VOCALITZI AMB CLAREDAT

Un relat de: Jordi Baucells
VOCALITZI AMB CLAREDAT

- Hola! Es el telèfon de l’Espe..?

Heu trucat al Telèfon de l’Esperança. Si us plau, expliqui amb veu alta i vocalitzant amb claredat el motiu de la seva trucada.

- ¿?...

Disculpi. No l’hem entès.

Si us plau, expliqui amb veu alta i vocalitzant amb claredat el motiu de la seva trucada.

- Necessito ajuda!

Si us plau, indiqui amb la màxima concreció el tipus d’ajuda que necessita.
Premi -1- Si es tracta d’ajuda econòmica.
Premi -2- Si el que busca és ajuda moral.
Premi -3- Si el que vol és parlar i que l’escoltin.
Premi -4- Si pretén suïcidar-se.
Premi -5- Si tot el que li passa és que s’avorreix.
Premi -6- Si l’ha deixat la parella.
Premi -7- Si no troba aparcament.
Premi -8- Si s’ho ha repensat i ja no necessita ajuda.
Premi -9- Si busca un taxi.

-3-

Ha triat l’opció -3-.
Si és correcte premi -1-.
Si no és correcte premi -2-

-1-

“És correcte” Ha triat l’opció -3- “Vol parlar i que l’escoltin”.


Ara expliqui sense embuts de què vol parlar.
Premi -1- Si se sent sol o sola.
Premi -2- Si està deprimida o deprimit.
Premi -3- Si està trist o trista.
Premi -4- Si està més trist o trista que deprimit o deprimida.
Premi -5- Si és més aviat a l’inrevés.
Premi -6- Si de veritat creu que té un problema.
Premi -7- Si és un amargat o amargada.
Premi -8- Si ja li han passat les ganes de parlar.
Premi -9- Si el que vol és parlar del temps.

-6-

Ha triat l’opció -6- “De veritat creu que té un problema”. Si us plau, expliqui amb claredat els detalls del seu problema.

Premi -1- Si creu que el seu problema és el més important del mon.
Premi -2- Si està convençut que el seu problema és culpa de tothom menys seva.
Premi -3- Si pensa que tots i totes li van en contra.
Premi -4- Si està convençut o convençuda que “la vida és injusta”.
Premi -5- Si pensa que “no hi ha dret”.
Premi -6- Si es pensa que el problema li resoldrem nosaltres.
Premi -7- Si resulta que, ben mirat, el seu problema potser no és tan greu.

-3-

Ha triat l’opció -3- “Tots i totes li van en contra”.

Si us plau, anem concretant.
Premi -1- Si creu que tots i totes son imbècils.
Premi -2- Si està convençut que vostè tot ho fa be.
Premi -3- Si sap perquè tots i totes li tenen mania.
Premi -4- Si existeix alguna possibilitat que sigui vostè l’imbècil.
Premi -5- Si és dels que pensa que “si Deu existís això mai no ho permetria”.
Premi -6- Si creu que això, vostè no s’ho mereix.
Premi -7- Si es pensa que el que li passa a vostè li interessa a algú.
Premi -8- Si, de veritat de la bona, necessita que algú l’escolti.

-8-

Ha triat l’opció -8- “De veritat de la bona, necessita que algú l’escolti”

Un moment si us plau.....

En aquest moment tots els nostres assessors es troben ocupats redactant preguntes enginyoses i no us poden atendre. Si us plau, torneu a trucar mes tard. Us atendrem, com sempre, amb molt de gust. I, ja ho sabeu:

“Telèfon de l’Esperança. Hi som per fer-vos costat”

Jordi Baucells - Juliol de 2016



Comentaris

  • Perdó[Ofensiu]
    tapisser | 17-08-2016

    Perdó

    He vist que surt amb més d'un nom, t'envio l'enllaç i així no hi haurà problemes

    https://www.youtube.com/watch?v=uK2L9XznrDQ



    Apa siau!

  • El darrer que es perd[Ofensiu]
    tapisser | 17-08-2016 | Valoració: 10

    Benvolgut Jordi


    Si no ho has fet abans, t'aconsello que vegis a YouTube un clàssic de les Luthieres que té per títol "EL TELEFONO DE LA ESPERANZA"
    Riuràs molt, com jo ho he fet llegint el teu relat.
    Ara premeré 1 (Premi -1- Si creu que el seu problema és el més important del món.) et faré una forta abraçada i quedaré pendent per si hi ha un altre conte.

    Albert.

  • Riure o plorar?[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 15-07-2016 | Valoració: 10

    Jordi, no sé si riure o plorar després de llegir el teu relat! És formidable! Quantes vegades ens trobem amb situacions com les que descrius? És millor agafar-s'ho amb humor i, sobretot, mooolta paciència. Una forta abraçada. Per cert, tinc un germà que ha treballat al telefon de l'esperança.

    Aleix