Una dotzena de nanos

Un relat de: nuriagau

Us presento la meva primera dotzena de Nanorelats:

01. El llenguatge dels nens i la tecnologia

-Mama, si content i alegre són sinònims, Nintendo i DS, també -va dir mentre "clicava" els botons de la Wii.

(Tema: Les noves tecnologies)

---o0o---

02. Per voler donar la mà

Com que tenia bones mans, va voler donar un cop de mà i va sortir amb les mans al cap.

(Tema: Les mans)

---o0o---

03. En un bar de copes d'estiu

Dos fatxendes s'apropen a dues noies brunes que estan a la barra:
-Sou sueques, guapes?
-No, busquem sexe.
Ells desaparegueren.

(Tema: Escomesa verbal)

---o0o---

04. A la sala de mestres

S'estava sonant amb el "kleenex" de la butxaca de la bata, quan una companya digué:
-Aquesta bata és meva.

(Tema: El paper)

---o0o---

05. Com no pagar un dinar d'RC

T'apuntes l'última a la llista d'espera del fòrum. Vas al dinar: presentacions, foto, tertúlia, àpat... Després, t'acomiades amablement i marxes.

(Tema: Sensepa, sense pagar)

---o0o---

06. Canvi d'entreteniment

Abans feia trencaclosques de més de mil peces. Ara, amb el fill de dos anys, només en fa de quatre.

(Tema: Entreteniments)

---o0o---

07. Un gos i un gat

-Bub-bub!
-Mèu-mèu!

Al cap de cinc anys:

-Bub-bub!
-Ja m'ho has dit mil cops! No saps dir res nou? Mèu-mèu!

(Tema: Monosíl·labs)

---o0o---

08. Mai no plou a gust de tothom

-Ai... quin mal d'ossos... -gemega l'avi.
-Quins embussos de cotxes! -lamenta el pare.
-Guai, els bassaaaals m'espereeeeen! -exclama el nen.

(Tema: La pluja)

---o0o---

09. Operació d'estètica

Sempre rigué per les butxaques. Després de fer-se retocar les potes de gall, decidí només riure per sota el nas.

(Tema: A riure)

---o0o---

10. En despertar, el dinosaure encara hi era.

El perseguien velociraptors i giganotosaures. Un braquiosaure l'enfilà dalt d'una palmera i, esgotat, s'adormí. En despertar, el vetllador encara estava.

(Tema: En despertar, el dinosaure encara hi era.)

---o0o---

11. Teràpia psicològica infructuosa

Escrivia relats en què assassinava l'ex-muller. Però l'argument i els personatges eren tan perfectes que la policia sempre el descobria.

(Tema: L'assassí era l'escriptor)

---o0o---

12. Al web d'RC

Algú té interès a vivenciar l'etimologia de la frase feta fer el "capullo"?



Regalo cucs de seda als relataires barcelonins.

(Tema: tanques publicitàries)



Comentaris

  • Oéééééé dotzené relaté[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 27-05-2009 | Valoració: 10

    Molt guai de guai.

  • Genials![Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 26-05-2009 | Valoració: 10

    Trobo complicadissim això d'incorporar l'ingeni amb pocs mots. Tu ho aconsegueixes sobradament i així, presentats en grup, es converteixen en una delicia pel lector. Personalment, trobo molt bo el primer, però confeso que he hagut de fer una mica d'esforç per poder-ne escollir un. Tots m'han semblat bonissims. Espero que pengis més reculls.
    Una abraçada, Núria

  • Gràcies!![Ofensiu]
    Safir | 19-04-2009 | Valoració: 10

    Ostres! Molt bons tots dotze nanoreptes. Jo no sabia del tot de què anava això dels nanoreptes. Ara sí.
    Unes ocurrències molt originals. M'encanta l'última part, en la que diu tema:...
    Són molt divertits, trobo

    Per cert, moltíssimes gràcies pel comentari. És el primer que em fan, m'ha fet molta il·lusió.

    PD: Les dues noies del record de la Jordina són ella i la seva germana Olga. La del vestit brut, i la més petita, és la Jordina, l'altra és l'Olga. Potser no s'entenia prou, gràcies per fer-m'ho notar.


    Safir

  • M'han agradat els teus nanos. Sobretot "Operació d'estètica" -divertit- i "Teràpia psicològica infructuosa" -molt bo.
    Gràcies pel teu comentari al meu relat.
    Una abraçada,
    Shaudin

  • Nanos[Ofensiu]
    brins | 08-04-2009 | Valoració: 10

    substanciosos i originals, molt bons.

    El de la pluja potser ésel que m´ha agradat més. És tan verídic...

    Una abraçada,

    Pilar

  • Em suggereixen[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 05-04-2009 | Valoració: 10

    1 Pura llògica infantil.
    2 No ens fiquem on no ens demanen.
    3 Discriminació.
    4Ecs!
    5Quines galtes!
    6 Les circumstàncies manen...
    Un altre dia seguiré.
    Trobo molt difícil sintetitzar idees en poques paraules.
    Quin plaer llegir els teus relats, Nuria!
    Una forta abraçada i gràcies per comentar a la meva neta Marta.

    Nonna

  • És ben curiós![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 03-04-2009 | Valoració: 10

    Tu em dius que no et veus en cor d'escriure poesia i jo et dic que se'm fa molt difícil escriure nanos. Els teus són boníssims: no sabria quin triar, de veritat.
    Dotze floretes primaverals!
    Gràcies pels teus mots, Núria.
    Mercè

  • Mitja i mitja[Ofensiu]
    Unaquimera | 03-04-2009 | Valoració: 10

    Ha estat un plaer conèixer la mitja dotzena de "nanos" teus que encara no havia llegit: l'altra mitja dotzena ja m'havien fet somriure quan els vaig descobrir mentre participaven en el "nanorepte" corresponent.

    Enhorabona per la teva creació: Aquestes brevíssimes narracions tenen realment molta substància literària!

    Un detall curiós: el novè, "Operació d'estètica", és parent del quart a Parelles difícils, no et sembla? Això vol dir que estem "al dia", jajaja!

    T'envio una abraçada gran,
    Unaquimera

  • Uns nanoreptes "molt ben treballats" (capullin)[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 03-04-2009 | Valoració: 10

    Tots m'han agradat però subratllo: les mans, el kleenex de la senyo. gos i gat, la puja i l'operació d'estética. A veure si aprenc de tu i un dia em poso a fer nanos. El que segú que no en sap fer és el capullin de torn

  • Nanos...[Ofensiu]
    Naiade | 02-04-2009 | Valoració: 10

    Veig que se't donen molt bé els nanos, i no nomès els de l'escola. En tens uns quants que deu ni do, m'he fet un bon tip de riure. Jo no soc gaire aficionada a fer-ne, però tu veig que hi tens la má trencada. Segueix-ne fent.

    Una forta abraçada

  • bruNa | 02-04-2009 | Valoració: 10

    m'ha agradat, tens unes idees molt curioses per escriure! és molt important això, m'ha agradat molt aquesta colla d'histories! ja he vist que m'has comentat "trossets de cel", gràcies. el cert és que el noi del que parla no es diu Marc Ferrer, i és el mateix noi que en el meu poema, "S'atura el temps". Diguem que la Tanit sóc jo, i la seva és la meva vida, jaja! em prendrendré a la valenta el teu consell.

    Bruna.

    PD: No vull semblar creguda en la descripció física de la Tanit, però això cal dir que m'ho he inventat, tot i que, que soc maca, si que m'ho diuen!

  • Aquestes 'menudes' històries ho són...[Ofensiu]
    rnbonet | 02-04-2009

    ... solament en extensió. Si t'atures a pensar en cadascuna, el desenvolupament et ve de seguida: copses el més essencial, de sobte; t'imagines la resta. I sols manquen més paraules, sintagmes, frases i oracions per arribar a un conte complet.
    Bons 'nanos', xicona!
    Salut i rebolica!

  • Veig que t'ha visitat un graciós[Ofensiu]
    JOANPG | 02-04-2009 | Valoració: 10

    Tel declararè ofensiu. Al meu net també l'ha visitat un espert lingüista, amb una bona lliçó de puresa ortodoxa de la llengua, però amb una manca total del sentit pedagògic.
    En quan als nanoreptes ja els habia llegit i n'hi ha de molt bons.
    Joan.

  • eps nanoreptaire![Ofensiu]
    kispar fidu | 29-03-2009

    després d'un cap de setmana ple de lletres i trobades, he aprofitat la tarda d'un diumenge tranquil per enllestir el tema de les plantilles dels Reptes!

    Totes actualitzades i arreglades! :)

    tens la del Nano a la mateixa bio. (si hi ha res, ja saps on trobar-me. En compte de fer tot l'estrany camí que vas haver de fer per trobar-me, jeje, pots localitzar-me pel mail que tinc a la bio!)


    un petó,
    kispareta

  • El que m'agrada[Ofensiu]
    pereneri | 28-03-2009 | Valoració: 10

    més és el títol: "Una dotzena de nanos". Boníssim.

  • Et felicite...[Ofensiu]
    F. Arnau | 27-03-2009

    Núria!
    Ets una magnífica autora de "nanos", i aquesta primera dotzena així ho demostra.
    Destacaria el de la sala de mestres, el de l'estètica, el de la pluja, el de l'escriptor assassí... La veritat és que són tots boníssims.
    Una forta abraçada!
    FRANCESC

Valoració mitja: 10