-te amb un poema tan líric i treballat.
    Molts petons

  • Un crepuscle encisador [Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 29-06-2009 | Valoració: 10

    és el que he pogut contemplar sentint-me integrat en les fantàstiques imatges que descrius en aquest poema

    J. Lluís Cusidó i Ciuraneta

  • I també la mirada[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 24-06-2009 | Valoració: 10

    Jo, Marc, percebeixo en aquest relat, els teus ulls blaus mirant i escrivint el crepuscle.
    M'agradat. Ho he sentit molt viu.

  • Està bé[Ofensiu]
    hipocrates | 23-06-2009

    però crec que no hauríem de perdre el nord amb els comentaris. Has de polir la mètrica, no tot és rimar. Malgrat el que et diguin alguns aduladors, has de perfeccionar molt encara, no t'ho agafis malament, però els lectors de ReC són mals consellers perquè uns t'enfonsen puntuant-te malament només per "putejar" i uns altres troben virtuts que un no té i per tant poden portar-te a no millorar.
    Ja sé que possiblement jo no sóc el millor exemple ni sóc ningú per donar lliçons, però des de la meva "quasi vellesa" vull donar-te un consell: no t'escoltis mai els aduladors (molts d'ells són ignorants, encara que no tots, que es pensen que et fan un favor no dient-te el que està malament). Llegeix, segueix escrivint, aprèn a comptar síl·labes, aprèn després a fer vers lliure però amb sentit dels versos, no com alguns pseudopoetes que els tallen per una conjunció o una preposició, estripa el que no t'agradi, crema-ho, no refacis els poemes... i no et creguis mai que ets un gran poeta. A dia d'avui només ets un nen de 14 anys que escriu poesia, cosa que està molt bé, però que té un llarg camí per davant. De fet, tot el camí per davant.
    I sobre tot, sobre tot, no facis cas del fet que estiguis entre "els més valorats". Et podria dir cent cinquanta escriptors de Relats que haurien de ser per davant teu, senzillament perquè -i és lògic que així sigui- escriuen millor (i no ho dic per mi, que gairebé no escric!). Relativitza el teu lloc al rànquing, que dissortadament només és fruit de la tendresa que segurament, i es veu als comentaris, inspires als lectors.
    En fi, Marc, disculpa si en algun moment t'he ofès. Crec que arribaràs a escriure bé, molt bé, però encara no hi ets. Fas faltes d'ortografia i gramaticals que hauràs de corregir. Per tant, com et deia, tens tot el cmaí per davant.

  • Ariadna Garrido | 22-06-2009


    Senzillet i bonic.

    Un crepuscle inoblidable...^^

    Besets!

    Amira

  • Hola Marc![Ofensiu]
    Nonna_Carme | 18-06-2009

    Suposo que ja has acabat els exàmens i tornes a tenir temps per a escriure. Ës un plaer llegir-te altra vegada. Aquest "Crepuscle" porta el teu segell inconfusible de vertader poeta.
    Una abraçada.
    Nonna_Carme

  • Sublimmmmmmmmmmmmmmmmmm[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 18-06-2009 | Valoració: 10

    Molt i Molt ple. Ple és una sensació personal que omple i enriqueix. Gràcies.

  • Genial[Ofensiu]
    Alexandre Roa Casellas | 18-06-2009 | Valoració: 10

    Emocionant i precís. M'ha encantat, aquest poema! El tema està tractat amb claredat i no hi ha elements inútils, tot és al seu lloc, amb una rima agradable i acompassada.

    Gràcies,
    Alexandre.

  • Vas millorant, Marc.[Ofensiu]
    JOANPG | 18-06-2009 | Valoració: 10

    Amb poques paraules, ben escollides i amb un ritme precís, ens portas a veure anímicament el final del dia. Molt bé.

    Ah, i per cert, ja tens catorze anys. Fes canvis a la bio.

  • una descripció perfecte! [Ofensiu]
    annah | 18-06-2009 | Valoració: 10

    he vist ccom es feia de nit! He vist sotir la lluna, i he enyorat el sol!! Tot farcit amb les millors paraules!

    Una abraçada!

    Anna

  • Perfecte![Ofensiu]
    blaiv74 | 17-06-2009 | Valoració: 10

    M'agradat molt! Ben medit i amb ritme. Ja poca gent que segueix escribint aixi.
    Un poema com ha de ser.
    FELICITATS!

Valoració mitja: 9.9

l´Autor

Ullsblaus1

53 Relats

603 Comentaris

82177 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:
Vaig nèixer a Barcelona, l'any 1995. Tinc catorze anys.

M'agrada molt escriure relats, quan els escric desconnecto de tot. Sembla que estigui aïllat jo i els relats sols, i ningú més.


Espero que us agradin molt els meus relats