Venècia

Un relat de: Xantalam




Ens agombola el silenci
en els canals de Venècia...

La gòndola bressa,
en la clara nit d'estiu,
un esquitx de somni.

La bretxa sura en reflexes
de l'airecel que s'escola...

Al Pont dels Sospirs,
el palau acota el cap
i la lluna el besa.


Comentaris

  • Un poema tan exquisit com el dibuix que l'acompanya[Ofensiu]

    M'ha encantat en especial: "La gòndola bressa,/en la clara nit d'estiu,/un esquitx de somni". Uau! I, si em permets que em fiqui on potser no em demanen, m'ha semblat que el rítme podria millorar canviant l'ordre: "En la clara nit d'estiu,/ la gòndola bressa/un esquitx de somni". Trobo que flueix millor escrit així, però jo no sóc poeta, només sé escriure prosa, per tant, tu manes.
    I moltes gràcies pel teu comentari!
    Shaudin

  • QUE NO TE VENECIA[Ofensiu]
    Francesc Piñol | 01-06-2009

    Soroll, turistes, els carrerons estrets que et porten per diferents i antigues histories personals si l'escoltes a cau d'orella, es amant virtud dels dies, els ocells, la mar, la pluja, el lido sense gent, es silenci, recollliment, sobretot passiò desbordada quan la coneixes i reconeixes i aquesta ha fet seves les teves pases nocturnes....Venecia ès i està al teu poema acuradament amb forma perfecta... pèro que no te Venècia?

  • sé de Venecia[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 30-05-2009

    que et té el cor robat, que sempre hi voldries tornar, per aquell passeig en gondola, per la calma que s'hi respira, encara que estiguis envoltat de milers de turistes, com ho som nosaltres, i aquest dibuix, tan ben trovat per l'allan lee, tu l'has traduit en paraules que van més enllà del mateix dibuix.

    Petonets.

    I gràcies per aquest dia tan brillant!

    Ferran

  • gypsy | 14-05-2009

    Venècia poema, mots que dansen a tomb duna imatge que també és sensació oculta en cada mirada.
    Felicitats pel poema!

    ;)

  • Bella postal aquesta[Ofensiu]

    i aquests concisos els versos que encara l'embelleixen més.

    Una abraçada,

    ACP

  • Molts bons...[Ofensiu]
    F. Arnau | 09-05-2009

    ... els teus breus versos sobre aquesta postal de Venècia (una de les meus asignatures pendents).
    Aprofite per recomenarte aquesta "Postal de Venècia", de tot un mestre...
    Espere que t'agrade.
    Una abraçada!
    FRANCESC

  • La bella imatge[Ofensiu]

    i la delicadesa de les teves paraules, formen un conjunt preciós.

    El meu país, és de conte de fades, però la Tramuntana hi bufa massa fort. Crec que no t´agradaria.

  • Bonhomia | 08-05-2009 | Valoració: 10

    No he fet gaires viatges, jo. Però això si que ha estat un viatge de debò. Tot el que evoquen els versos mirant el dibuix proporciona una tranquil.litat d'esperit grandiosa i sublim. Encara que curta, aquesta poesia dóna molta vida.


    Sergi

  • breu i bo[Ofensiu]
    Fidel | 04-05-2009

    Senzillament: la bellesa del poema està a l'alçada del dibuix. El trobo preciós, la veritat.
    Aiiii el pont dels Sospirs...., i la resta de ponts d'aquesta ciutat.
    (El poeta Àlex Susanna té un llibre de poemes dedicat a aquesta ciutat: "Palau d'hivern").
    Una abraçada !,
    F

  • Gumart | 04-05-2009

    (ups, quant "respira"! M'hauré de revisar un parell o tres de vegades els comentaris abans de publicar-los, o seguiré escrivint 'burrades' com aquestes, jaja)

  • S'hi respira perfectament[Ofensiu]
    Gumart | 04-05-2009

    tant el silenci com l'aura de màgia que s'hi respira a Venècia. Vaig ser-hi fa només dos anyets i mig, i la ciutat em té enamorada... com el teu poema!
    Enhorabona!
    Una abraçada

Valoració mitja: 9.67

l´Autor

Foto de perfil de Xantalam

Xantalam

100 Relats

591 Comentaris

140860 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
Conservo en aquest web, com la llibreta vella que no tinc, els primers poemes (manquen una bona colla de poemes inèdits de la darrera època). Tots ells m'han dut a la publicació del primer llibre "Dona i ocell" en la col·lecció de Poesia Edicions de la Guerra de l'Editorial Denes.

Aquest llibre ha estat guardonat amb el XXXIè Premi de Poesia Manuel Rodríguez Martínez - Ciutat d'Alcoi . Editorial Denes, 2014.





El meu segon llibre, "Quatre arbres" rep el XXXIXè Premi de Poesia Catalana Josep Maria López Picó dels Premis Literaris Vila de Vallirana el 2015 (Viena Edicions, 2016)




***

Nascuda a França per "accident" i anatomopatòloga de professió, són algunes de les dades més originals. Pel que fa a la resta, bastant més corrent... Potser el meu interès per la poesia, i les arts en general, m'ajuda a deslligar-me del més quotidià en l'intent de crear quelcom bell. La meva professió m'ha deixat poc temps lliure que dedico fonamentalment a la família i a llegir. Aquest és el primer pas per aprendre a escriure, però sospito que puc quedar atrapada en la xarxa dels lletraferits.

Maig, 2008

xantalam@gmail.com


Bloc de poesia Enfilant finestres

Bloc del grup de poesia Reversos Reversos grup poètic