Verm

Un relat de: Antoni Casals i Pascual

Tan sols el verm
que, com Ciclop, et mira
amb un sol ull
per veure un mar, la mar
que aboca al buit
que has construït al teu
voltant, tan sols el verm
podrà saber quin fred
et creix i habita endins
de tot l'Incert.
Vivint com vius del temps que et va ofegant,
morir, al final,
no et serà gens estrany:
no és d'ara l'habitud de prendre el res per tot.

Comentaris

  • L'estultícia és tan absoluta[Ofensiu]
    hipocrates | 12-01-2009 | Valoració: 10

    que no s'adonen que es descobreixen sols. Ara, gràcies a aquest absurd comentari almenys ja sabem que el senyor "xiquet" i el senyor "lapidari" són la mateixa persona o millor dit individu.
    Si en algun moment havíem tingut dubtes de si eren gent que ens volien fer entendre el que les nostres limitacions no ens deixaven veure, ara queda clar que possiblement no són gaire més que una colla de brètols amb comportament de hooligan. El senyor lapidari no s'ha adonat que ha entrat a la sessió com "xiquet".
    En fi, com més va, més idiotes semblen.

  • 5e aniversari[Ofensiu]
    Jere Soler G | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • aquest va pel 600[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 23-12-2008 | Valoració: 10

    com he vist que te'n faltava un, i ja que hi era, he pensat fer-te un últim conetari aquesta nit. I en obrir aquest poema, he vist un parell de pasarells d'aquells que quan no entenen el que veuen, foten cop de porra i et trenquen el nas.
    No per això deixes de córrer i de cridar les injusticies, quan en tens una nova oportunitat.
    Faas bé de demanar que no et valorin, però alguns cops no pots evitar fer-ho.
    Jo crec que he vist prou clar de què va el poema, i els que et puntuen baix, es senten retratats en dir que no l'entenen.

    Bona sort Antoni.

    Ferran

    Fi del 600

  • Un descobriment per mi![Ofensiu]
    Xantalam | 29-09-2008 | Valoració: 10

    No havia llegit res teu fins ara. M'ha sobtat la qualitat d'aquest poema, la profunditat i les lectures que pot tenir.
    Ben segur que continuaré llegint poemes teus, company!
    Una forat abraçada,

    Xantalam

  • Amic Antoni![Ofensiu]
    F. Arnau | 26-09-2008 | Valoració: 10

    Aquest darrer poema malgrat ésser una mica lacònic, sobretot pel contingut, m'ha agradat per l'enrenou dels mots que, com en tots els teus poemes, sembla música clàssica.

    Una forta abraçada!

    FRANCESC

    PS I moltes gràcies per treure'm de l'errada, sobre la foto de la teua "bio"... Súnion! això és per mi, com La Meca pels musulmans. M'agradaria poder-ho veure algun dia...

  • De nou el fred[Ofensiu]
    franz appa | 26-09-2008

    El gel pot cremar, de fet crema quan el contacte es perllonga sobre la pell nua. El fred que creix a dins, associant aquí a la viscositat dels verms, imatges de la mort, aboquen a un no-res que és el tot.
    En l'oscil·lació del nostre temps limitat entre els eterns que s'obren a cada un dels seus extrems, batega la possibilitat de la renúncia o l'ambició -a la fi forassenyada- de la perpetuïtat.
    Queda sempre la modesta i també perible perdurabilitat de la nostra veu, del que vam dir, del que vam escriure.
    Internet serà una modesta falca contra l'extrem que s'obrirà darrera el nostre pas?
    Qui ho sap!!!
    En tot cas, la bellesa tràgica de les nostres elegies ens ajuden a ser humanament conscients de la nostra finitud, adversaris tan febles, i tanmateix penetrants, de l'inexorable temps.
    Salutacions,
    franz

  • Poema trist[Ofensiu]
    joanalvol | 26-09-2008 | Valoració: 10

    el que dediques al "cuc", amb la metàfora del temps, del buit, del fred, de l'incert, de la mort, del tot i el no-res.
    Malauradament es pot fer extensiu a moltes persones del gènere humà. Però no forçosament a totes. Són molts que no tenen l'ànima trista.

    Joanalvol
    Et recomano el meu poema "La Diada" per si et ve de gust llegir-lo.

  • Jo tampoc[Ofensiu]
    hipocrates | 26-09-2008 | Valoració: 10

    Com l'amic que ha publicat l'anterior comentari, jo tampoc entenc res, però m'agrada el poema. I suposo que volies dir alguna cosa.
    Per cert que gràcies a tu he descobert que no es diu Cíclop, amb accent, sinó que la paraula és aguda, ciclop. Sempre hi ha un moment per aprendre coses noves. Només per això te'l puntuo.

    Hipo.

  • Cal mirar les cireres[Ofensiu]
    Palamidessi | 25-09-2008

    No entenc res... Aquest poema l'he trobat de casualitat. És un bon poema.

Valoració mitja: 9.29

l´Autor

Foto de perfil de Antoni Casals i Pascual

Antoni Casals i Pascual

123 Relats

783 Comentaris

144878 Lectures

Valoració de l'autor: 9.86

Biografia:
Vaig desaparèixer una temporada, no sé ben bé per quin motiu i de tant en tant retorno com qui de nou reprèn una vella addicció.

El meu correu: antonicasals@mesvilaweb.cat (per si em voleu dir res).