UN MATÍ, UN BAR

Un relat de: jomagi
En Marçal estava assegut en una tauleta prenent-se tranquil·lament el seu cafè i copa de rom...

A la barra, tres homes discutien acaloradament sobre la qüestió política del dia...

Un d’ells es dirigí al solitari Marçal, exigint-l’hi barroerament la seva opinió...

En Marçal, molest i emprenyat per aquella manca de respecte i educació, es podà dret per rebatre tot allò que parlaven aquells fills de sa mare...
Els hi deixà anar amb rigor i duresa el seguent:

-Brols gulaixa ditsant, crok, villaste ih termegolina vasf coentra ax llporga; cogat ullatid pasgvoll fatlenz !!!...

Quedaren tots acollonits!... Tant!, que el mateix Esteve, que regia el bon govern d’aquell establiment, trucà desesperat als mossos d’Esquadra...

En menys d’una hora el pobre Marçal fou jutjat i condemnat a sis anys i mig de presó...

Aquest fet fou llargament divulgat pels mitjans de comunicació durant dies...

No havia passat escaig un mes i mig, un matí fent el recompte trobaren el pobre Marçal penjat a la seva cel·la de la presó...

2022 enllà...

Comentaris

  • Lo nostre[Ofensiu]
    Gardenia | 20-02-2022 | Valoració: 10

    M'ha agrada molt llegir els teus relats.... defensem i treballem per les llengües minoritàries, per que van per natros...els catalans, valencians i un llarg etc.... Soc valenciana, mes concretament del Maestrat, tenim que defensar lo nostre !!!
    Un beset

  • En Marçal[Ofensiu]
    Prou bé | 19-02-2022

    Sotmès en i per la incomprensió!
    AMB total cordialitat