ACCESSIBLE

Un relat de: Guiomar

El cotxe travessa cinc comarques catalanes. Des del Baix Empordà fins al Ripollès, passant pel Gironès, Pla de l'Estany i la Garrotxa. Una carretera agradable que segueix de memòria. Aquest gran aliat que ens porta a tot arreu i que sempre ens ha proporcionat llibertat.
Vaig en bona companyia. Sempre ho ha estat però ara, malauradament, encara més. Silenciós, respectuós amb les meves decisions, no té opció, penso. Hem d'agafar el tren cremallera que ens portarà a Núria, una vall perduda al mig de muntanyes a la que només es pot accedir mitjançant aquesta opció. Quin mal rotllo! Penso mentre condueixo: "Només podrem sortir d'allà amb aquest tren que travessa muntanyes i que ens deixarà a dos mil metres d'alçada".
Un viatge espectacular que al meu company no sembla atabalar-li massa tot i les alçades que anem superant. El vertigen oblidat com moltes altres coses: fumar, treballar, caminar... La vall de Núria ens rep amb una verdor enlluernadora i un horrible edifici mal encabit allà al mig que fa mal a la vista. La boira ha envaït la vall i és impossible sortir a fer un vol. No veiem més enllà dels nostres peus. S'escau una tarda tranquil·la Però què és una tarda tranquil·la? Llegir? Potser si, però quan són les circumstàncies que m'obliguen ja no ho trobo tan bé.
L'endemà rebem el dia assolellat amb alegria, després d'una tarda de boira s'agraeix un matí clar i diàfan. La vall àmplia i verda s'obre davant nostre i des de l'hotel ens sembla accessible, però la realitat ens bufeteja de nou. És aquesta una natura que la ma de l'home ha corromput. La muntanya, però, està allà, imponent i orgullosa davant nostre. Els camins ens repten a endinsar-nos dins seu, però no podem, ens hem de conformar amb un passeig per aquest parc temàtic en què els homes l'han convertit. Uns camins, en teoria accessibles, i a la pràctica violentats amb fustes artificials i pedres ben posades que impedeixen el nostre pas. Tornem a casa, el cotxe ens dóna seguretat i llibertat. És accessible!

Comentaris

  • Molt bo[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 06-12-2016 | Valoració: 10

    Un relat preciós

  • MOLT BÓ[Ofensiu]
    ROSYTA | 24-11-2016 | Valoració: 10

    M'ha agradat molt!

  • Gràcies![Ofensiu]
    Guiomar | 24-11-2016

    Moltes gràcies Materile pels teus comentaris!

  • Quina descripció![Ofensiu]
    Materile | 24-11-2016 | Valoració: 10


    Que bé que m'ho he passat llegint la descripció que fas d'aquests paratges. Ho conec molt bé. La meva família paterna era de Ripoll i el meu marit excursionista i era un recorregut assegurat, a l'estiu.

    M'ha agradat molt el teu relat!!

    Una abraçada,

    Materile

  • Diferència[Ofensiu]
    Edgar | 21-11-2016

    Quin contrast entre el passeig per Núria i la carretera del Baix Empordà al Ripollès. Un bon mitjà de transport el cotxe.

  • El vehicle de la llibertat[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 20-11-2016

    En un temps també ho va ser per a mi el cotxe el vehicle de la llibertat, escurçava distàncies, no tenia horaris... però cada vegada em fa més mandra sobre tot quan és hora de trobar aparcament. Però entenc bé el que expliques, quan les barreres arquitectòniques i orogràfiques ens fan adonar de la minusvalidesa, tornar al cotxe ens permet el que expresses en el títol.

  • Segur![Ofensiu]
    Guiomar | 19-11-2016

    Si n'estic segura que tu la pots gaudir molt i millor. És un paratge molt maco però algunes coses un xic artificials. Malgrat tot vam gaudir molt!

  • Núria[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 19-11-2016 | Valoració: 10

    Abans que res, si tornes per aquestes terres, fes-me un toc, perquè visc a Ribes de Freser. I aquestes valls són el meu jardí. Comprenc que Núria sorprengui i alguns detalls de massificació turística són insoportables. Però aquells que tenim la sort de pujar-hi un dimarts o un dimecres, és un plaer incomparable. Una forta abraçada, Guiomar i fins aviat!

    Aleix, el nen de Ribes

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Guiomar

Guiomar

43 Relats

242 Comentaris

35198 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
Recuperar el plaer de l'escriptura m'ha salvat!