Amb ànim de polèmica

Un relat de: GrupdeSants

*


AMB ÀNIM DE POLÈMICA:
Consulta sobre la independència d'RC
vers els poetes que ens han envaït



M'ha costat molt decidir-me però, ara que he arrencat, continuo. No voldria ofendre ningú. Ni pretenc trencar l'amistat que tinc amb alguns dels poetes de la casa.

Tampoc voldria que creguéssiu que parlo en nom propi, no. Molts són els relataires que estan per aquesta iniciativa però, com jo, no s'atrevien a exposar-ho.

Anem a pams. Quin és el nom del web? RELATS EN CATALÀ. Molt bé, doncs caldria plantejar-nos que realment fos així.

Com és possible que acceptem que s'hi incloguin els 30.000 poemes que s'han penjat al llarg d'aquests sis anys d'RC?

Crec que ja ha arribat el moment d'obrir una consulta i que, posteriorment a la raonable resposta que se n'obtingui, aconseguir que Omatech creï la pàgina POEMES EN CATALÀ. D'aquesta manera, els poetes trobaran un espai virtual idoni on penjar els seus treballets sense interferir en el nostre, on podran alimentar i fer créixer el seu ego poètic. Penso que, així, tots ens sentiríem més còmodes.

Els relataires autèntics (els que escrivim relats) no podem permetre que els poetes ens tinguin acaparat el fòrum amb:
·el REPTE POÈTIC VISUAL i el MELOREPTE (reptes en què no es fan comentaris literaris sinó un simple intercanvi de vots entre amiguet),
·els DIBUIXETS QUE BUSQUEN VERSETS d'un dels defensors dels "renglots curts"
·els VÍDEOS amb cançonetes poètiques,
·els POEMES COMPARTITS de bona nit, de mitja tarda... a qualsevol hora per tocar el voraviu
·...

Els relataires autèntics no podem consentir que a l'apartat d'últims comentats hi abundin més poemes que relats.

Els relataires autèntics ens sentim desplaçats i aclaparats per tanta poesia.

Els relataires autèntics no podem compartir la taula de la CALÇOTROBADA RELATAIRE amb calçots i poetes.

Hem d'acabar amb aquesta situació!!!

Defensem amb coherència els "reglons llargs" que haurien de ser l'essència de la nostra pàgina!!!

Què en penseu? Doneu suport i reconeixement a la proposta de consulta sobre la independència d'RC vers els poetes?

Comentaris

  • No estic d'acord[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 23-03-2010

    amb l'escissió. Al cap i a la fi els poemes són relats amb una certa cadència i musicalitat

  • Primer de tot...[Ofensiu]
    copernic | 23-03-2010


    caldria definir que és un relat, fins i tot, que considera el GdS com a relat perquè dels 250 (aproximadament) textos que he penjat aquí hi tinc 2 poemes tan sols, una quantitat astronòmica d'articles d'opinió i alguns de literaris, una novel.la per capítols, una mena de diari o dietari també per capítols i una dotzena de relats de ficció. A veure a on em col.loqueu, espavilats, quan hi hagi l'escissió.

  • de quin segle us heu escapat?[Ofensiu]
    gypsy | 23-03-2010


    aix, dèspotes literaris, mon dieu!

  • en so de pau[Ofensiu]
    gaia1 | 23-03-2010

    No n'hi hauria prou en posar gènere: poesia i que fessim un tàndem paritari poesia- relat?
    En definitiva, el relat curt té molt a veure amb la poesia
    Però no em feu cas, potser cal aquest debat i jo no me n'assabento.

  • Amb ànims de baixar els fums al GdS[Ofensiu]
    llamp! | 23-03-2010


    Anem a pams:

    GdS, Ja sabeu la opinió que vaig deixar al Fòrum pel què fa a la vostra visió de RC i els poetes. No obstant, ara que heu penjat aquest assaig, em veig capacitat i habilitat per deixar-vos noves opinions i punts de vista particulars (llampurneigs del llamp!).

    Opino, sense menystenir el vostre punt de vista: Que és evident que els poetes ens hem fet un lloc dins de RC. Un lloc gens menyspreable perquè senzillament som una meitat de RC: dels 60.000 i escaig relats, 30.000 i escaig són poemes.

    Ni GdS, ni ningú pot menystenir, ni infravalorar, ni trepitjar, ni massacrar, ni pixar-se a sobre de la poesia, per la senzilla raó que la poesia és una disciplina literària que té les arrels més enllà de Grècia, Roma, Mesopotàmia i de la civilització Xinesa o l'Egípcia.

    __________


    Definició de poesia pel diccionari enciclopèdic català:

    poesia

    f LIT 1 1 Art d'expressar, de traduir en forma concreta, el contingut espiritual propi, mitjançant paraules disposades segons unes determinades lleis mètriques.

    2 poesia popular Poesia creada pel poble a partir de la seva necessitat d'expressar unes vivències humanes elementals i permanents i en la qual es reconeix com a tal poble.

    3 poesia visual Tipus de manifestació poètica que, per damunt de tot, confia en el poder d'atracció i comunicació visual dels elements compositius de l'obra.

    2 1 Obra en vers.

    2 Gènere d'obres escrites en vers. Poesia lírica, èpica, dramàtica.

    3 Conjunt d'obres poètiques d'un poeta o de diversos poetes, produïdes en un període determinat, o en una llengua determinada, etc. La poesia de Virgili. La poesia clàssica. La poesia francesa.

    3 1 Bellesa de contingut i de forma d'una obra literària, que commou delitosament el cor i la imaginació. Una obra plena de poesia.

    2 p anal La poesia d'un paisatge.

    __________


    Vista la definició: Queda algun dubte que la poesia és un gènere literari? Queda en dubte que és un Art? Queda en dubte el tipus de manifestació que és la poesia visual?

    El vostre comentari: "el REPTE POÈTIC VISUAL i el MELOREPTE (reptes en què no es fan comentaris literaris sinó un simple intercanvi de vots entre amiguet)", està fora de to i és ofensiu, a part de no avinençar-se amb la realitat. Quines proves té el GdS de l'intercanvi de vots entre suposats "amiguets!? Quines? A veure...

    El redactor del GdS que hagi escrit aquest assaig, que ja sé qui és, però m'abstinc de dir-ho, pot estar ben tranquil perquè no trencarà la seva amistat amb mi (llamp!). Conec a la persona i em sembla una bellíssima persona, a part de les seves "neures" (JAJAJA!). El que no tolero, per part d'aquesta persona, ni de ningú és que diu: "No voldria ofendre ningú" i més endavant deixa comentaris del tipus que he comentat en l'anterior paràgraf.

    __________


    Dit això i vist que amb mi no hi ha polèmica, hi ha bona sintonia i podeu contrastar les opinions que vulgueu amb mi, us he de dir, al GdS que:

    ESTIC SOLEMNEMENT D'ACORD AMB EL GdS: Amb què potser, per motius de millora de RC en el sentit de:

    - Més rapidesa i agilitat en la càrrega de la pàgina (per aquells qui tenim un ADSL justet o més lent),

    - Més rapidesa alhora de ser penjats els relats,

    - Més efectivitat alhora d'enviar els avisos de comentaris rebuts al correu electrònic,

    - Més relats pels prosistes,

    - Més poemes pels poetes,

    - Més bon funcionament, en general, de tota l'estructura del web de RC,

    - Més i millors serveis en una futurible web PC (poemes en català): amb Fòrum igualment i qui sap si l'empresa subsidiària continuaria essent Omatech, que dividiria la seva empresa en 2 grans webs (RC i PC).

    LLAVORS ESTARIA D'ACORD EN DIVIDIR LA WEB DE RC EN DUES WEBS MÉS EFICIENTS, MÉS PRODUCTIVES I AMB MILLOR FUNCIONAMENT.

    Cal plantejar-ho a Omatech? Jo ho penso fer, i per acabar, diré que ja estic enviant un missatge de correu electrònic a RC amb aquest escrit perquè s'ho comencin a pensar...

    __________



    llamp!

  • l'home d'arena | 23-03-2010

    ... si és que són com una plaga apocalíptica. S'hi estaquen a qualsevol lloc, i ho empastifen tot de metàfores i d'altres substàncies llefiscoses o pitjors que ataranten el personal.
    Veritablement, han d'ésser qualificats d'anatema en aquesta pàgina i excomunicats i foragitats de seguida.
    Personalment, vote per l'autoeliminació.
    Au, a fer relats!

  • Jo voto sí a la independència......[Ofensiu]
    Calderer | 23-03-2010



    ...amb polèmica o sense.

    Lluís

l´Autor

Foto de perfil de GrupdeSants

GrupdeSants

13 Relats

46 Comentaris

52700 Lectures

Valoració de l'autor: 9.86

Biografia:
Aquest és un grup d'autors interessats en treballar les tècniques d'escriptura. Ens reunirem cada 3 o 4 setmanes i alhora penjarem a RC les propostes, exercicis i textos que generem per tal que la resta d'autors que no poden ser-hi puguin participar-hi d'alguna manera.


blog del taller de Sants