Temps de mentides III

Un relat de: martaplanet

Era una cartera folrada de cuir o d'un material semblant. Va obrir-la per saber qui era el propietari d'aquell objecte, però es va adonar que estava completament buida, era com si l'haguessin deixada allà expressament. Va tornar-la a tancar i va sospirar, de cop i volta ja no tenia ganes de veure a ningú. Va aixecar-se i va mirar cap el lloc on suposadament havia d'haver-hi els dos cambrers que estaven parlant quan ella havia entrat, un d'ells estava netejant la barra, l'altre havia desaparegut del mapa. La Sònia s'hi va acostar i va deixar la cartera sobre la barra, l'home va aixecar la mirada de la taula per observar-la. Ella va empassar saliva en adonar-se que un dels seus ulls era de cristall.
-Que vols? - va dir amb una veu dura com la pedra.
La noia es va quedar gelada, mirant-li l'ull de vidre, mentre intentava pensar una resposta coherent.
L'home va grunyir i va seguir netejant.
-Perdoni... - va dir ella amb la veu tan baixa que casi no es podia sentir.
-Que dius? - va tornar a parlar l'home. - Si no tens res important a dir no m'emprenyis! - va cridar mentre donava un cop de puny a la taula.
-He trobat aquesta cartera en una taula! - va dir la Sònia tan ràpid com va poder mentre s'apartava. - Perdoni! - va cridar deixant la cartera i sortint ràpidament per la porta, deixant les campanetes de sobre d'aquesta dringant tan sorollosament com podien.
L'home va mirar cap a la porta i va somriure. Va allargar la mà per agafar la cartera i, quan ja la tenia entre els seus dits, la va llençar als seus peus.
-Compte, és més cara del que et penses! - va dir algú que estava amagat sota la barra.
L'home va riure.
-Per una mica de pols no crec que li passi res a la teva estimada cartera, Morelli.
El cambrer que estava amagat sota la barra es va aixecar i va mirar al seu company amb un mig somriure.
-I ser una mica més simpàtic amb la gent que no et coneix tampoc et faria cap mal, Sweart.
L'home de l'ull de vidre va tornar a donar un cop de puny sobre la barra.
-No tens dret a dir-me el que haig de fer i el que no. - va ser la seva resposta davant la crítica que li acabava de fer. - Fa més temps que estic en aquest negoci que tu, marrec malcriat.
-Tens tota la raó. - va dir rient. - Però... - es va acostar cap a l'home i li va fer una mirada de gel. - Però jo he nascut fent això, no oblidis qui sóc.
L'home es va apartar i va fer un intent de somriure.
-I ara que toca fer, Morelli? - va dir canviant de tema.
-Ara, simplement, hem d'entrar en la seva vida i fer que faci el que nosaltres volem.
-Era molt jove, serà difícil trobar-li alguna taca en el passat...
El noi va somriure.
-Per això mateix serà molt més divertit.
L'home el va observar.
-Així que seràs tu el que ho farà tot, no?
Ell va assentir.
-Ja pots marxar. - va respondre. - Avisa que ja tinc la meva següent víctima.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de martaplanet

martaplanet

129 Relats

93 Comentaris

101261 Lectures

Valoració de l'autor: 9.36

Biografia:
Sempre he pensat que les biografies només són per aquelles persones que han fet alguna cosa important en la seva vida, alguna cosa que hagi tingut tant de ressó que ha arribat a milers d'altres vides. Aixì que tampoc he pensat mai com seria la meva biografia. Simplement dir que encara estic lluitant per trobar-me a mi mateixa i trobar a la meva veu que sembla que, de moment, és l'escriptura.